بازدید 8851
۳

مرگ دانشجوی آمریکایی بازداشتی در کره شمالی

کد خبر: ۷۰۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 20 June 2017
یک دانشجوی آمریکایی که به مدت ۱۷ ماه در زندان کره شمالی بسر برده بود، پس از بازگشت به آمریکا در بیمارستانی در شهر سینسیناتی درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «اُتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی که به مدت هفده ماه در زندانهای کره شمالی بسر برده بود، کمتر از یک هفته پیش در حالی که در حالت کُما بسر می برد، به آمریکا برگردانده شد.

خانواده وارمبیر روز دوشنبه با انتشار یک بیانیه، از مرگ او در بیمارستانی در شهر سینسناتی خبر دادند.

در این بیانیه که متعاقب مرگ اُتو وارمبیر در ساعت ۲:۲۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی منتشر شد، آمده است: «متأسفانه بدرفتاری وحشتناک و شکنجه گرانه با فرزندمان توسط دولت کره شمالی هیچ حاصل دیگری بجز غم و اندوهی که امروز آن را تجربه می کنیم، در پی نداشت».

گفتنی است که اُتو وارمبیر که در زمان مرگ ۲۲ سال سن داشت، به اتهام سوء استفاده و دزدیدن یک پوستر سیاسی از طبقه ای در هتل محل اقامت خود در کره شمالی، به ۱۵ سال زندان با عمل شاقه محکوم شد.

این دانشجوی دانشگاه ویرجینیای آمریکا برای بیش از ۱۷ ماه در زندان بسر برد و هفته گذشته به دلایل پزشکی از کره شمالی خارج و به آمریکا برگردانده شد.

پزشکان اعلام کردند که اتو وارمبیر متحمل آسیب جدی مغزی شده است؛ اما علت این آسیب دیدگی مشخص نیست.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا که به روند آزادی وارمبیر کمک کرد، گفت که واشنگتن کره شمالی را به دلیل زندانی کردن غیرعادلانه وارمبیر «مسئول می داند».

در همین ارتباط، سناتور «جان مک کین» جمهوریخواه از ایالت آریزونا مدعی شد: «اجازه بدهید واقعیتها را ساده بازگو کنیم: اُتو وارمبیر، شهروند آمریکایی توسط دولت کیم جونگ اون کشته شد».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با محکوم کردن دولت کره شمالی، مراتب تأسف و تأثر خود را به خانواده وارمبیر ابراز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
علیرغم مخالفت با امریکا ، از شنیدن این خبر به عنوان یک پدر و یک انسان گریه کردم . واقعا این حکومتهای دیکتاتوری و غیر انسانی امثال کره شمالی چقدر کثیف و وحشی و در عین حال ترسو و بزدل هستند که از یک دانشجوی 22 ساله که یک پوستر را در راهروی هتلشان کنده به بدترین شیوه غیر انسانی ودر خاموشی و مظلومیت به قتل رساندند .
ازته دل از خدا خواستم تا ریشه تمام حکومتهای دیکتاتوری خشن و تمامیت خواه با هر اسمی را با کمک مردمشان نابود کند انشاالله
يه زماني كه صدام راه كره شمالي را ميرفت همه ميگفتن نيوهاي سري داره. خطرناكه و .... در 3 روز بغداد سقوط /رد و صدام اعدام شد. آخر و عاقبت ديكتاتوري و در مقابل دنيا ايستادن صدامه. نميگم سر خم كنيم نميگم بفرما بگيم به مستكبرين و متجاوزين ولي چوب تو لانه زنبوران نكنيم . هر چي باشه به ضرر ما خواهد بود .
اخر کدام خری به کشوری سفر میکند که رهبرش الاغ است؟ انهم دیوانه زنجیری. بیشرف به ملت خودش رحم نمیکند و بخاطر یک عکس و پوستر انسانها را به بند میکشد تف به غیرتش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی