بازدید 3594

فقط 25%کودکان به مهدکودک می روند

کد خبر: ۷۰۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 18 June 2017
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: فقط 20 تا 25 درصد کودکان ایرانی تا پایان پنج سال به مهدکودک می روند؛ این درحالی است که جامعه پذیری کودکان در مهدها رشد قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، حبیب الله افزود:  مسعودی فرید تمام کودکان به ویژه کودکان در خانواده های دهک های پایین درآمدی، باید به آموزش مهدها ، دسترسی داشته باشند و لازم است که پوشش آموزش کودکان در مهدهای کودک افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین باید به آموزش خانواده ها نیز توجه داشت تا در ساعاتی که کودکان در مهد نیستند و در خانه به سر می برند از آموزش های لازم برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: تعداد لغاتی که کودکان می آموزند در مهدهای کودک بیشتر از سایر کودکان است و بنابراین امسال با همکاری صدا و سیما و خیرین در نظر داریم خدمات آموزشی مهدها را به کودکانی که در این مراکز نیستند، ارائه دهیم و اعتبارهای لازم برای این کار نیز تامین شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آموزش های مهد یا والدین تاثیر بسزایی در رشد ذهنی و فکری ، تعاملات اجتماعی و جامعه پذیری کودکان دارد و باید به رشد خدمات آموزشی در مهدها و همچنین حضور کودکان در این مراکز حساس توجه کنیم.

مسعودی فرید اضافه کرد: باید به خانواده ها آموزش های لازم ارائه شود تا وقت کودکان به بطالت سپری نشود و فقط در خانه به تماشای تلویزیون بپردازند بلکه در تعامل مثبت با والدین ، جامعه پذیری بهتری داشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، به گفته وی ، هم اکنون حدود هفت هزار و 500 مهد شهری، حدود هفت هزار و 500 روستامهد و یکهزار و 200 تا یکهزار و 300 مهد حاشیه ای در کشور فعالیت دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار