بازدید 4106

رهبر اپوزیسیون روسیه بازداشت شد

کد خبر: ۷۰۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 12 June 2017
پلیس مسکو رهبر مخالفان دولت را در آپارتمانش و پیش از شرکت در مراسم تظاهرات امروز بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو آزاد اروپا، همسر «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت روسیه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد که پلیس، همسرش را بازداشت کرده است.

وی در این پیام تصریح کرد که نیروهای امنیتی با حضور در آپارتمان مسکونی ناوالنی وی را پیش از شرکت در تظاهرات اعتراض‌آمیزی که به منظور اعتراض به فساد مالی ترتیب داده بود، بازداشت کردند.

همچنین منابع خبری از بازداشت تعدادی از مردم در شرق روسیه که قصد داشتند در تظاهرات ضدفساد که توسط ناوالنی سازماندهی شده بود شرکت کنند، خبر داده‌اند.

پلیس مسکو نیز هشدار داده است که شاهراه مرکزی منتهی به کاخ کرملین که معترضان آن را برای تظاهرات انتخاب کرده‌ بودند، مورد موافقت نیروهای امنیتی قرار نگرفته و مکان معین شده برای این تظاهرات جایی در حومه مسکو است.

ناوالنی با رد این هشدار آن را نوعی تحقیر معترضان قلمداد کرده و از مردم خواسته بود تا برای اعتراض در مکان از پیش تعیین شده گردهم آیند.

رسانه‌های محلی نیز اعلام کرده اند که نیروهای پلیس ضد شورش روسیه با تظاهرکنندگان در شهر «ولادی وستک» در شرق روسیه که هفت ساعت نسبت به مسکو جلوتر است، درگیر شده و اعلام کرده‌اند که تعداد نامعلومی از معترضان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

گزارش‌های مشابهی از مناطقی در سیبری، نووسیبیرسک، آلتایی، کازان، تاتارستان، رودخانه ولگا و سواحل اقیانوس آرام مخابره شده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار