بازدید 4654

قاسمی: تنها یک برجام را می‌شناسیم

کد خبر: ۷۰۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 12 June 2017
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مفهوم برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم و ما تنها یک برجام را می‌شناسیم. توافق میان ایران و گروه ۵+۱ مربوط به حوزه خاصی است و مسائل ایران و کشورهای خلیج فارس مساله دیگری است که راهکارهای خاص خود را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، شهادت جمعی از هم‌وطنان‌مان در حادثه تروریستی چند روز قبل تهران را تسلیت گفت و عنوان کرد: این اتفاق در ادامه حوادث سال‌های اخیر منطقه است. تروریست‌ها در اقداماتی بی ارزش از نظر عملیاتی چند تن از هم‌وطنان را به شهادت رساندند و جا دارد که جهانیان را به مبارزه با تروریسم و خشونت دعوت کنیم.

او ادامه داد: لازم می‌دانم از شخصیت‌های مختلف جهان، موسسات و به ویژه پاپ، دبیرکل سازمان ملل و روسای جمهور و وزرای امور خارجه کشورهای جهان که این حادثه را تسلیت گفتند. بیش از ۸۰ کشور پیام تسلیت و همدردی و محکومیت این حادثه را به ما داده اند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در رابطه با مطرح شدن برجام منطقه‌ای اظهار داشت: من مفهوم برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم و ما تنها یک برجام را می‌شناسیم. توافق میان ایران و گروه ۵+۱ مربوط به حوزه خاصی است و مسائل ایران و کشورهای خلیج فارس مساله دیگری است که راهکارهای خاص خود را می‌طلبد. من نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم و نمی‌توانم شباهت یا تفاوتی میان این دو مساله بدانم.

قاسمی در رابطه با افزایش مناسبات با قطر و تنش اخیر در خلیج فارس تصریح کرد: مسائلی که بعد از اجلاس ریاض در منطقه رخ داد و شاهد بودیم اتفاقات ناگواری در روابط کشورهای همجوار ما رخ داد. انتظار ما این است که با توجه به تحولات منطقه‌ای آنها بتوانند در روندی مثبت و پشت میز مذاکره مسائل‌شان را حل کنند و برای ثبات منطقه تلاش کنند. ما نیز آنها را به گفت‌وگو و خویشتنداری دعوت می‌کنیم.

او افزود: نگاه ما به همسایگان روشن است. ما همواره خواهان روابط مسالمت‌آمیز و مثبت با همسایگان‌مان بوده‌ایم. در صورت نیاز و وجود زمینه‌های لازم و آمادگی طرفین با اراده‌ای که در تهران وجود دارد می‌توان موانع را برطرف کرد ولی این منوط به خواست دو طرف و روشن شدن زمینه‌های همکاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار