بازدید 3721
ارزش ۲۴میلیاردی اموال کشف‌شده

انهدام ۳۰ باند سرقت در تهران

سردار حسین ساجدی‌نیا از انهدام ۳۰ باند سرقت در تهران خبر داد و گفت: ارزش اموال سرقتی کشف‌شده بالغ بر ۲۴میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۷۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 19 June 2017
سردار حسین ساجدی‌نیا از انهدام ۳۰ باند سرقت در تهران خبر داد و گفت: ارزش اموال سرقتی کشف‌شده بالغ بر ۲۴میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش تسنیم، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه اجرای طرح امنیت محله‌محور و دستگیری ده‌ها سارق سابقه‌دار در شهر تهران اظهار داشت: با تلاش همکاران‌مان در پلیس آگاهی تهران بزرگ طی 24 ساعت گذشته حدود 30 باند زورگیری و سرقت که شامل 145 سارق و زورگیر بودند، شناسایی و منهدم شدند که عمده دستگیرشدگان سابقه سرقت، زورگیری، کیف‌قاپی و مواردی از این دست را داشتند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: میان دستگیرشدگان 59 درصد سابقه‌دار بوده و 60 درصد آنها نیز زورگیر و کیف‌قاپ بودند و این در حالی است که دو باند سارق مسلح نیز توسط مأموران پلیس و طی اجرای این عملیات منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در خلال این اقدام پلیس بیش از 60 دستگاه خودروی مسروقه و مقادیر قابل توجهی لوازم خودرو کشف و ضبط شده است، گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که ارزش ریالی کشفیات به دست آمده از این سارقان بالغ بر 24 میلیارد تومان بوده و ما نیز با توجه به حجم بالای اموال مسروقه به دست آمده مالباختگان به پلیس آگاهی دعوت شدند و سایر شهروندانی که اموالشان به سرقت رفته می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی موضوع را پیگیری کنند.

ساجدی‌نیا اضافه کرد: در این عملیات 40 درصد از دستگیرشدگان از شهرستان‌های اطراف و 60 درصد ساکن تهران بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به حجم بالای کشف خودروهای مسروقه، پلیس از اقدامات تولیدکنندگان خودرو در مقابل سارقان رضایت دارد یا خیر، گفت: ما هنوز مشکلاتی را در این بخش داریم و همان‌طور که اعلام کرده بودیم اتفاق مثبتی از سوی تولیدکنندگان خودرو برای جلوگیری از سرقت محصولات‌شان انجام نشده است.

* امنیت پارک‌ها زیر ذره‌بین پلیس

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ادامه داشتن طرح‌های محله‌محور، افزود: اجرای این طرح‌ها قطعاً ادامه‌دار خواهد بود و در روزهای آینده طرح‌های مقابله با اراذل و اوباش در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.

ساجدی‌نیا گفت: همچنین با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش مراجعه مردم به پارک‌ها و مناطق تفریحی، پلیس طرح پارک‌ها را برای ارتقای آرامش مردم تشکیل می‌دهد.

* تمهیدات پلیس برای روز قدس/  ایست و بازرسی‌های شبانه ادامه‌دار خواهد بود

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم روز قدس، گفت: پلیس طبق روال هرساله پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری هرچه شکوهمندتر شدن این روز انجام داده و امیدواریم امسال نیز مردم پررنگ‌تر از سنوات قبل در این مراسم حضور یابند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر پلیس تمام تمهیدات ترافیکی، انتظامی و امنیتی برای برگزاری این مراسم را برنامه‌ریزی کرده است.

ساجدی‌نیا در ادامه با تأکید بر وضعیت امنیت مطلوب در تهران، اضافه کرد: در روزهای اخیر و خصوصاً شب‌های قدر شاهد حضور پررنگ مردم در مجالس مذهبی بودیم و خوشبختانه هیچ مشکلی در این بخش نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر پلیس هیچ دستگیری‌ای در شهر تهران در حوزه امنیتی نداشته است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره ادامه‌دار بودن طرح‌های امنیتی از جمله ایست‌های بازرسی در شهر تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پست‌های ایست بازرسی در شهر تهران ادامه‌دار خواهد بود و حتماً مردم نیز به‌واسطه مشکلات ترافیکی که در راستای اجرای این پست‌ها به وجود می‌آید ما را خواهند بخشید.

* توصیه پلیس به مسئولان برای حل مشکل مؤسسات مالی

ساجدی‌نیا در پایان درباره تجمعات اخیر مردم مقابل مؤسسات مالی گفت: براساس قانون این تجمعات قانونی نیست ولی با توجه به اینکه بحرانی در برخی مجموعه‌های مالی ایجاد شده و مردم نگرانی‌هایی در این بخش دارند، تجمعاتی مقابل این مؤسسات ایجاد شده که ما نیز با آنها مدارا کردیم.

وی گفت: روز گذشته 24 مورد تجمع مقابل مجموعه‌های مالی و بانکی در شهر تهران گزارش شد و ما به مسئولان مالی کشور توصیه می‌کنیم برای حل این مشکل هرچه زودتر فکری بکنند تا دیگر شاهد چنین تجمعات اعتراضی نباشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر