بازدید 3849

افت شدید فروش سکه طلا در آمریکا

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا در شش ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده است.
کد خبر: ۷۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴ 03 July 2017
تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا در شش ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، آمارهای رسمی دولت آمریکا نشان می دهد که فروش سکه طلا در شش ماه نخست 2017 میلادی به پایین ترین سطح از سال 2007 میلادی رسیده است.

بر اساس این گزارش میزان فروش سکه نقره نیز در این مدت به پایین ترین حد از سال 2008 میلادی کاهش یافته است.

این گزارش افزود: میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا در ماه ژوئن به کمتر از 6 هزار اونس رسیده است که نسبت به ژوئن 2016 میلادی بیش از 92 درصد کاهش داشته است. فروش سکه طلا در بازار این کشور در شش ماه نخست امسال نیز به 192500 اونس رسیده است.

این گزارش نشان می دهد که فروش سکه نقره در آمریکا در ماه ژوئن به 986 هزار اونس رسیده که نسبت به سال قبل بیش از 65 درصد کاهش داشته است. فروش سکه نقره در شش ماه نخست امسال نیز به 12.2 میلیون اونس رسیده که پایین ترین رقم از سال 2008 میلادی به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست امسال با افزایش 8 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که قیمت طلا در مدت مشابه سال قبل با افزایش 25 درصدی روبرو شده بود.

قیمت جهانی نقره نیز در شش ماه نخست امسال با افزایش 4 درصدی روبرو شده است. این در شرایطی است که قیمت نقره در مدت مشابه سال 2016 میلادی بیش از 35 درصد رشد داشت.

تری هانلون رئیس موسسه سرمایه گذاری دیلون گیج متال در این باره گفت: سرمایه گذاران آمریکایی در شش ماه نخست امسال ترجیح داده اند تا در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

شاخص سهام در بازار بورس وال استریت با افزایش چشمگیری روبرو شده است و این مساله سرمایه گذاران بین المللی را برای سرمایه گذاری در بازار  سهام تشویق کرده است.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره تا پایان امسال و کاهش تراز مالی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر تمایل سرمایه گذاران برای روی آوردن به بازار سهام و اوراق قرضه و دور شدن از بازار طلا داشته است.

به نظر می رسد روند نزولی فروش سکه طلا و نقره در بازار آمریکا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار