بازدید 7154

بهترین روش برای گرفتن آروغ نوزاد

کد خبر: ۷۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 June 2017
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: شاید بیش از هفتاد درصد دردهایی معده و دستگاه گوارش کودکان منشا عصبی داشته باشد و زمانی که کودکان با استرس و فشارهای عصبی مواجه می‌شوند این موضوع به می‌تواند باعث دل درد شود.

به گزارش فارس، حسین معصومی اصل متخصص بیماری‌های عفونی کودکان در خصوص علائم دل درد در کودکان گفت: دل دردهای کودکان در سنین مختلف می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد بطور مثال در نوزادان 2 و 3 ماهه نفخ و باد شکم باعث بروز دل درد می‌شود.

وی افزود: بعد از خوردن شیر توسط نوزاد مقداری هوا در معده تجمع پیدا می‌کند که این موضوع باعث دل درد نوزاد می‌شود که برای رفع این مسئله توصیه می‌شود بعد از شیر خوردن برای گرفتن آروغ نوزاد، کودک چند دقیقه به صورت سرپا نگه داشته شود.

معصومی توضیح داد: برخی از مادران بعد از شیر دادن نوزاد کودک را سرپا نگه می‌دارند و با زدن ضربه به پشت نوزاد سعی می‌کنند هوای معده را خالی کنند که باید گفت سرپا نگه داشتن نوزاد به تنهایی کافی است و نیازی به زدن ضربه به پشت نوزاد نیست، اگر بعد از انجام این کار بی‌قراری نوزاد کم نشد می‌‌توان با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای نفخ معده این عارضه را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: مادران بهتر است در دوران شیردهی نوزادان از مصرف غذاهایی که باعث ایجاد نفخ معده می‌شوند مانند حبوبات کمتر مصرف کنند.

معصومی ادامه داد: در سنین بالاتر درد دل کودکان می‌تواند علل دیگری نظیر ورم معده، زخم معده و مشکلات گوارشی باشد.

این متخصص عفونی کودکان گفت: در فصل تابستان نیز دل درد می‌تواند یکی از علل بروز عفونت‌های گوارشی مثل اسهال باشد.باید در نظر داشت دل در می‌تواند عللی مثل عفونت‌های دستگاه ادرارینیز داشته باشد و این موضوع با دل درد خود را نشان دهد. عفونت مجاری ادراری اغلب منشا باکتریایی دارند. این مسئله زمانی که کودک هنوز رعایت بهداشت را به درستی یاد نگرفته است، یعنی نمی‌تواند به درستی ناحیه تناسلی را شست‌وشو دهد بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید بیش از هفتاد درصد دردهایی معده و دستگاه گوارش منشا عصبی داشته باشد  و زمانی که کودکان با استرس و فشارهای عصبی مواجه می‌شوند این موضوع به می‌تواند باعث دل درد شود بطوری که بعد از معاینات و انجام آندوسکوپی نشانه خاصی در دستگاه گوارش مشاهده نمی‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان