بازدید 2292
۱

مرگ جوان آمریکایی آزادشده از کره‌شمالی

یک جوان آمریکایی که پس از 17 ماه بازداشت در کره شمالی به تازگی آزاد شده بود، جان باخت.
کد خبر: ۷۰۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 20 June 2017
 یک جوان آمریکایی که پس از 17 ماه بازداشت در کره شمالی به تازگی آزاد شده بود، جان باخت.

به گزارش العالم به نقل از رویترز؛ یک شهروند 22 ساله آمریکایی که به تازگی از بازداشت در کره شمالی آزاد شده بود درگذشت. خانواده اوتو وارم بیر، شهروند آمریکایی که بیش از 17 ماه در کره شمالی در بازداشت به سر می برد در بیانیه ای از جان باختن وی خبر داد.
 
وارم بیر در ژانویه 2016 هنگامی که در راه بازگشت به خانه بود در فرودگاه پیونگ یانگ بازداشت شد. وی که دانشجوی دانشگاه ویرجینیا بود برای گردشگری به کره شمالی سفر کرده بود.
با این حال کره شمالی این شهروند آمریکایی را به اقدام خصمانه ضد پیونگ یانگ متهم و پس از بیش از 17 ماه بازداشت، هفته گذشته او را آزاد کرد.
 
این در حالی است که وارم بیر در ماه مارس 2016 مجرم شناخته شده و به تحمل 15 سال زندان و کار سخت در کره شمالی محکوم شده بود.
 
پزشکان علت مرگ وی را از بین رفتن سلول‌های مغزی بر اثر نرسیدن خون اعلام کردند. وی در زمان بازگشت به آمریکا در کما به سر می‌برد. پیش‌تر مقامات کره‌شمالی اعلام کرده بودند وی پس از مسمومیت غذایی و دریافت قرص خواب به کما رفته است.
 
دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- و جان مک‌کین -- سناتور ارشد حزب جمهوری‌خواه -- کره‌شمالی را به قتل این شهروند آمریکایی متهم و با خانواده وی همدردی کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جالب! قبلا این خبر رو کار کردید مردم زیرش کامنت نوشته بودند! پاک کردید که کامنت ها پاک شود.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان