بازدید 3157

واگذاری آموزش کمک‌های اولیه به هلال احمر

کد خبر: ۷۰۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 16 June 2017
معاون آموزش،‌ پژوهش و فناوری هلال احمر گفت: در زمینه آموزش‌های مربوط به کمک‌های اولیه مرجع مشخصی در کشور وجود ندارد. از همین رو در تلاش هستیم تا پایان سال بتوانیم مسئولیت این امر را به هلال احمر واگذار کنیم.

به گزارش ایسنا، حمید جمال‌الدینی در مورد روند اجرایی شدن طرح خادم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در تلاش هستیم تا پایان سال یک میلیون خانواده را تحت پوشش طرح قرار دهیم. تا کنون هم به 25 هزار خانوده‌ای که در مرحله پایلوت مورد نظر قرار گرفتند چندین بار مراجعه و اطلاعات آنها ثبت شده است. در مجموع باید 12 بار مراجعه صورت بگیرد که در بعضی از استان‌ها تا کنون هشت بار،‌ در بعضی دیگر هفت و شش بار مراجعه شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر گفت: در کنار مراجعه برای دریافت اطلاعات در راستای طرح خاد، نرم‌افزار جامعی را هم تدوین کرده‌ایم که تا یک ماه آینده کامل می‌شود و با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نیازی نیست اطلاعات به صورت دستی جمع‌آوری شود بلکه مراجعه کنندگان به خانوده‌ها اطلاعات را به صورت سیستمی وارد می‌کنند و در این شرایط اطلاعات را به صورت به روز خواهیم داشت.

جمال‌الدینی در مورد سایر فعالیت‌های مرتبط با طرح خادم گفت: برای اینکه به صورت گسترده‌تر به گروه‌های مرجع که در طرح مشارکت می‌کنند دسترسی داشته باشیم، شبکه اجتماعی را طراحی کرده‌ایم که از هفته گذشته راه‌اندازی شده است و با استفاده از آن می‌توانیم اطلاعات مختلف و مرتبط را در اختیار افراد بگذاریم.

جمال الدینی با اشاره به اهمیت طرح خادم اظهار کرد: در صلیب سرخ و هلال احمرهای دنیا هیچ کجا طرحی به این گستردگی انجام نشده است و به نوعی ایران یکی از معدود کشورهایی است که در این وسعت کار می‌کند. بیشتر فعالیت‌های جمعیت‌ها در زمینه کمک‌های اولیه است و این درحالی است که کمک‌های اولیه تنها بخشی از آموزش همگانی محسوب می‌شود. ما هم با مستندسازی اطلاعاتمان آنها را در اختیار صلیب سرخ قرار می‌دهیم تا در جریان عملکرد ما باشند.

وی با تاکید به نقش طرح خادم در کاهش هزینه‌های مربوط به حوادث طبیعی عنوان کرد: در سال 10 هزار میلیارد تومان برای بلایای طبیعی هزینه می‌شود که 2500 میلیارد تومان از این هزینه با آموزش قابل کاهش است به شرط اینکه یک چهارم این هزینه صرف آموزش بشود یعنی مبلغی بین 500 تا 800 میلیون تومان؛ این برآورد مربوط به حوادث طبیعی است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی آمادگی خانواده برابر حوادث، کمک‌های اولیه است گفت: متاسفانه در زمینه آموزش‌های مربوط به کمک‌های اولیه مرجع مشخصی در کشور وجود ندارد، از همین رو در تلاش هستیم تا پایان سال بتوانیم مسئولیت مرجعیت علمی در این زمینه به عهده هلال احمر قرار بگیرد. در حال حاضر آموزش‌های کمک‌های اولیه توسط گروه‌های عمومی بخش‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌شود ولی این آموزش‌ها استاندارد نیست و امیدواریم که مرجیعیت علمی را هلال به عهده بگیرد.

وی همچنین در مورد فعالیت‌های علمی‌-آموزشی هلال احمر عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما در نظر داریم این است که در مورد بخش‌های مختلف فعالیت‌ها تولیدات علمی داشته باشیم و استفاده از این تولیدات هم رایگان است. بسیاری از مطالب و محتوای تولید شده به صورت pdf روی سایت هلال احمر قابل دانلود و مطالعه است. همچنین با همکاری جهاد دانشگاهی و سیویلیکا در تلاش هستیم پایگاه مجلات و مقالات علمی-تخصصی را متناسب با تولیدات علمی مرتبط با طرح خادم ایجاد کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی