بازدید 10837

نوع برخورد قطر با شهروندان کشورهای قطع‌رابطه کرده

قطر هیچ گونه اقدامی درباره شهروندان کشورهای برادر و دوستی که روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع یا کاهش داده‌اند اتخاذ نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 11 June 2017
وزارت کشور قطر اعلام کرد این کشور شهروندان کشورهایی را که با دوحه روابط دیپلماتیک‌شان را قطع کرده‌ یا کاهش داده‌اند، اخراج نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که توسط وزارت کشور قطر صادر شد اعلام شده شهروندان این کشورها می‌توانند براساس قوانین و با داشتن گذرنامه و مجوز کشورهایشان در آزادی کامل در قطر حضور داشته باشند.

در متن این بیانیه آمده است: قطر هیچ گونه اقدامی درباره شهروندان کشورهای برادر و دوستی که روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع یا کاهش داده‌اند اتخاذ نخواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده براساس اصول و ارزش‌های ثابت قطر برای حل اختلافات سیاسی با کشورها و دولت‌ها تلاش خواهد کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده شهروندان کشورهایی که روابطشان را کاهش داده یا به طور کامل قطع کردند براساس قوانین می‌توانند در خاک قطر حضور داشته باشند.

پیشتر عربستان، امارات، بحرین، مصر و موریتانی روابط خود با قطر را با ادعای حمایت دوحه از گروه‌های تندرو به طور کامل قطع کردند.

اردن نیز در حمایت از عربستان روابط دیپلماتیک خود با قطر را کاهش داد.

همچنین سه کشور عرب عضو خلیج فارس در عرصه حمل و نقل نیز با قطر قطع رابطه کرده و به مسافران و شهروندان قطری مقیم در این کشورها دو هفته برای خروج از خاک خود مهلت دادند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار