بازدید 7026
۲

پیشنهاد پوتین به رئیس سابق FBI برای پناهندگی

کد خبر: ۷۰۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 16 June 2017
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت که این کشور برای ارائه پناهندگی سیاسی به «جیمز کومی» رئیس سابق اف.بی.آی در صورت پیگرد قضایی در آمریکا آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در گفت و گوی سالانه خود با شهروندان روس که مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش می شد، یاداوری کرد که کومی به تازگی گفته است، اطلاعات دیدارهای محرمانه خود با رئیس جمهوری آمریکا را ثبت کرده و بخشی از آنها را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
 
رئیس جمهوری روسیه گفت: این اظهارات کومی بسیار عجیب است و بر اساس گفته، رئیس یک سازمان امنیتی سخنان فرمانده کل قوای کشور را ضبط کرده و از طریق دوست خود در اختیار رسانه ها قرار داده است.
پوتین نتیجه گیری کرد: با این وصف جیمز کومی فرقی با ادوارد اسنودن ندارد.
 
اسنودن سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت و هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد که به رسوایی بزرگ برای واشنگتن منجر شد و بدین ترتیب تحت پیگرد دولت آمریکا قرار گرفت. وی پس از ابطال گذرنامه اش توسط آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.
 
رئیس جمهوری روسیه در مورد جیمز کومی گفت: در این صورت کومی را نمی توان رئیس سازمان امنیت محسوب کرد بلکه دیده بان حقوق بشر بود که از موضع مشخصی دفاع می کند.
وی افزود: اگر کومی تحت پیگرد قضایی قرار گیرد روسیه برای دادن پناهندگی سیاسی به وی آمادگی دارد. این فرد باید از موضع ما آگاه شود.
 
پوتین همچنین خاطرنشان کرد که کومی در اعترافات خود هیچ سخنی در باره روسیه و ادعاهایی که برای مداخله آن در انتخابات امریکا شده نگفته است.
 
کومی هفته گذشته در نشستی با حضور نمایندگان سنای آمریکا، ترامپ را بارها به «دروغگویی» متهم کرده و گفته بود که مجبور شده تا مکالمات خود با او را برای جلوگیری از تحریف احتمالی در آینده، مستند کند.
 
وی همچنین تایید کرد که بخشی از این مستندات را برای انتشار در اختیار رسانه های آمریکا گذاشته است.
 
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته در شرایطی که اف.بی.آی پیگیر اتهام ارتباط حلقه نزدیکان وی با روسیه بود، کومی را از ریاست این نهاد برکنار کرد.
 
پس از آن بود که وی هدف انتقاد مردم و به ویژه اعضای حزب دمکرات قرار گرفت و متهم به سنگ اندازی در مسیر این تحقیقات شد؛ موضوعی که کومی روز پنجشنبه گذشته در حضور نمایندگان سنا از آن به عنوان دلیل اصلی اخراج خود یاد کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دم پوتین گرم که پدر این آمریکا رو دراورده
باید هم پناهندگی بده !!! رییس جمهور تعیین کرده برای آمریکا .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر