کد خبر: ۷۰۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 17 June 2017
دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: افراد باید در تمام ایام سال به خصوص ماه رمضان از الگوی هرم تغذیه استاندارد پیروی کنند یعنی برنامه غذایی متنوع، متعادل و متناسب با فعالیت روزمره و جثه بدن باشد.

به گزارش فارس، محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: نیاز بدن انسان به مواد غذایی در ایام مختلف سال متفاوت نیست معمولاً مواد خوراکی به دو منظور کسب انرژی برای فعالیت روزمره و همچنین ترمیم بافت‌های فرسوده بدن مصرف می‌شود.

وی افزود: در ماه رمضان که وعده‌های غذایی از افطار تا سحر محدود می شود افراد باید طوری برنامه‌ریزی کنند که بتوانند مواد خوراکی مورد نیاز بدن را در وعده افطار تا سحر تأمین کنند تا دچار کم‌اشتهایی و کاهش وزن شدید نشوند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: در ماه رمضان معمولاً عده‌ای از افراد دچار کاهش وزن شدید و عده‌ای نیز به دلیل خوردن مواد غذایی همچون حلیم،‌ زولبیا و مواد پرچربی که در دیگر ایام سال از آن استفاده نمی‌کنند دچار اضافه وزن شدید می‌شوند.

هاشمی گفت: افراد باید در تمام ایام سال از الگوی هرم تغذیه استاندارد پیروی کند یعنی برنامه غذایی آنها متنوع، متعادل و متناسب با فعالیت روزمره و جثه بدن باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در ماه رمضان یا دیگر ایام سال در فاصله زمانی کم دچار کاهش وزن شدید می‌شوند باید حتماً به اصلاح الگوی تغذیه خود بپردازند و در صورتی که نتوانند وزن از دست رفته را جبران کند باید حتماً بعد از ماه رمضان به پزشک متخصص مراجعه کند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: برای تأمین مواد خوراکی بدن در وعده بین افطار تا سحر از نان و غلات، فیبر در وعده سحر استفاده کنند همچنین توصیه می‌شود شروع افطار با مایعات گرم باشد و میوه‌‌جات در فاصله بین شام تا سحر برای جبران آب از دست رفته بدن استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
هادی طحان نظیف احمد سالک محمدحسن صادقی مقدم اکبر طبری عیسی شریفی آیت الله اعرافی بوئین و میاندشت محمد دهقان