بازدید 3184

افزایش نرخ ۱۲ و نیم درصدی بیکاری در سال ۹۵

نماینده مجلس دهم، با انتقاد از وجود بیش از ۶ میلیون بیکار در کشور، گفت: در حال حاضر بحث انزوای نخبگان در شرایط بیکاری بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۷۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 03 July 2017
مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه نرخ بیکاری در سال 95 به 12.4 درصد افزایش یافت، گفت: با وجودی که دولت تعداد افراد بیکار را 3 میلیون نفر اعلام می کند اما متاسفانه این آمارها درست نبوده و تعداد بیکاران کشور 6 میلیون نفر است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،  نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده را بیش از 40 درصد دانست و افزود: یکی از موانع سد راه عدم تمایل جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به کارآفرینی نداشتن پشتوانه مالی است در این رابطه باید با فراهم ساختن شرایط و بستر مناسب امید، شوق و انگیزه کارآفرینی در جوانان را بارور کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گرایش جوانان به مشاغل کاذب را تهدیدی جدی برای کشور خواند و ادامه داد: بی توجهی نسبت به اشتغال باعث شده جوانان به سمت مشاغل بی دردسر و کاذب روی بیاورند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر سرمایه های فکری کشور را بدانند، تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاوه بر تهدید، ضعفی بزرگ برای کشور به شمار می رود دولت باید جدی تر از هر زمانی به دنبال تدوین طرح و برنامه جامع و حساب شده ای برای اشتغالزایی باشد.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر دیگر بحث فرار مغزها به خارج از کشور مطرح نبوده و بحث انزوای مغزها در شرایط بیکاری بیشتر آزار دهنده است، گفت: برای رهایی از این وضعیت دولت و مجلس باید به فکر راهکارهای عملی باشند و با همکاری هماهنگ در جهت رفع معضل بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال بر اساس برنامه ششم و سند چشم انداز و سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند؛ در این رابطه تحرک در حوزه صنعت به ویژه توجه به صنایع نیمه تعطیل و پروژه های راکد می تواند کمک بزرگی به این موضوع کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: پرداخت تسهیلات هدفمند در زمینه کارآفرینی نیز راهکار دیگری است که دولت باید به آن توجه جدی داشته باشد زیرا عدم کنترل بیکاری تبعات و پیامدهای منفی از جمله  افزایش سن ازدواج ، اعتیاد و ناهنجاری اجتماعی را به دنبال دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان