بازدید 3343

ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده به چه عواملی بستگی دارد

کد خبر: ۷۰۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 14 June 2017
کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در مورد عوامل ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن و بهینه کردن شرایط تهیه غذاهای فست فود، توضیحاتی را عنوان کرد.

به گزارش فارس، وحیده شایگان کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در مورد عوامل ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن و بهینه کردن شرایط تهیه غذاهای فست فود توضیحاتی را بیان کرد.

بهینه کردن شرایط تهیه غذاهای فستفود

وی توضیح داد: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه خانواده ها، تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه نوجوانان و جوانان است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از وعده های غذایی توسط غذاهای رستورانی و فوری تأمین می‌شود. در دهه اخیر تعداد واحدهای تولید فرآورده‌های غذایی که غذا را در حضور مشتری در روغن سرخ کردنی تهیه و عرضه می‌کنند ،بسیار زیاد شده است.

سرعت در تهیه و طعم و مزه و بعضا قیمت مناسب اینگونه مواد غذایی از شاخص‌ها و مزیت‌های اصلی و مورد توجه مصرف کنندگان است لذا با توجه به گستردگی قشر مصرف کننده با قاطعیت می توان گفت سلامتی و ایمنی اینگونه فرآورده غذایی یک الزام است.

ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن به عوامل زیر بستگی دارد:

1-کیفیت و مقاومت و مناسب بودن روغن مورد استفاده  برای مصرف سرخ کردنی 

2- دفعات استفاده از روغن

3- دما و زمان سرخ کردن؛ بدیهی است هر چقدر دما بالاتر و زمان سرخ کردن طولانی‌تر باشد ترکیبات شیمیایی حاصل از تجزیه شیمیایی و اکسیداتیو روغن مصرفی از جمله انواع رادیکال‌های آزاد، پلیمرها، ترکیبات قطبی و... بیشتری در حین فرآیند تشکیل خواهد شد.

4- نوع و ماهیت ماده سرخ شونده

5- طراحی دستگاه سرخ کن باید به‌گونه‌ای باشد که ترکیبات زیان‌باری حاصل از تجزیه حرارتی را که به‌تدریج در طول عمل سرخ کردن تشکیل می‌شود ،خارج نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها