بازدید 4711
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

مالیات باید در چارچوب عدالت اخذ شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست با نمایندگان مجلس، مقامات و فعالان اقتصادی استان زنجان تاکیدکرد: مالیات باید در چارچوب عدالت اخذ شود و ایجاد سامانه های اطلاعاتی کمک شایان توجهی به اخذ عادلانه مالیات می کند.
کد خبر: ۷۰۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 25 June 2017
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست با نمایندگان مجلس، مقامات و فعالان اقتصادی استان زنجان تاکیدکرد: مالیات باید در چارچوب عدالت اخذ شود و ایجاد سامانه های اطلاعاتی کمک شایان توجهی به اخذ عادلانه مالیات می کند.

به گزارش ایلنا، سیدکامل تقوی نژاد در نشستی که با حضور محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی رضوی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد، معاونین سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران ستاد سازمان به منظور بررسی مسایل و مشکلات صنوف و صنایع شهرستان ابهر و خرمدره برگزار شد، گفت: در حال حاضر مهم ترین رویکرد و سیاست سازمان امور مالیاتی کشور، اعتماد آفرینی و تعامل با مودیان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان در جهت ایجاد اعتماد در جامعه، تکمیل سامانه های اطلاعاتی در جهت شفافیت مالیاتی و عدالت مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه با پیاده سازی کامل سامانه های اطلاعاتی سازمان، عملا شیوه علی الراس از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد، عنوان کرد: حذف روش علی الراس، زمینه اعتماد و تعامل مناسبات دو جانبه میان مودیان و نظام مالیاتی را فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مالیات اگر چه جزو حقوق دولت است، اما ما اعتقادی به دریافت مالیات به شیوه های ناعادلانه نداریم و عدالت زیربنای تحولات و اقدامات در سازمان امور مالیاتی است.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه مالیات از درآمد اخذ می شود، گفت: مالیات بر پایه سود اخذ می شود و طبیعتا اگر یک فعال اقتصادی زیان کرده باشد، مالیاتی از او اخذ نمی شود و این رویکرد، برگرفته ازمقوله عدالت است.

وی مسئولان مالیاتی استان زنجان را به تعامل هر چه بیشتر و موثرتر با مودیان استان فراخواند و گفت: مالیات باعث پیشرفت وتوسعه شهرها و روستاها می شود و برای افزایش تمکین مودیان، از اختیارات تفویض شده در زمینه بخشودگی جرایم قابل بخشش و نیز تقسیط مالیات و دیگر تسهیلات قانونی، به نحو موثری استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل