بازدید 29558
جیک سولیوان؛ مشاور هیلاری کلینتون در مصاحبه با Fairfax؛

ایران محتمل ترین سناریو برای اولین تعارض نظامی دولت ترامپ است / بازگشت هیلاری کلینتون به سیاست در صورتی جدید

جیک سولیوان، مشاور ارشد هیلاری کلینتون و مشاور امنیتی جو بایدن در دولت اوباما بیان کرده است، کسانی که نگران یک تعارض نظامی جدی در دوره ترامپ با کره شمالی هستند، در جهت اشتباهی نظر می کنند. وی بیان کرده، در حالی که همه نگاه ها به کره شمالی است، من فکر می کنم، ایران محتمل ترین گزینه و سناریو برای نخستین تعارض نظامی آمریکاست.
کد خبر: ۷۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 12 June 2017
جیک سولیوان، مشاور ارشد هیلاری کلینتون و مشاور امنیتی جو بایدن در دولت اوباما بیان کرده است، کسانی که نگران یک تعارض نظامی جدی در دوره ترامپ با کره شمالی هستند، در جهت اشتباهی نظر می کنند. وی بیان کرده، در حالی که همه نگاه ها به کره شمالی است، من فکر می کنم، ایران محتمل ترین گزینه و سناریو برای نخستین تعارض نظامی آمریکاست.

به گزارش «تابناک»؛ جیک سولیوان از متخصصان سیاست خارجی و از مشاوران ارشد هیلاری کلینتون ـ که قرار بود در صورت پیروزی وی در انتخابات پست مشاور ارشد امنیت ملی را به خود اختصاص دهد ـ این موضوع را در گفت وگویی با رسانه Fairfax بیان کرده است.

وی گفته است: اگر نظر من را در این باره بخواهید که آیا رئیس جمهور فعلی با خلق و خویی که دارد این توان را داراست که در سلسه ای از تصمیمات ما را با یک تعارض جدی با ایران مواجه کند، پاسخ من مثبت است. این موضوع البته در حیطه منافع ملی آمریکا نبوده و به هیچ وجه به صلاح ثبات منطقه نیست و موضوعی است که باید بجد و از نزدیک آن را رصد کرد.
ایران محتمل ترین سناریو برای اولین تعارض نظامی دولت ترامپ است / بازگشت هیلاری کلینتون به سیاست در صورتی جدید 
وی این سخنان را در استرالیا بیان کرده است. سولیوان برای شرکت در کنفرانس بین المللی از سوی مؤسسه Lowy به استرالیا رفته و بیان کرده که به تازگی به شکلی جدی حرکت ها و تاخت و تازهای سیاست خارجی دونالد ترامپ را مورد مطالعه قرار داده است.

به عقیده وی، از زمان به دست گیری زمام توسط دونالد ترامپ، ایالات متحده چندین قدم در سیاست خارجی به عقب برداشته است؛ از جمله قدم های اشتباه در برخورد با ایران، خروج از پیمان محیط زیستی پاریس و ایجاد شک و شبهه در تأمین امنیت ناتو.

وی همچنین در مورد سیاست های آمریکا در قبال چین گفته است، این سیاست ها در حال حاضر بیش از هر چیز از شکل ماهوی خود خارج و تبدیل به واکنش هایی در قبال حرکت های کره شمالی شده است. به باور سولیوان، دولت فعلی از سیاست های مبتنی بر تعامل با چینی ها در راستای همکاری در موضوع کره شمالی به ازای باز گذاشتن دست چین در سایر موضوعات، فاصله بسیاری دارد.

به عقیده وی، سیاست خارجی فعلی ایالات متحده فاقد هر نوع پراگماتیسم و اصل و نظم است و این امر منجر به آن شده که اکنون تعامل با جهان به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست خارجی آمریکا از دوران هری ترومن به این سو، در محاق قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص تلاش های روسیه برای نابود کردن و از کار انداختن نهادهای دموکراتیک در آمریکا و غرب بیان کرده، این مسأله، موضوعی جدی است که غرب و آمریکا باید با همکاری یکدیگر به شکلی موثر با آن مقابله کنند. وی گفته: این موضوع نیازمند چشمانی باز و سیاست هایی منسجم و سخت است، ولی هم اکنون آنچه از کاخ سفید بیرون می آید، اگر منجر به بدتر شدن اوضاع نشود، در خوشبینانه ترین حالت، این مسأله را نادیده میگیرد.

جیک سولیوان در این مصاحبه بیان کرده، هنوز با هیلاری کلینتون در تماس است و در مورد وی گفته که بعد از یک دوره انزوای سیاسی، اکنون کلینتون دوباره به تلاش و کنش سیاسی بازگشته و تصمیم دارد از طریق یک کمیته اقدام سیاسی جدید تحرکات سیاسی جدیدی را شروع کند.

وی گفته: نمی توانم پیش بینی کنم که وی دوباره به چه شکل و صورتی به سیاست باز خواهد گشت؛ اما این را می توانم بگویم که او به دنبال چهره ها و صداهای جدید در سیاست است. به گفته سولیوان، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تأثیری برانگیزنده در میان بسیاری از جوانان داشته است که به فکر ورود به سیاست در کاخ سفید و کنگره هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۳۹
تحلیل غیر واقعی .
اگر حمله کنه، ما هم بیکار ننشستیم، موهای خوشگلش رو کِز میدیم تا خوشگل‌تر بشه.
ای کاش امریکا این حماقت را می کرد تا به ایران حمله نظامی کند ، وای از ان روز ، بخدا قسم جهنمی برایش خواهیم ساخت که شرایط ویتنام در قیاس با ان برایش بهشت به حساب اید

مردک بجنگ تا بجنگیم ، یک نیروی نظامی امریکا زنده بر نخواهد گشت ، حداقل کوسه ها در خلیج فارس گوشت امریکائی خواهند خورد .

فقط متاسفم برای فرزندان زحمتکشان امریکئی که با زور برای جنگ با ایران فرستاده می شوند و پیشنهاد می کنم زندان را بر این جبهه مرگ امریکائی ها ترجیح دهند و به جنگ با جوانان ایرانی نیایند
همونجوری که رهبر معظم انقلاب سالها پیش فرمودند
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
البته همینطوره.
این جناب سولیوان نه ترامپ را خوب شناخته نه ایران را
صرفا خواسته حرفش متفاوت باشه
سیاست خارجی ما بسیار نگران کننده است،از تنش ها با عربستان گرفته تا غرب
هماهنگ نبودن سیاست های کلی کشور و دولت هم نگران کننده است
از نظر من وزارت خارجه در رابطه با کشورهای خاورمیانه ،بسیار ضعیف و آشفته عمل کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
دوران احمدی نژاد اگر ادامه پیدا میکرد مطمئنا وارد جنگ میشدیم
آبی
| Iraq |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
اونا شمشیر رو از رو بستن ما چکار کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
خوبی اخوی؟ کمی اخبار را پیگیری کن
بنده با نظر ایشون موافقم چون آقای ترامپ تنها فردی است که دارای این درجه از حماقت هست که تفاوت بین ایران و مردمش رو با سایر کشورهای منطقه را درک نکنه
اقای سولیوان جهت اطلاع دیروز قرارداد 60 بویینگ با امریکا امضا کردیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
اگر این اقا خیلی مشاور خوبی بود کلینتون رای میاورد
خاله زنک بازیه مگه ایران وارد جنگ بشه؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
خرید 60 هواپیما با چیزی که سالیوان گفته در تضاد نیست! در یک راستا هستند! جنگ که راه بیفتد ما مجبوریم از همین کشورها و هم پیمان هایشان سلاح بخریم. پس این به نفع آنهاست. در جنگ زیر ساخت ها از بین میرود و ما مجبوریم دوباره بعد از جنگ در ازای کلی معامله سنگین و پرداخت به انها برای بازسازی زیر ساخت ها به شکل مستقیم و غیر مستقیم پول به جیب غربی ها بریزیم. و این میشود بازی دوسر سود برای آنها
عجب این بنده خدا نمیدونه که الان سال ۲۰۱۷ است نه ۲۰۰۳ و ترامپ با بوش خیلی فرق میکنه بوش زمانی که به عراق حمله کرد اروپا و بریتانیا و خیلی کشورهای دیگه رو همراه خود داشت میشه الان بگید کدام کشور با ترامپ میونه خوشی داره امریکا محال است بدون همکاری کشورهای اروپایی و به خصوص بریتانیا به ایران یا هر کشور دیگری حمله کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
بوش یه احمق بود تونی بلر رو هم که یه احمق بود کنارش داشت
اما الان ترامپ یه نادون هست که با همین سعودی خبیثانه پشتمون دارن برنامه ریزی و توطئه میکنن
به نظر من اول باید پدر این سعودی ها رو در بیاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
این تحلیل از نظر عقلی میتونه درست باشه ولی ترامپ یک احمق به تمام معناست
شاید آمریکا مستقیما وارد جنگ با ایران نشه اما برای به جنگ انداختن همسایگان ایران با ایران از هیچ فرصتی چشم پوشی نخواهد کرد.
اصلا ترامپ حاضر نیست یک پاپاسی برای این جور حنگها خرج کنه مگر این که عربستان پولش رو بده... اون هم با نیروهای خودش حاضر نیست ریسک کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
موضوع اینه که عربستان برای نابودی ایران حاضرههر کاری بکنه
وضعیت افکار عمومی مردم امریکا بعنوان نقطه اتکایی برای سیاستمداران آن کشور منسجم نیست و ترامپ با کوچکترین حرکتی دچار فشار غیر قابل باور خواهد شد. در زمان جنگ طلب ها وبا وجود حمایت اروپا و حمله به عراق و افغانستان وجود چنین کاری را نداشتند.
فقط می توانم بگویم : بیشین مینیم باااااا...
ترامپ مال این حرف ها نیست .
باید مسله رو کمی جدی گرفت که یهو رکب نخوریم .هر وقت اتفاقی در شرق افتاده در غرب جمع شده.باید به تمام ریتم آهنگها بدقت گوش کنیم.
به ترامپ بگين همين هايي كه خوردي قورت بده ، احمق نادان دزد و .....
ترامپ سیخی چنده؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
ترامپ را سیخی نمی فروشند بلکه قلاده ای می فروشند!
اینطوری که فضای منطقه متشنج شده به نظر می رسد ایران و عربستان اگر دستشان را هم تکان بدهند یک جنگی اتفاق بیافتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
هیچ جنگی اتفاق نمی افتد مگر جنگ آخرالزمانی...
همیشه جنگ روانی مقدمه جنگ واقعی است سال هاست که عربستان یک جنگ روانی سنگین علیه ایران به راه انداخته بعید نیست همین الان ما در آستانه یک برخورد نظامی با عربستان باشیم و خدا می داند ترامپ چقدر به چنین جنگی نیاز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
حج امسال خیلی چیزها را مشخص میکند... منتظر باشید
از کره شمالی که کمتر نیستم. ان شاء الله باید به هر قیمتی شده مطمئن ترین وضعیت دفاعی بازدارندگی را در قبال تهدیدات گرگها و کفتارهای جهانی به خود بگیریم. مخصوصا" فراموش نکنیم اهمیت کره شمالی از نظر راهبردی چندین مرتبه در مقایسه با کشور ما به عنوان هارت لند در درجه پایینی قرار دارد. همچنین این کشور از همجواری ارضی با روسیه و چین به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورها بهره مند است.
ترامپ در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
بله به قول رهبری می تونه شروع کنننده باشه ولی دیگه عمق باتلاق و ...... پایانش دست ایرانه ...
الکی میگه !!!
نا حا لا فکر نمیکردم این همه هموطن دلیر وشیر و جنگنده داشتم احسن به شما دلاوران نان آوران
قدرت نمایی امریکا رو به ضعف است امریکا همزمان نمیتواند با چین .روسیه کره شمالی و ایران برخورد کند
احتمال حمله ترامپ به ایران وجود دارد درصورت جسارت عربستان به همراهی پاکستان ویا مصر
از کسی پرسیدند چرا از گاو می ترسی جواب داد چون شاخ دارد و عقل ندارد. ما باید عاقلانه عمل کنیم گرفتار احساسات و عصبانیت نشویم و با شاخ گاو در نیفتیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی