بازدید 5635

محسن هاشمی: اول برنامه‌ها‌، دوم انتخاب شهردار

کد خبر: ۷۰۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 18 June 2017
مردم چه نگاهی به محسن هاشمی دارند؟ تردیدی نیست که نگاه مردم به محسن هاشمی در امتداد نگاهی است که به آیت‌ا... هاشمی داشتند؛ نگاهی که بر اساس آن او را در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نفر اول انتخاب کردند. رأی مردم تهران به محسن هاشمی بیشتر از نماینده‌های مجلس است. مردم چه نگاهی به محسن هاشمی داشته‌اند که او را با چنین پشتوانه‌ای غنی از پذیرش و مقبولیت روانه شورای شهر کردند؟
 
به گزارش آرمان، نکته مهم این است که به موازات این انتخاب مردمی دلواپسان رفتارهای ناشایست خود را کنار نگذاشته‌‌اند، سهل است که بر آن رفتارها مداومت دارند. برخی بی‌نگاهی به گذشته و حال خود، بی‌آنکه چیزی از مقبولیت و اعتماد مردمی بدانند، از آنجا که اغلب چهره‌های تاثیرگذارشان با یک‌ششم رای محسن از انتخاب‌ها گذر کرده‌اند، این اقبال وسیع را به هیچ می‌گیرند و با شایعه‌افکنی در تلاش وارد کردن فشار به مجموعه منتخب و به‌ویژه محسن هاشمی هستند. چگونه است که برخی دلواپسان بازمانده از انتخاب مردمی الفبای سیاسی را هم نمی‌دانند؟ چگونه است که از این همه حضور در سطوح مختلف سیاسی هیچ طرفی نبسته‌اند و هر بار به خیال خود می‌خواهند در انتخاب شهردار تهران تاثیر بگذارند؟

تردیدی وجود ندارد که حاشیه‌سازی و پرداختن به چنین مسائلی در فضای فعلی نه به‌نفع مردم تهران است و نه به‌نفع کسانی که شایعه درست می کنند و می‌خواهند به قول خودشان کلاهی از این نمد برای خود درست کنند.

برنامه‌ها


 محسن هاشمی دیروز با اظهاراتی به این شایعه‌ها پاسخ داد و گفت: انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود و به همین دلیل کشاندن موضوع به رسانه‌ها و ایجاد مباحث اختلاف‌انگیز برای شهروندان مفید نیست. محسن هاشمی گفت: منتخبان شورای شهر در حال بازبینی وضعیت شهر و ارزیابی برنامه دوم توسعه تهران و اجرای آن هستند. وی افزود: همچنین منتخبان به تدوین پیش‌نویس برنامه مدیریت شهری برای تهران می‌پردازند و این موضوعات در حال حاضر اولویت شورای پنجم است. هاشمی بیان کرد: بر اساس این برنامه بایست فرایند انتخاب شهردار انجام شود که با توجه به همگرایی و فضای مناسب بین اعضا امیدواریم تدوین برنامه دقیق و قابل اجرایی را شاهد باشیم.

انتخاب شهردار


محسن هاشمی رفسنجانی در رابطه با مطالبی که در فضای مجازی و مطبوعات درباره انتخاب شهردار و مخالفت یا حمایت از گزینه‌های احتمالی منتشر می‌شود، اظهار داشت: انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود و به همین دلیل کشاندن موضوع به رسانه‌ها و ایجاد مباحث اختلاف‌انگیز برای شهروندان مفید نیست. نفر اول منتخب شورای شهر تهران ادامه داد: تاکنون فضای صمیمی و همکاری نزدیکی بین منتخبان شورای شهر وجود دارد و با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی فرایند تدوین برنامه که شامل شناخت وضع موجود و تعیین رویکرد شورای منتخب برای حل مسائل تهران است، آغاز شده است و در نهایت این بایست برنامه شورای منتخب باشد که اساس معیارهای انتخاب شهردار را تعیین کند.
 
وی توضیح داد: بر اساس هر برنامه‌ای ویژگی‌های شهردار که مجری برنامه شوراست، تغییر می‌کند، به دلیل آنکه مدیریت شهری منابع و فرصت محدودی در اختیار داردة، تعیین رویکرد اصلی آن برای حل معضلات شهر در انتخاب شهردار و تیم مدیریت اجرایی شهر تاثیرگذار است، اگر معضل ترافیک و آلودگی هوا اولویت نخست شهر تهران است، باید به یک گونه عمل کرد و اگر بافت‌های فرسوده یا احداث بزرگراه مساله اصلی است، به گونه‌ای دیگر، و در صورتی که مسائل فرهنگی و اجتماعی اولویت اصلی است، مسیر دیگری باید برگزید.
 
محسن هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اولویت‌بندی مسائل به معنای نادیده گرفتن سایر حوزه‌ها نیست، بلکه به‌منزله نقشه راه برای حل معضلات شهر است و با هر نقشه راهی به مسیر متفاوتی خواهیم رسید.
 
وی افزود: رعایت حرمت و شأن شخصیت‌ها و چهره‌های اعتدال و اصلاحات و سایر جریانات موضوعی ضروری است و اینکه بستر ایجاد اختلاف و کدورت به دلیل مسائل سیاسی یا تصمیمات شورا حاصل نشود، باید مورد توجه همه فعالان در این حوزه قرار گیرد و صمیمیت و صداقت به خصوص در ماه مبارک رمضان بر فعالیت ما حاکم باشد.
 
از سوی دیگر، افشین حبیب‌زاده با اشاره به جلسه‌ای که با حضور اکثریت اعضای منتخب شورای پنجم، در دفتر احمد مسجدجامعی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در جلسه گذشته شاخصه‌های شهردار آینده تصویب شد، در جلسه فرایند انتخاب شهردار را تصویب کردیم. حبیب‌زاده با اشاره به اینکه تشریح جزئیات این فرایند و شاخص‌های انتخاب شهردار آینده به عهده رئیس سنی شورای پنجم، مرتضی الویری خواهد بود، ادامه داد: مقرر شد هر عضو شورا سه نفر را به‌عنوان داوطلب برای شهرداری تهران معرفی و پیشنهاد کند. از میان کاندیداها هر کسی که حداقل ۵ رأی کسب کند، وارد لیست اولیه کاندیداهای شهردار تهران خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر