بازدید 5303

بازداشت دو مأمور امنیتی سفارت ترکیه در آمریکا

کد خبر: ۷۰۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 15 June 2017
دو مأمور امنیتی سفارت ترکیه در آمریکا، به اتهام حمله به تجمع صلح آمیز معترضان در مقابل سفارت این کشور در شهر واشنگتن، دستگیر شدند.

به گزارش مهر به نقل از فاکس نیوز، منابع آگاه به این شبکه خبری گفتند که دو تن از شهروندان تُرک مقیم آمریکا به اتهام حمله به معترضانی که ماه گذشته همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا به طور صلح آمیزی در مقابل سفارت ترکیه در شهر واشنگتن تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.

یک مقام آگاه به فاکس نیوز گفت که یکی از مظنونان با نام «ایوب ایلدریم» در شهر منچستر ایالت نیوجرسی و مظنون دوم به نام «سینان نارین» در شهر مک لین ایالت ویرجینیا دستگیر شدند.

به گفته یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا، اتهاماتی علیه این دو نفر مطرح شده است و این وزارتخانه اقدامات قانونی بیشتر علیه افراد نامبرده را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است که چهارشنبه گذشته، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس شهر واشنگتن دی. سی در پی وقوع درگیری میان محافظان اردوغان و معترضان، اتهاماتی علیه ۱۲ مأمور امنیتی سفارت ترکیه طرح کرده است.

از سوی دیگر،  سناتور جان مک کین معتقد است که این درگیری به منبع بروز تنش در روابط آنکارا-واشنگتن تبدیل شده است و اینکه آمریکا باید سفیر ترکیه را از آمریکا اخراج کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر