بازدید 1625

دلیل اخراج دیپلمات‌های روسی از مولداوی جذب شبه‌نظامی بود

به گفته منابع، سازمان اطلاعات مولدوای معتقد است پنج دیپلمات روسی که ماه گذشته اخراج شدند، جاسوس‌هایی بودند که برای اقدامات "خرابکارانه" در اوکراین شبه‌نظامیانی را جذب کرده بودند.
کد خبر: ۷۰۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 14 June 2017
به گفته منابع، سازمان اطلاعات مولدوای معتقد است پنج دیپلمات روسی که ماه گذشته اخراج شدند، جاسوس‌هایی بودند که برای اقدامات "خرابکارانه" در اوکراین شبه‌نظامیانی را جذب کرده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مولداوی، از کشورهای سابق شوروی است که همواره در کانون کشمکش میان روسیه و غرب قرار دارد. مولداوی در 29 مه دیپلمات‌های مذکور را اخراج کرده و علت آن را توضیح نداد و تنها نخست‌وزیر مولداوی گفت که دولتش دلایل خوبی دارد.   

به گفته منابع مطلع، علت اخراج پنج دیپلمات روس فعالیت احتمالی آنها به عنوان مامور مخفی برای آژانس اطلاعات ارتش روسیه (GRU) بوده است.

آنها می‌گویند، مقام‌های مولداوی معتقدند که این افراد شبه‌نظامیانی را از منطقه خودمختار "گاگائوزیا" در مولداوی جذب می‌کردند. این منطقه جمعیت قومی ترک دارد که حامی روسیه هستند و با الحاق به اتحادیه اروپا مخالفت می‌کنند.

منابع دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نشود، در این باره که روس‌ها چگونه شبه‌نظامی جذب می‌کرده و چه تعداد جذب شدند و یا دلیل جذب آنها چه بوده است چیزی نگفتند.

خبرگزاری رویترز نیز مستقلا اتهامات وارد شده علیه اتباع روسی اخراجی را تایید نکرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه این اتهامات را "شایعات بی‌اساس" توصیف کرده که هیچ مدرکی از آن وجود ندارد.

سرویس اطلاعات مولداوی معتقد است که شبه‌نظامیان جذب شده از گاگائوزیا ابتدا در کمپ‌ آموزشی شبه‌نظامیان در منطقه روستوف واقع در جنوب روسیه آموزش می‌دیدند. طبق مدارکی که رویترز جمع آوری کرده، روسیه در روستوف دست‌کم از دو کمپ ارتش برای آموزش نیروهای داوطلب برای جنگ در شرق اوکراین استفاده می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار