بازدید 4766

دولت ترکیه سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرد

کد خبر: ۷۰۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲ 16 June 2017
دولت ترکیه ضمن انتقاد شدید از صدور حکم بازداشت برای محافظان شخصی رئیس جمهور این کشور از سوی مقامات واشنگتن، سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، دولت ترکیه در واکنش به اقدام دولت آمریکا در صدور حکم بازداشت برای محافظان شخصی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «جان باس» سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرد.

آنکارا با انتقاد از اقدام واشنگتن در صدور این حکم بازداشت، آن را اقدامی «اشتباه و غیرقابل قبول» خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «به سفیر [آمریکا] این نکته انتقال داده شد که تصمیم مقامات آمریکا اشتباه، مغرضانه و فاقد وجاهت قانونی است».

وزارت امور خارجه ترکیه به سفیر آمریکا گفت که «نزاع و درگیری در مقابل محل اقامت سفیر ترکیه، به دلیل قصور و کوتاهی مقامات امنیتی محلی در اتخاذ تدابیر ضروری بوقوع پیوست، و چنانچه مقامات آمریکا تدابیر معمول را که در جریان دیدار مقامات عالیرتبه رعایت می شود، اتخاذ می کردند؛ این حادثه روی نمی داد. بنابراین شهروندان ترکیه نباید برای وقوع این حادثه مسئول انگاشته شوند».

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «به سفیر آمریکا در آنکارا این نکته تفهیم شد که بردباری و اغماض مقامات آمریکا نسبت به معترضانی که با حمل پرچمها و نمادهای سازمانی تروریستی و توهین به شهروندان بی گناه به فاصله چندمتری سفارت ترکیه نزدیک شدند و همچنین عدم هرگونه اقدام علیه پرسنل امنیتی آمریکا که به محافظان رئیس جمهور ترکیه در مقابل کنسولگری حمله کردند، با هرگونه درک و برداشتی از مفهوم عدالت در تضاد است».

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه افزوده است: «کاملاً واضح است که این تصمیم حاصل تحقیقاتی بی طرفانه و مستقل نیست و [بنابراین] غیرقابل قبول است».

منابع آگاه روز چهارشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کردند که دو تن از شهروندان تُرک مقیم آمریکا به اتهام حمله به معترضانی که ماه گذشته (ماه مه) و همزمان با سفر «رجب طیب اردوغان» به آمریکا در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن گردهمایی صلح آمیز برپا کرده بودند، بازداشت شدند.

یک مقام آگاه نیز به فاکس نیوز گفت که یکی از مظنونان با نام «ایوب ایلدریم» در شهر منچستر ایالت نیوجرسی و مظنون دوم به نام «سینان نارین» در شهر مک لین ایالت ویرجینیا بازداشت شدند.

به گفته یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا، اتهاماتی علیه این دو نفر مطرح شده است و این وزارتخانه اقدامات قانونی بیشتر علیه افراد نامبرده را بررسی خواهد کرد.

چهارشنبه هفته گذشته نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس شهر واشنگتن دی. سی در پی وقوع درگیری میان محافظان اردوغان و معترضان، اتهاماتی علیه ۱۲ مأمور امنیتی سفارت ترکیه مطرح کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار