بازدید 3214
۱

نجات بیش از ۱۰۰۰ مهاجر در آب‌های لیبی

کد خبر: ۷۰۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 16 June 2017
کشتی‌های نجات تنها ظرف یک روز (پنجشنبه) در آب‌های اطراف لیبی بیش از ۱۰۰۰ مهاجر غیرقانونی را نجات دادند.

به گزارش ایسنا، اکثر این مهاجران در قایق‌های بادی کوچک یا بلم‌های چوبی به سمت اروپا روانه بودند.

تنها در یک عملیات‌ بیش از ۱۰۰ نفر که بیشترشان اهل بنگلادش بودند از یک قایق بادی در ۳۴ کیلومتری آب‌های لیبی نجات داده شدند.

ایتالیا یکی از مقاصد اصلی مهاجرانی است که از مبداء شمال آفریقا به آب می‌زنند. این کشور در جنوب اروپا، طی شش ماه گذشته از سال جاری میلادی ۶۵ هزار مهاجر را پذیرفته است.

به این ترتیب تعداد این مهاجران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به دنبال توافق سال گذشته بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای مانع شدن از ورود قایق‌ها به یونان، ایتالیا تبدیل به مقصد اصلی مهاجران غیرقانونی شده است.

سال گذشته میلادی ۱۸۱ هزار مهاجر به طور غیرقانونی وارد سواحل ایتالیا شدند. در واکنش به افزایش مهاجران غیرقانونی دولت ایتالیا دستور ساخت ۱۶ مرکز جدید را برای اسکان آنها داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، قاچاقچیان انسان در لیبی معمولا افراد را سوار قایق‌هایی با شرایط نامناسب می‌کنند و آن‌ها را به سوی آب‌های بین‌المللی می‌فرستند؛ جایی که اگر شانس بیاورند، گروه‌های نجات آن‌ها را پیدا می‌کنند.

به گفته گارد ساحلی ایتالیا تمام افرادی که روز گذشته (پنج‌شنبه) پیدا شدند را گروه‌های غیردولتی نجات داده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با این وضع ایتالیا دچار بحران خطرناکی خواهد شد.با توجه به اینکه ایتالیا و اسپانیا فاصله بسیار اندکی با شمال افریقا دارند می توانند فرصت خوبی برای گروه هائی مثل داعش باشند.گروهی که تعدادی از عناصر خودش را در غالب مهاجر از طریق جنوب ایتالیا و جنوب اسپانیا به کشورهای مهم اروپا مانند فرانسه و بلژیک و حتی انگلستان می کنند و مردم این کشورها را قتل عام می کند.حتی امریکا نیز به شدت در خطر حملات داعش قرار دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر