بازدید 5286

دولت فنلاند در آستانه فروپاشی قرار گرفت

کد خبر: ۷۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 13 June 2017
با انتخاب یک افراطی به رهبری حزب پوپولیست "فنلاندی‌های واقعی"، دولت ائتلاف راست میانه فنلاند در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوها سیپیلا، نخست وزیر فنلاند در توئیتر خود با اشاره به "یوسی هالا-آهو"، رهبر جدید حزب "فنلاندی‌های واقعی" نوشت: اوضاع به گونه‌ای است که به ما اجازه نمی‌دهد تا با این حزب به رهبری این فرد همکاری کنیم. من استعفای دولت را به سائولی نینستو، رئیس جمهوری می‌دهم.

وی در ادامه توئیت خود آورده است:‌ نخست گروه‌های پارلمانی دیدار خواهند داشت و من بعدا نزد رئیس جمهور می روم و استعفا را ارائه می‌کنم.

نخست وزیر فنلاند در جریان یک نشست خبری در هلسینکی گفت: امیدوارم که اکثریت پلتفورم دولت کنونی بتواند در دولت جدید گنجانده شود.

سیپیلا که یک میانه روست با ائتلاف ملی محافظه کار و حزب ضد مهاجرت "فنلاندی‌های واقعی" از مه ۲۰۱۵ دولت تشکیل داده بود. اگر دولت استعفا دهد، رئیس جمهوری باید به سیپیلا این اختیار را بدهد تا تلاش کند یک دولت جدید تشکیل دهد.

محافظه کارها و میانه روها احتمالا با شرکای بالقوه که دموکرات مسیحی‌ها و حزب لیبرال میانه روی "مردم سوئد" است و نماینده اقلیت سوئدی زبان فنلاند محسوب می‌شود، وارد مذاکره خواهد شد. این دو حزب قبلا تمایل خود را برای پیوستن به دولت اعلام کرده‌اند و سیاست‌هایشان به محافظه کارها و میانه روها نزدیکتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل