بازدید 1849

ماکرون امروز به مراکش می‌رود

در اولین سفر به خارج از اروپا ماکرون امروز به رباط می‌رود تا بر روابط دوستانه با این کشور تاکید کند.
کد خبر: ۷۰۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 14 June 2017

در اولین سفر به خارج از اروپا ماکرون امروز به رباط می‌رود تا بر روابط دوستانه با این کشور تاکید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در اولین سفرش به خارج از اروپا از زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری فرانسه امروز ظهر وارد رباط می‌شود. این سفر منعکس کننده تاکید پاریس بر داشتن روابط ویژه با مراکش است.

ماکرون می‌خواهد هر گونه سوءتفاهم با هر کشور آفریقایی از جمله الجزایر را رفع کند. ماکرون در تماس تلفنی خود با عبدالعزیز بوتفلیقه، همتای الجزایری خود نیز تاکید کرد ظرف هفته‌های آینده به الجزایر سفر می‌کند.

این در حالی است که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در سفری دو روزه، روز گذشته وارد الجزایر شد. اما منابع در الیزه رد کردند که بین سفر لودریان به الجزایر و سفر امروز ماکرون به مراکش ارتباطی وجود داشته باشد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است، ماکرون در تماس تلفنی با بوتفلیقه گفته، قصد دارد روابط بسیار دوستانه با الجزایر داشته باشد و آن را شریک استراتژیک فرانسه خوانده است.

دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری در زمینه تروریسم، پرونده لیبی و اوضاع کشورهای ساحل توافق کردند.

منابع ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین گفتند، لودریان در این سفر بر وضعیت لیبی تمرکز کرد و از این رو قبل از الجزایر به تونس و قاهره سفر کرد. این‌ تحولات نشان می‌دهد پاریس به دنبال دیپلماسی فعال در کشورهای مغرب اسلامی است.

ماکرون و محمد ششم، پادشاه مراکش دیدار پشت درهای بسته خواهند داشت و بعد در نشستی گسترده با حضور نزدیک‌ترین مشاوران به بررسی روابط دو جانبه، تحولات میدانی امنیتی، جنگ علیه تروریسم، همکاری با آفریقا، اوضاع لیبی و بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌پردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار