بازدید 13876
فوری؛

طرح جامع تحریم‌ های ایران به تصویب سنای امریکا رسید

مجلس سنای آمریکا لحظاتی پیش با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد.این قانون علاوه بر آنکه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران را در معرض تحریم قرار می‌دهد، به رئیس جمهور آمریکا نیز اجازه می‌دهد به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.
کد خبر: ۷۰۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 15 June 2017
مجلس سنای آمریکا لحظاتی پیش با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد.

به گزارش تابناک، این قانون علاوه بر آنکه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران را در معرض تحریم قرار می‌دهد، به رئیس جمهور آمریکا نیز اجازه می‌دهد به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.
 
نمایندگان مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کمیته‌های بانکداری و روابط خارجی حدود یک هفته است که درباره اصلاحیه طرح تحریم‌های ایران مذاکره می‌کنند. در این طرح همچنین تحریم‌هایی علیه روسیه با اتهام دخالت این کشور در انتخابات آمریکا، الحاق کریمه و حمایت مسکو از سوریه گنجانده شده است.
 
«برنی سندرز» و «راند پال»، دو سناتوری بودند که به طرح تحریم‌های ایران و روسیه رأی مخالف دادند.

این طرح دو متمم الحاقی داشت که متمم اول را مجلس سنای آمریکا با ۹۴ رای موافق و شش رای مخالف تصویب کرد. این متمم توسط بن کاردین نماینده دموکرات ارائه شد. دومین متمم الحاقی  نیز به طرح تحریم‌های ایران و روسیه هم به تصویب سناتورهای آمریکایی رسید.

 بر اساس متممی که سناتور بن کاردین از ایالت مریلند، برای طرح جامع تحریم‌های ایران ارائه کرده است، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) از تحریم های جدید ایران و روسیه معاف خواهد بود.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در جلسه روز دوشنبه این مجلس اعلام کرد: نمایندگان سنا در حال مذاکراه برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستند.

 

سناتورها توافق کرده‌اند که تحریم‌های روسیه را به عنوان متمم به طرح تحریم‌های جدید ایران اضافه کنند که در صورت تبدیل شدن به قانون برنامه موشکی بالستیک ایران را هدف قرار می‌دهد و به رئیس جمهور آمریکا این اجازه را می‌دهد تا افراد و نهادهایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند، تحریم کند.

 در جلسه ای که هم اکنون در سنا در حال برگزاری است سناتور نلسون از نمایندگان موافق تحریم ایران و روسیه در این جلسه مسکو را به دخالت در انتخابات کشورها متهم کرده است. وی گفت از تحریم روسیه حمایت می کنم اما برنامه های فضایی مشترک آمریکا با روسیه باید ادامه یابد.
 
 باب کورکر، سناتور ارشد آمریکایی نیز گفت که تصویب این طرح، پیام قدرتمندی به ایران و روسیه ارسال می‌کند.
 
  این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان هم تصویب شود.  همچنین تحریم های این طرح صرفا موارد موشکی و نظامی را در بر می گیرد و اقتصادی نیست.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۶
روحانی مچکریم
هیچ اقتصادی با این همه تحریم پیشرفت نخواهد کرد
لابد اینم به جسم و روح برجام لطمه ای نمیزنه
اولین تحریم غیرهسته ای هم به برکت دولت
علی برکت الله .
ما هم در اعتراض به این اقدام آمریکا و به جهت زنده نگه داشتن روح و جسم برجام(البته اگر تا حالا تو اسید اقدامات طرف مقابل حل نشده باشن و چیزی ازشون باقی مونده باشه)
تمامی ذخایر اورانیوم غنی شده، غنی نشده
آب سنگین، آب سبک
سانتریفیوژ
دانش هسته ای و غیر هسته ای
دانشمندان هسته ای و غیر هسته ای
کیک های زرد، سبز، قهوه ای، آبی و باقی کیکها در رنگهای مختلف
گازهای uf6، شیرین، ترش، آمونیاک، هیدروژن، نیتروژن، متان و حتی بوتان و پرسی گاز
و کلا هرچی که باربط و بی ربط به انرژی هسته ای باشه رو از کشور خارج میکنیم.
سایه جنگ بر علیه کشور برداشته شد
برجام هم نقض نشد
امیدوارم برای حفظ منافع کشور عزیزمون همه با هم متحد بشند و از هر گروه و جریانی جلوی زیاده خواهی دشمن شماره یک مون بایستیم.
الان مهم ترین وجه مقابله با نقض فاحشی که اتفاق اقتاده یکصدایی هست که باید از کشور ما به گوش اون ها برسه.
اینها اینقدر تحریم میکنند خسته نمیشن و فکر میکنند دنیا به ساز اون ها میرقصه ایا؟!
اینا فهمیدن نقطه ضعف ایرانیها چیه،پس هی دارن با این کار فشار میارن امتیاز بگیرن.به نظر من باید بمب اتمی درست کنی و تنگه هرمز رو ببندی و کشتی های آمریکایی رو تحریم کنیم ببینم باز تحریم میکنن.
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
داداش بگو چی مصرف کردی؟ انگار بدجور به مغزت صدمه زده داری هزیون میگی... بمب اتم بسازیم؟؟!!!
باید به خواست و تصمیم کنگره امریکا احترام گذاشت

با تندروی نمیشود کار به جایی برد

اعتدال رمز پیروزی و عزت ایران است
علی برکت الله !!
گرآمریکاتاابدبه بهانه های مختلف ایران راتحریم وتهدیدکند برجام پرستان لحظه ای درادامه اجرای آن تردیدنخواهندکرد
برجام پرستان قطعاازقریب الوقوع بودن تصویب تحریم های جدیداطلاع داشتندوبرای همین قراردادخرید۶۰فروندهواپیمای بویینگ راسریعانهایی کردند
ما باید به فکر قدرت نرم باشیم و از شعارهای تند دست برداریم و سعی کنیم که ابزار تحریم را از دستشان در آوریم . ما باید بپذیریم که فقط جنگاوربودن نمیتواند به ما و کشورهای هم پیمان ما کمک کند . ما باید بپذیریم که مردم ایران دیگر با شعار به حرکت در نمی آیند و نیاز به اصلاح امور و بهبود سطح زندگیشان دارند و باید اختلاف طبقاتی کم شود .
باید بجای هر کارخانه ساخت موشک و لوازم دفاعی

رو به تاسیس مراکز دیپلماسی بیاوریم

اینطور میشود با گفتگو بر همه مشکلات از جمله اختلاف با اعراب و امریکا فائق ایم

اعتدال و گفتگو تمدن ها رمز پیروزی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر