بازدید 64732

بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران

حملات تروریستی امروز به دو نقطه در تهران که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، بازتاب گسترده جهانی داشته است. تهران برای اولین بار قربانی حملات وحشیانه و تروریستی داعش شده و نخستین نفوذ این گروهک تروریستی به قلب تهران، توجه بسیاری را به خود جلب کرده.
کد خبر: ۷۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 07 June 2017
حملات تروریستی امروز به دو نقطه در تهران که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، بازتاب گسترده جهانی داشته است. تهران برای اولین بار قربانی حملات وحشیانه و تروریستی داعش شده و نخستین نفوذ این گروهک تروریستی به قلب تهران، توجه بسیاری را به خود جلب کرده.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز حملات ترویستی که مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خیمنی را هدف گرفته بود،  ایران را در شوک فرو برد و جهان را ملتهب کرد. رسانه های خارجی از همان نخستین دقایق شروع این حملات به سرعت به پوشش اخبار لحظه به لحظه این اتفاق در تهران مشغول شدند و هشتگ ایران و تهران به ترند جهانی در توییتر تبدیل شد.

بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
برای نخستین بار، تهران و ایران، قربانی اقدامات تروریستی داعش شده است و بسیاری از خبرگزاری های جهان، این موضوع را مورد توجه قرار داده اند که اکنون پای داعش به تهران باز شده؛ هرچند با حضور جدی و اساسی نیروهای امنیتی در تهران، تروریست ها از پای درآمده و تعدادی نیز دستگیر شده اند، حملات داعش به تهران دو نماد اصلی جمهوری اسلامی را هدف گرفت: حرم امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد دموکراسی در ایران.

این نکته ای است که برخی رسانه های بین المللی نیز به آن اشاره کرده اند؛ از جمله خبرگزاری سی ان ان آمریکا که با اشاره به حمله به مجلس و حرم امام خمینی گفته که این گونه حملات در تهران و ایران به ندرت رخ داده است.

کارشناس شبکه تلویزیونی سی ان ان، با اشاره به تدابیر شدید امنیتی که در مجلس ایران وجود دارد، نفوذ به این ساختمان را بسیار مشکل قلمداد کرده و بیان می کند که نیروهای امنیتی ایران هشیاری بسیاری در خصوص این گونه اقدامات و حملات دارند. سی ان ان حملات تهران را ناشی از درگیری های مستمر ایران با داعش در سوریه و عراق می داند.
 
بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
خبرگزاری رویترز نیز که از همان آغاز، مشغول به پوشش خبری اتفاقات امروز در تهران بوده است، تلاش کرده است که ظاهرا روی خطی حرکت کند که پیش از این و در جریان رقابت های انتخاباتی در تهران رفته بود. این خبرگزاری با نقل اتفاقات امروز در تهران، به نقل از یک مقام که نخواسته نامش فاش شود، بیان کرده است که این حملات ضربه ای بر روحانی بوده است. اینکه چهار مرد مسلح توانسته اند از گیت های امنیتی مجلس گذشته و وارد ساختمان مجلس شوند.

رویترز بعد از این نقل قول به ماجرای انتخابات ایران اشاره کرده و بیان می کند که حسن روحانی در انتخابات موفق شده تا گوی و میدان را از رقیب خود ـ که مورد حمایت اصولگرایان و سپاه پاسداران بوده است ـ برباید.
بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 

خبرگزاری CBS نیز در این میان با اشاره به اتفاقات امروز در تهران به شرح رویارویی های ایران با گروه های سنی در منطقه پرداخته و شکاف ایران شیعه و کشورهای سنی و عرب منطقه را پررنگ کرده است. این خبرگزاری بیان می کند، ایران قبل از این از سوی شورشیان عرب در جنوب و جنوب شرق این کشور به مشکل برخورد کرده بود.

بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
گاردین از دیگر رسانه های معتبر غربی، با پوشش لحظه به لحظه اتفاقات امروز در تهران بیان کرده است که ایران تنها کشور شیعه در منطقه است که از سوی گروه های سنی تروریستی همچون داعش مدت ها مورد هدف بوده، ولی تا کنون سابقه نداشته که پایتخت ایران مورد حمله تروریستی قرار بگیرد.

این نشریه با اشاره به درگیری های مسلحانه در جنوب شرق کشور و در سیستان و بلوچستان بیان کرده است که ایران همچنین در سوریه و عراق مشغول مبارزه با تروریست های داعشی است.
 
بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
سایر رسانه ها و خبرگزاری های معتبر شرقی و غربی نیز اتفاقات امروز تهران را با دقت و لحظه به لحظه پوشش خبری داده اند؛ اما در این میان، برخی پیام های توییتری نیز بسیار جالب توجه بوده است.

در نخستین واکنش توییتری به این ماجرا، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در توییت جالب توجهی، خطاب به دولت آمریکا بیان نموده که محکوم کردن تروریسم و اعمال تروریستی نباید انتخابی و دلبخواهانه باشد. وی از دولت آمریکا و ترامپ خواسته است که حملات تروریستی در تهران را نیز محکوم کند.
بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
از سوی دیگر، سوزان مالونی، از متخصصان و پژوهشگران اندیشکده بروکینگز در پیامی توییتری اشاره کرده که تروریست های حملات امروز نمادهای انقلاب و دموکراسی در ایران را هدف قرار داده اند.

در همین حال، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حملات تهران در پیامی توییتری گفت: امروز هم روز بسیار غم انگیزی است. اخبار حملات را از نزدیک دنبال می کنم و با آقای ظریف تماس خواهم گرفت.
بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 

تریتا پارسی، رئیس شورای ایرانیان آمریکایی نیز در یک پیام بسیار جالب توجه با انتشار تصویری از عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی نوشت: تنها یک روز قبل وزیر خارجه سعودی گفت که ایران باید تنبیه شود. امروز تروریست ها به تهران حمله کردند.

بازتاب جهانی حملات تروریستی امروز در تهران / حمله به نمادهای جمهوری اسلامی ایران 
همچنین سوسیال دموکرات های پارلمان اروپا در توییتر پیامی را مبنی بر حمایت و همبستگی با مردم ایران و محکوم کردن این حملات منتشر نموده است.

در این میان، بیانیه هایی نیز از سوی رهبران و برخی سیاستمداران در محکومیت حملات امروز به تهران منتشر شده است؛ از جمله رئیس پارلمان اروپا، که در واکنش به حملات تروریستی امروز تهران با رئیس مجلس شوراری اسلامی و مردم کشورمان ابراز همبستگی کرد.

همچنین کاخ کرملین نیز در این رابطه با انتشار بیانیه ای به عملیات های تروریستی در تهران واکنش نشان داد. کرملین با انتشار این بیانیه اعلام کرد: به شدت عملیات‌های تروریستی در ایران را محکوم و بر ضرورت استوار بودن در مبارزه با تروریسم تأکید می‌کنیم.

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز بیان کرده است: حملات تروریستی ایران که داعش آن‌ها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند. وی گفت: شکی نداریم که ایران به مبارزه با تروریسم پایبند است.

دقایقی قبل نیز وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای حملات تروریستی امروز در تهران را به شدت محکوم کرد. همچنین المیادین خبر داده است که امارات متحده عربی نیز حملات تروریستی امروز در تهران را محکوم کرده.
وزارت خارجه فرانسه، سوریه و کمیته های مقاوت فلسطین نیز در پیام هایی جداگانه این حملات را محکوم کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۴۹
ما داعشی‌ها رو از بین میبریم. همه ما پشت هم هستیم.
پیش به سوی نابودی داعش
تابی جون . منم محکوم میکنم . اسممو بنویس .
خب میبینم که همه ماهیگیرها حاضرند و دارن ماهی میگیرند من نمیگم وارد جنگ بشیم ولی خواهشا دیگه حرف از مذاکره و دیپلماسی لبخند نزنین جوابشون رو مثل خودشون بدین زیاد سخت نیست میدونم که راهشم خوب بلدین یه جوری مسلح کنید دشمنان دشمنمون رو که تا مدتها مشغول بشند و اینورا پیداشون نشه
فقط خواهشا تو ایران کسی به حرف منافقین گوش نده و حرف از توطئه و کار خودشونه نزنه از توهم توطئه بیرون بیاین
خدا به خیر بگذرونه
ﺳﻼﻡ. ﻟﻂﻔﺎ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺲ ﺻﻔﺤﺎﺗﺘﻮﻥ ﺑﮕﻴﺪ ﻃﻮﻝ و ﻋﺮﺽ ﻋﻜﺴﻬﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺭﺻﺪﻱ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻧﻪ ﭘﻴﻜﺴﻠﻲ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﻴﻜﻪ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ و ﺗﺒﻠﺖ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﻋﻜﺲ ﻫﺎ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ اﺯ ﻓﻀﺎﻱ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻗﺮاﺭ ﻧﮕﻴﺮﻧﺪ. ﭼﻮﻥ اﻻﻥ ﻋﻜﺲ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﺒﻠﺖ ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﺯﻳﺮ ﻣﺘﻦ ﻫﺎ
لعنت به تروریسیم . لعنت بر عربستان
از عرب ها چه کسی این تروریستها را محکوم کرد ؟
تا عربستان هست. داعش هم هست. باید لانه زنبور ا مورد هدف قرار بدیم تا دیگه ازین غلطهای زیادی نکنن این سعودی ها داعشی
ببینیم برامون شمع روشن میکنند یا نه ! ایران کشوری نیست که با یک ترقه بازی ناامن بشه ! اطمینان دارم بزودی عربستان جواب این حمله تروریستیشو خواهد گرفت ! قطعا تروریست دستگیر شده سرکرده هاشو لو خواهد داد
با سلام، جنازه تروریستها را باید برای درس عبرت عربستان به این کشور فرستاد تا عاقبت درافتادن با ایران را از نزدیک ببیند.
ملت وحدتش از دست نمی دهد تازه وحدتش آغاز شد آغاز راه شناخت بنی صدر و بنی صدری های جدید است و آغاز شعار حالا که رسیدید بن بست راه انگلیس باز است
مطمئنا روزی میاد که ما ایرانیها با یه کارت ملی میریم مدینه و مکه
خواهان کمک به مردم یمن و بحرین هستیم نیروی نظامی به یمن بفرستید
نمیشه.باید داعشیا رو نکشن چون چند سال دیگه به حافظان امنیت میگن ادم کش .باید همه چی با مذاکره حل بشه چرا خشونت.
مرگ بر السعود وهابیای بی دین یزید دوران عربستان باید نابود بشه
ایران امن ترین کشور در خاور میانه هست , با این حمله کشور هوشیار تر از قبل شده . جسد تروریست های حرامی عاقبتی برای حامیان داعش هست .مطمعن باشید که در خبر گفتند اکثرا تروریست ها به هلاکت رسیدند . باقی مانده ها زیر شکجه های سنگین قطعا عاملان اصلی این حمله و روابط داعش در ایران رو لو خواهند داد / سپاس از بزرگان ملت
بایدپاسخ محکمی بهشون بدیم،هم داعش،هم عربستان
لعنت خدا بر عربستان ...
عربستان به عهدش وفا کرد، فکر کنم مسئولان ما نهایتا شدیدا محکوم کنند، در عوض مسئولان ما با فرستادن حاجی به عربستان هزینه های ناامنی در ایران و بمب‌هایی که برسریمنی ها میریزه را تأمین می‌کنند، خسته نباشید
داعش بی شرف بدانند که هیچ قلطی نمیکند ما مطیع حرف رهبریم هروقت اراده کند جانم را برای ایران عزیز فدا میکنم
با سلام.عربستان منبع تروریسم و تولید کننده تروریسمه.اینا میخوان با این کارا ایران رو نا امن کنن ولی نمیتونن.به زودی جواب این بازی بچه گانه رو میبینن.
ما سینه زن های اهالی الستیم
ما داغدار روی سیلی خورده هستیم
ای دشمن حق ما دلیر وحق پرستیم
برگرد تا سربند «یا زهرا» نبستیم
ان‌شاءالله که سال دیگه وزارت کشور ایران واسه همه مسلمانان روادید حج صادر کنه ما هم با کارت ملی بریم زیارت بقیع
بعضی اشخاص ک گفته بودن امروز دوران گفتمان و دیپلماسی و خون جوانان هدر ندین پس چی شد نتونستین با داعش رای زنی کنید آقای کرباسچی
سید علی لب تر کند جان را فدایش میکنیم
خیلی جالبه که همه ابرقدرتهای دنیا میدونن که مقرهای اصلی داعش کجاست و هر روز صحبت از مبارزه با تروریسم میکنن ولی در عمل هیچ خبری نیست.این واقعه تلخ رو به ملت ایران تسلیت میگم و امیدوارم٬بازم میگم امیدوارم مسئولین یه حرکتی بکنن و مثل بعضی کشورهایدیگه تماشاگر نباشن
به امید حق یه شب همه ایرانیا زیارت عاشورا مهمون کعبه میشن
دمت گرم
مرگ برالسعود مرگ بر کسی که چشم دیدن ایران شیعه رونداره
ما زمان جنگ به دنیا اومدیم بمباران ها دیده ایم الان با چهار تا شلیک گلوله میخان چی رو ثابت کنن بهمون فقط منتظر دستور رهبرم هستم حکم جهاد دهد اونموقع نشونشون بدیم ایرانی کیه
ان شالله به زودی جواب کار بزدلانه ای که امروز در ایران انجام شد هر کس که پشت این حمله تروریستی باشه خواهد دید .عربستان با اتش بازی نکن.کاش یک روز با عادل الجبیر رودرو می شدم تا زنده زنده بسوزونمش...جانم فدای ایران ایرانم تسلیت
سازمان های مسئول باید پاسخ گو باشند ای افراد چگونه با این همه تجهیزات نظامی خود را به تهران رسوندن و کشور را ناامن کردن
واقعا متاستفم که این حرومزاده ها به این راحتی از مجلس که امنیتی ترین نهاد ایرانه انقد زاحت عبور کردن حقیقت اینه که نیروهای امنیتی ضعیفی داریم وگرنه نباید این اتفاق میفتاد
ایران اسلامی کشوری نیست که با این ترقه بازی ها تکون بخوره بخدا قسم سعودی مرد نبرد نیستن اگه مرد باشن میان روبرو میجنگند مثل مرد نه زنانه بپوشند بدبختهای مترسگ اینو بگم مدارا کردن با سعودی و آمریکا اشتباس باید ایران به عربستان سعودی حمله کنه و حرمین شریفین رو از چنگ شیاطین نجات کامل بده
هیچی غلطی نمیتونن بکنن
آمریکا عربستان اسرائیل هیچ غلطی نمیتونند بکنند
ماایرانی ها پشت هم هستیم
سلام بر شهدای امروز تهران .
ببرهای مازندران اماده یک جنگ خونین وسخت هستن اهای داعشی اهای وهابی اهای عربستان سعودی ب خدا وندی خدا اگر سید علی لب تر کند شب هارو بروز وروزهارو براتون شب میکنیم لبیک یا خامنه ای
نباید تروریستها رو میکشدن باید اونا رو بیهوش میکردن و بعدا به حسابشون میرسیدن
مردم ایران مثل بغیه جاها نیستن که بخوانوحشت کنن همه هم اینو میدونن وچهار سال نشون دادیم داعش که هیچ تمام دنیا هم جمع شن هی غلطی نمیتونن بکنن, ما ایستادیم, و شهادت همه دلیران امروز حمله تروریستی هم به مردم بزرگ ایران و خانواده هاشون تبریک میگم ,و قول میدیم که نزاریم خونشون پایمال شه
انشالله خون این مظلومان دامن وهابیت نجس را خواهد گرفت نفرین امام عصر بر دشمنان شیعه
چه جمله زیبایی گفتند: ترقه بازی .................... دوستان من به عنوان یک ایرانی خیلی کیف کردم. شما را نمیدانم.؟
عربستان بدتر از هر حیوونی تو دنیاس. داعش اصلی عربستانه . سپاه ایران باید تقاص این خونارو بگیره باید.
به تمامی خانواده های حادثه امروز تسلیت میگویم
سی ان ان حملات تهران را ناشی از درگیری های مستمر ایران با داعش در سوریه و عراق می داند.
آخه چقدر آیکیو پایین. اگه با داعش در سوریه و عراق درگیر نبودیم الان همون نبردها رو در خاک مقدس ایران داشتیم
این تحلیلهای سطح پایین رو قطعا واسه خودشون هم قبول ندارن
خدایا سپاس از اینکه در جایی زندگی می کنم که اتحاد و همبستگی در آن ریشه دوانده خدایا تو را سپاس که شر شیطان لعین را از این کشور دور می کنی سپاس خدای را از وجد شیرمردان خدا سربازان گمنام امام زمان پایدار باشید و زنده خدا قوت دهد همه سربازان اسلام و ایران را ایرانیم یا جان و دل از مرز و خاک و وطنم حمایت و حفاظت می کنم زنده باد ایران و ایرانی وطنم پاره تنم ای زادگاه و میهنم یا علی
من مطمئنم سپاه انتقام سختی از این کفتارها بگیره وشکی. هم نیست که عجله نخواهد کرد حق انتقام برای سپاه محفوظه
وقتي مقامات عربستاني به وضوح وگستاخانه ايران را خطاب قزار مي دهند ديگر چرا مصلحت انديشي كنيم بايد محكم جوابشان را داد وبا تمام قدرت بر دهانشان كوبيد و برايشان پيغام داد كه اينجا ايرانست و ما ايراني
من واقعا از این حادثه خیلی ناراحت شدم و به بازماندگان شهدای این حادثه تسلیت میگم.خدا ریشه کفر و نفاق را نابود کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان