بازدید 1821

مذاکرات بریگزیت امروز آغاز می‌شود

بریتانیا سرانجام از امروز (دوشنبه) مذاکرات با همتایانی از اتحادیه اروپا را به منظور خروج از این بلوک سیاسی – اقتصادی آغاز می‌کند.
کد خبر: ۷۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 19 June 2017
بریتانیا سرانجام از امروز (دوشنبه) مذاکرات با همتایانی از اتحادیه اروپا را به منظور خروج از این بلوک سیاسی – اقتصادی آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ تیم مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا به رهبری میشل بارنیه از ماه‌ها پیش برای برگزاری مذاکرات خروج اعلام آمادگی کرده بودند اما دولت بریتانیا این روند را به تاخیر انداخته بود.

دولت انگلیس روند رسمی مذاکرات دو ساله را از ۲۹ مارس باید آغاز می کرد. علاوه بر این، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اوایل همین ماه به مشکلات افزود؛ چرا که حزب ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اکثریت پارلمانی را از دست داد.

بوریس جانسون،‌ وزیر امور خارجه انگلیس گفته است هدف این مذاکرات آماده‌سازی برای ایجاد "شراکت عمیق و ویژه" با اتحادیه اروپاست. او پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: اکنون مهمترین مساله حفظ چشم‌انداز به آینده است. ایجاد یک شراکت جدید، عمیق و ویژه بر پایه دوستی ما مهم است.

از سوی دیگر، دیوید دیویس وزیر بریگزیت انگلیس با بیان اینکه مذاکرات از عصر امروز آغاز می‌شود،‌ تاکید کرد شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز روابط با اروپا در آینده مشخص خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل