بازدید 8789

درگیری معترضان نشست جی ۲۰ در هامبورگ

شب گذشته مناقشات بر سر برپایی یک کمپ اعتراضی علیه نشست جی ۲۰ در هامبورگ آلمان به درگیری میان پلیس و معترضان منجر شد که تعدادی مجروح شدند.
کد خبر: ۷۰۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 03 July 2017
شب گذشته مناقشات بر سر برپایی یک کمپ اعتراضی علیه نشست جی ۲۰ در هامبورگ آلمان به درگیری میان پلیس و معترضان منجر شد که تعدادی مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، شب گذشته مناقشات بر سر برپایی یک کمپ اعتراضی علیه نشست جی 20 در هامبورگ آلمان  به اولین درگیری ها بین پلیس و فعالان معترض منجر شد.
وقتی که فعالان معترض به نشست جی 20 می خواستند چادرهای خود را برپا کنند پلیس وارد عمل شد. پلیس هامبورگ از اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کرد. یک نفر هم در جریان این درگیری ها دستگیر شد.

فعالان معترض به نشست جی 20 از تعداد زیادی مجروح در جریان این درگیری ها خبر داده اند. این کمپ اعتراضی در هامبورگ توسط پلیس کاملا تخلیه شده است.

مخالفان نشست جی 20 روز گذشته چندین چادر را بعد از حکم دادگاه اداری هامبورگ در منطقه ای در این شهر برپا کردند، اما پلیس حکم این دادگاه اداری را به گونه ای دیگر تفسیر کرده و اقامت در این کمپ ها در شب را ممنوع اعلام کرد که این مسئله به مناقشات و درگیری هایی منجر شد.

فعالان بر پا کننده این کمپ اعتراضی به این اقدام پلیس انتقاد وارد کرده و از یک رسوایی حقوقی و سیاسی سخن گفتند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 600 معترض به نشست جی 20 در محل حضور داشتند. نیروهای پلیس با صدها تن از کارکنان خود منطقه را محاصره کرده و بعد از تخلیه کمپ عقب نشینی کردند.

روز گذشته همچنین اولین موج اعتراضی علیه نشست جی 20 با حضور هزاران معترض در هامبورگ آلمان برگزار شد. بر اساس اطلاعات پلیس حدود هشت هزار نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند. سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی از حضور 25 هزار نفر سخن گفتند. برخی معترضان نیز با قایق های مختلف و بر روی رودخانه های این شهر علیه نشست جی 20 اعتراض کردند. به گفته پلیس آلمان این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد.

سازمان های اطلاعاتی آلمان به شدت نگران اقدامات خشونت آمیز مخالفان برگزاری این نشست بوده و در این باره هشدار داده اند.

در همین ارتباط "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان معترضان خشونت طلب نشست جی 20 را تهدید کرده است.

وی در گفتگو با نشریه بیلد آلمان تاکید کرد که هرگونه خشونت در جریان نشست جی 20 باید در نطفه خفه شود.

پلیس آلمان برای این منظور بزرگترین عملیات تاریخچه هامبورگ را اجرایی می کند که طی آن حدود 20 هزار پلیس، مسئولیت حفظ امنیت این شهر در جریان نشست جی 20 را بر عهده خواهند گرفت.

وزیر دادگستری آلمان هم اخیرا برای معترضان خشونت طلب نشست جی 20 خط و نشان کشیده و آن ها را تهدید به مجازات کرده است.

سازمان های آلمانی همچنین خود را برای دستگیری شمار زیادی از معترضان آماده می کنند. همچنین احتمال درگیری ها بین محافظان سران کشورها و معترضان، نگرانی هایی را برای سازمان های امنیتی آلمان ایجاد کرده است.

وزیر کشور آلمان همچنین حملات سایبری علیه نشست هامبورگ را رد نکرده و از آمادگی سازمان ها برای مقابله با این مسئله خبر داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل