بازدید 1918

حماس: وارد اختلافات کشورهای عربی نمی‌شویم

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش وارد اختلافات میان کشورهای عربی نمی شود و خواستار گفتگو برای حل این مشکلات است.
کد خبر: ۷۰۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 11 June 2017
 نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش وارد اختلافات میان کشورهای عربی نمی شود و خواستار گفتگو برای حل این مشکلات است.

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق امروز شنبه در جریان دیدار هیات های فلسطینی و لبنانی خاطر نشان کرد که «حماس در منازعات داخلی کشورهای عربی از هیچ طرفی حمایت نمی کند؛ چرا که به محوریت مساله فلسطین و گزینه مقاومت پایبند است.»

هیاتی از جنبش حماس به ریاست موسی ابو مرزوق امروز شنبه با هیات لبنانی به ریاست "نبیه بری" رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. از جمله اعضای هیات حماس می توان به احمد عبد الهادی، اسامه حمدان، رأفت مره و ابراهیم صلاح اشاره کرد.

ابو مرزوق در این دیدار به تشریح آخرین و مهمترین تحولات فلسطین پرداخت و بر پایبندی فلسطینی ها به راهکار مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز ایستادگی در برابر تمامی اشکال محاصره و فشار تاکید کرد.

وی تاکید کرد که آوارگان فلسطینی مقیم لبنان به امنیت و آرامش این کشور پایبند هستند و هیچ ترسی از تنش در داخل اردوگاه ها ندارند.

گفتنی است که عربستان، امارات و بحرین در تاریخ 5 ژوئن جاری روابط خود با قطر را قطع کرده و از شهروندان خود در قطر خواستند که به کشورهای خود بازگردند. آنها همچنین به قطرهای حاضر در کشورهای خود هم 14 روز برای ترک خاک این کشورها فرصت دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل