بازدید 6555
۵

اردوغان: بحران‌های منطقه بدون ایران حل نمی‌شود

کد خبر: ۷۰۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 17 June 2017
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و بحران های منطقه ای را نمی توان بدون حضور این کشور حل کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از آناتولی، اردوغان جمعه شب در مصاحبه با شبکه آر.تی.پی پرتغال با اشاره به برخی اختلافات ترکیه با ایران افزود: 'معتقدم باید هر چه زودتر پای میز مذاکره بنشینیم و بگوییم چگونه مساله امروز سوریه، عراق و بحران قطر حل شود.
 
وی با طرح این سوال که 'آیا در این منطقه شما می توانید بدون ایران مساله عراق و سوریه را حل کنید؟' اظهار کرد: طبیعی است که نمی توان بدون حضور ایران بحران ها را حل کرد.
 
اردوغان بیان کرد: کشور سوریه به لحاظ مذهبی و عراق نیز به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان برای ایران مهم هستند، بنابراین حل مشکلات و بحرانهای این دو کشور با حضور ایران امکانپذیر است.
 
وی اضافه کرد: ما در مساله سوریه به همراه ایران و روسیه در نشست آستانه شرکت کرده و از آمریکا نیز برای حضور در این نشست دعوت کردیم که سفیر آمریکا در این نشست حاضر شد و همچنان این مذاکرات برای حل بحران سوریه در سطح مقامات عالی ادامه دارد.
 
وی بیان کرد: حل مساله سوریه فقط یک گام در رفع بحران های منطقه ای است و ما می خواهیم آمریکا و عربستان نیز به پروژه ایران،ترکیه و روسیه پیوسته و همکاری بیشتری داشته باشند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
سیاست اردوغان در همه جا اینه که هم از توبره(روسیه و ایران و...)بخوره هم از آخور(آمریکا،عربستان و...)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
خوب دیگر اینها مترسکی هستند که باید با همه خوب باشند وگرنه در درون محبوس خواهند شد و منزوی
عربستان رابطتو با تركيه هم قطع كن . از ايران حمايت كرد
خلاصه این اردوغان خوبه یا بده؟ یه جا میگن تویهن اردوغان به ایران ، یه جا می گین اردوغان گفت این... خلاصه توبه گرگ رو باور کنیم یا دم خروسه
این ترکیه هر زمان می بینه سمبه از سوی دوستاش پر زور میشه سر خرشو سمت ایران کج میکنه تا زمانی که سرش تو اخور عربستان ایران یادش نیست .....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر