بازدید 2406

روسیه: تحریمهای جدید آمریکا خط مشی مسکو را تغییر نخواهد داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به وضع تحریمهای جدید از سوی آمریکا علیه شخصیتهای حقیقی و حقوقی این کشور اظهار داشت که این تحریمها سیاست و خط مشی مسکو را متأثر نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶ 21 June 2017
معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به وضع تحریمهای جدید از سوی آمریکا علیه شخصیتهای حقیقی و حقوقی این کشور اظهار داشت که این تحریمها سیاست و خط مشی مسکو را متأثر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به وضع تحریمهای جدید از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۳۸ شخصیت حقیقی و حقوقی این کشوراظهار داشت که این تحریمها بر سیاست و خط مشی مسکو تأثیری نخواهد گذاشت.

خبرگزاری «ریانووستی» به نقل از این دیپلمات عالیرتبه روسیه نوشت: «ما [روسیه] متقاعد شدیم که حق با ماست.. ما خط مشی و سیاست خود را استوار و پیوسته تعقیب خواهیم کرد».

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه ۳۸ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه را به اتهام اقدامات مسکو در اوکراین، در فهرست تحریمهای خود قرار داد و بدین ترتیب، بر تعهد ادعایی واشنگتن که در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه درصدد اِعمال فشار بر مسکو است، مُهر تأیید زد.

طبق بیانیه رسمی صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، این فهرست جدید اشخاص حقیقی و سازمان هایی را شامل می شود که به ادعای این وزارتخانه در تصرف شبه جزیره کریمه و درگیری های مربوط به شرق اوکراین به روسیه یاری رسانده اند.

در این بیانیه آمده است: «این (تحریم ها) تا زمان یافتن راه حلی دیپلماتیک، روسیه را تحت فشار خواهند گذاشت. این وزارتخانه [خزانه داری] به فرآیند دیپلماتیک که حاکمیت اوکراین را تضمین کند، متعهد بوده و تا زمانیکه روسیه به تعهدات خود مندرج در توافقنامه مینسک عمل نکند، هیچ تحریمی نباید لغو شود».

گفتنی است که این تحریم ها شامل بلوکه کردن کلیه اموال، دارایی ها و حساب های بانکی نامبردگان در فهرست اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا است و انجام هرگونه معامله میان طرف های آمریکایی با اشخاص نامبرده در این فهرست ممنوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل