بازدید 2833

خانوارهای دارای معلول مسکن‌دار می‌شوند

کد خبر: ۷۰۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 17 June 2017
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 11 هزار خانوار در کشور دارای دو معلول هستند، گفت : تا پایان سال آینده تمام خانوارهای دارای معلول می توانند مسکن بگیرند.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی گفت: هم اکنون 43 هزار مسکن برای معلولان در دست احداث است که بین ٢٠ تا ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال برای نخستین بار توانستیم ردیف بودجه برای این منظور بگیریم.

وی هدفگذاری برای تکمیل مسکن خانوارهای دارای دومعلول را تا پایان سال 97 عنوان کرد و گفت : از ١١هزار خانوار دارای دو معلول تاکنون به حدود ٢٩٠٠ خانوار، مسکن واگذار شده است.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری به چهار هزار خانوار دارای دو معلول مسکن واگذار شود و مابقی تا پایان سال 1397 صورت گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق شهری 150 میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان، ١٠٠ میلیون ریال از طریق سازمان بهزیستی و 50 میلیون ریال هم از سوی خیرین مسکن ساز تامین مالی می شود.

وی در ادامه درباره ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق روستایی گفت: برای این منظور ١٠٠ میلیون ریال بنیاد مستضعفان،٨٠ میلیون ریال سازمان بهزیستی و ٢٠ میلیون ریال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مالی را بعهده دارند.

محسنی بندپی افزود: هر خانواری که دارای دو فرزند معلول است و به هر علتی تاکنون ثبت نام نکرده اند می توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی برای ثبت نام اقدام کنند. 

وی گفت: لایحه مساعدت های اجتماعی هنوز به مجلس نرفته اما سیاست سازمان بهزیستی تخصیص مسکن به خانوارهای دارای معلول است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر