بازدید 2530

سفر فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا به ژاپن

کد خبر: ۷۰۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 20 June 2017
فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا به منظور دیدار با خانواده قربانیان ۷ دریانورد این کشور که در برخورد ناو آمریکایی با یک کشتی باربری جان خود را از دست دادند، به ژاپن سفر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دریادار جان ریچاردسون، فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در حالی وارد پایگاه دریایی آمریکا در سواحل توکیو شد که پس از آن با خانواده قربانیان و افسرانی که در ناو فیتزجرالد خدمت می‌کردند دیدار کرد.

ناو آمریکایی فیتزجرالد در برخورد با یک کشتی باربری فیلیپینی شنبه این هفته به شدت آسیب دید و هفت تن از دریانوردان آن جان خود را از دست دادند در حالی که اجساد آنها یک روز بعد در سواحلی دیگر پیدا شد.

بازرسان ژاپنی در حال حاضر در حال بررسی مساله و بازجویی از کارکنان این کشتی فیلیپینی هستند.

اما پیش از ژاپن، آمریکا روند قضایی تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرد. یکی از مقامات گارد ساحلی ژاپن در این باره به خبرنگاران گفته است: تحقیقات دو کشور در این باره ادامه دارد و ما با مقامات آمریکایی درباره مصاحبه‌های آنها با دریانوردان آمریکایی در ارتباط هستیم.

سخنگوی گار ساحلی ژاپن همچنین با اشاره به این مساله که هنوز این پرونده در حال بررسی است و علت شدت برخورد هنوز نامشخص است، از ارائه جزییات بیشتر در این باره خودداری کرد.

ریچاردسون در این سفر همچنین قرار است با نیروهای دریایی ژاپنی و مقامات گارد ساحلی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل