بازدید 16371
آخرین تحولات سوریه؛

مذاکره نیروهای کُرد با داعش/ استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در مرز اردن/ آغاز مذاکرات آستانه

ادامه موفقیت های ارتش سوریه در حومه حلب، آغاز دور جدید مذاکرات آستانه، مذاکره کردها با داعش، تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه به بزرگترین منطقه غرب رقه و استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در مرز با مردم از جمله مهمترین تحولات 24 ساعت گذشته سوریه بوده اند. در این میان، باید به اعلام آمادگی کردهای سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی رقه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 04 June 2017
ادامه موفقیت های ارتش سوریه در حومه حلب، آغاز دور جدید مذاکرات آستانه، مذاکره کردها با داعش، تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه به بزرگترین منطقه غرب رقه و استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در مرز با مردم از جمله مهمترین تحولات 24 ساعت گذشته سوریه بوده اند. در این میان، باید به اعلام آمادگی کردهای سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی رقه نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ عملیات نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری رقه از داعش در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی شبه نظامیان کرد سوری، یگان های مدافع خلق (ی پ گ) روز شنبه اعلام کرد: عملیات نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری رقه از گروه تروریستی داعش، پس از پیشروی ها به سوی حاشیه این شهر، در چند روز آینده آغاز خواهد شد.


 

این عملیات توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، یک ائتلاف از شبه نظامیان عرب و کرد مورد حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، انجام می شود.

نوری محمود سخنگوی یگان های مدافع خلق در گفت وگوی تلفنی با رویترز اعلام کرد: نیروها به حاشیه شهر رسیدند و عملیات بزرگ... در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

اظهارات محمود در تأیید گزارشی به نقل از جیهان شیخ احمد، سخنگوی عملیات رقه بود که گفته بود مرحله جدید حمله به رقه در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

سخنان احمد که در مصاحبه با یک رسانه محلی بیان شد، توسط یک گروه تحت مدیریت نیروهای سوریه دموکراتیک در برنامه واتساپ منتشر شد.

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش اعلام کرد، درباره جدول زمانی مرحله بعدی عملیات بازپس گیری این شهر واقع در شرق سوریه از داعش اظهارنظر نمی کند.

سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف، اعلام کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک هر روز نزدیک تر و نزدیک تر می شوند و به سه کیلومتری رقه در شمال و شرق رسیده اند.

وی گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک در غرب، به کمتر از ۱۰ کیلومتری رقه رسیده اند.
 
دستاوردهای بزرگ ارتش در حومه حلب
 
منابع سوری از آزادسازی ۲۲ شهرک و مزرعه از اشغال تروریست‌های تکفیری طی ساعات اخیر و هلاکت ۱۲۰۰ داعشی در نتیجه این عملیات خبر دادند.
 
نیروهای ارتش سوریه در پی درگیری با تروریست‌های داعشی در شرق محور خناصر ـ اثریا در حومه جنوب شرقی حلب، بخش شمال شرقی و میانی سلسله جبال «الطویحینه» را آزاد کردند که در نتیجه آن، شماری از داعشی‌ها به هلاکت رسیدند و جنگ افزارهای آنها منهدم شد.

در حومه شرقی حلب هم نیروهای ارتش سوریه، روستاهای «دویرینة، البلیسیة، ام حجرة و المرتضى القدیمة» و شهرک «الشریدة» مشرف بر جاده «مسکنه-الرقه» را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.
 
 
 
 یک منبع نظامی سوری گفت: نیروهای ارتش به عملیات خود و پیگرد تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حلب ادامه می‌دهند، به گونه ای که در ساعات اخیر، 22 شهرک و مزرعه شامل «العیسلان، الفخة، خربة الفخة، المبزة الشمالیة، الغار، جب الحمام – سیلوهای مسکنة، العاجوزیة، الرمضانیة، المسعودیة، المحمودیة، جدیعة کبیرة، جدیعة صغیرة، الحمرا، النعیمیة، الفیصلیة، الموانیة، الکالطة، أم رجل، أم حجرة، الطیبة و رسم الغزال» را آزاد کرده‌اند. این عملیات به هلاکت بیش از 1200 داعشی و زخمی شدن صدها تن و انهدام 100 خودرو و چهار تانک تروریست‌ها منجر شده است.

این منبع همچنین از درگیری‌های پراکنده میان ارتش و تروریست‌ها در جبهه «جمعیه الزهراء» در غرب حلب و حملات توپخانه‌ای به مواضع گروه‌های تروریستی خبر داد.

از الرقه هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های آمریکایی، محله الجمیلی شهر الرقه را بمباران کردند که در نتیجه آن دست‌کم 43 غیرنظامی که بیشتر آن زن و کودک بودند، کشته شدند.

خبر دیگر آنکه اسلام علوش، سخنگوی رسمی جیش‌الاسلام جدایی خود از این باند تروریستی و همه مأموریت‌های محوله به خود را اعلام کرد و بار دیگر به نام واقعی خود بازگشت.
 
مذاکره کُردها با داعش برای عقب‌نشینی از رقه به صحرای سوریه
 
نیروهای دموکراتیک سوریه در حال مذاکره با داعش هستند تا این گروه تروریستی از سد «الرشید و شهرک های المنصورة و هنیدة» در ریف غربی به سمت صحرای سوریه عقب نشینی کند.

 چهارشنبه (روز گذشته) سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد، مسکو اطلاعاتی دارد که نیروهای دموکراتیک سوریه به عناصر داعش اجازه داده اند که شهر «رقه» را تخلیه کنند.

در همین راستا، شبکه خبری العالم امروز گزارش داد، هم اکنون مذاکراتی میان نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و داعش در جریان است تا این گروه تروریستی از سد «الرشید و شهرکهای المنصورة و هنیدة» در ریف غربی به سمت صحرای سوریه عقب نشینی کند.

نیروهای دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، در حال پیشروی در رقه هستند و موفق شدند ورودی شمالی سد الرشید را که سومین سد بزرگ آبی سوریه است، در کنترل بگیرند.

نیروهای کُرد پس از سیطره بر روستاهای «کدیران و السلحبیة الغربیة» در پی عقب نشینی داعش از این روستاها، هم اکنون با عناصر داعش درگیر هستند، زیرا بخش جنوبی سد در اشغال داعش است.

نیروهای کُرد به نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) که در مرزهای سوریه هستند، هشدار دادند وارد اراضی نشوند که در استان الحسکه سوریه بر آن سیطره پیدا کرده‌اند.

هادی العامری، رئیس سازمان بدر عراق، اعلام کرد که نیروهای مقاومت عراقی به مرزهای سوریه رسیده و تأکید کرد به زودی عملیات نظامی برای پاکسازی مرزهای عراق آغاز خواهند کرد و این عملیات تا منطقه «القائم» ادامه خواهد داشت.

نیروهای دموکراتیک به تازگی اعلام کردند، عملیات حمله به شهر رقه را در ژوئیه آتی آغاز خواهند کرد.

دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه آغاز می شود
 
سفیر سوریه در مسکو از آغاز دور جدید مذاکرات آستانه در روزهای 12 و 13 ژوئن (22 و 23 خرداد) خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ریانووستی روسیه، ریاض حداد تصریح کرد، هیأت سوری دعوتنامه مشارکت در مذاکرات آستانه در باره سوریه را دریافت کرده و این مذاکرات روزهای 12 و 13 ژوئن برگزار می شود.
 
میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته (جمعه) به برگزاری نشست کشورهای متعهد به آتش بس در سوریه در نیمه ماه جاری اشاره کرده بود.
 
بوگدانوف گفت: انتظار می رود این نشست در نیمه ماه ژوئن برگزار شود و تماس هایی درباره زمان برگزاری آن در حال جریان است.
 
چهارمین نشست مذاکرات آستانه درباره سوریه در سوم و چهارم ماه می گذشته (13 و 14 اردیبهشت) با حضور هیأت های سه کشور ضامن صلح یعنی ایران، روسیه و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد و این کشورها سند توافق درباره کاهش تنش در مناطق مشخص شده را برای شش ماه امضا کردند.
 
اجرای این سند از ششم ماه می گذشته (16 اردیبهشت) آغاز شد و هدف از آن، کاهش خشونت و حفاظت از یکپارچگی خاک سوریه و همچنین حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها بود.
 
در چهارم و پنجم بهمن ماه گذشته اولین نشست کشورهای ضامن صلح در آستانه برگزار و مذاکرات مستقیمی بین گروه های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجی گری ایران، روسیه و ترکیه انجام شد که نتیجه آن، امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه و توافق طرف ها برای ادامه مذاکرات بود.
 
شورای امنیت این بیانیه را تصویب کرد و این اقدام را گام مهمی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه دانست.
 
«نیروهای دموکراتیک سوریه» بر بزرگ‌ترین منطقه غرب رقه تسلط یافتند
 
 
«نیروهای دموکراتیک سوریه» زیر نظر آمریکا بر منطقه «المنصوره» بزرگترین منطقه غرب رقه مسلط شدند و آن را از کنترل داعش درآوردند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت حمایت آمریکا در چارچوب عملیات اخراج داعش از پایگاه اصلی آن در سوریه، بر منطقه «منصوره» ـ که بزرگترین منطقه در غرب رقه به شمار می رود، مسلط شدند.

آمریکا هفته گذشته برای یگان‎های دفاع مردمی کُرد که بخش اصلی گروه نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، سلاح فرستاده است.

گروه نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه از حدود سه روز گذشته، عملیات حمله به منطقه منصوره را آغاز کردند و روز جمعه گذشته، موفق شدند کامل بر آن مسلط شوند.

به گزارش شبکه خبری کردستان 24، گروه نیروهای دموکراتیک سوریه شامل یگان‎های کُرد و عرب است که زیر نظر آمریکا، عملیات آزادسازی این منطقه از چنگال داعش را از تابستان سال گذشته آغاز کردند.

رقه پایگاه اصلی داعش در سوریه است و کارشناسان نظامی بر این باورند که حمله نیروهای دموکراتیک برای آزادسازی آن ماه‌ها ادامه داشته باشد، این در حالی است که رقه از لحاظ مساحت و جمعیت، بسیار کوچکتر از موصل است و اکنون این شهر در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد.
 
استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در مرز با اردن
 
 
رسانه‌های سوریه گزارش دادند، ارتش این کشور به ‌منظور آمادگی برای آغاز عملیات بازپس‌گیری درعا از تروریست‌ها، شمار زیادی از نیروهایش را به مرزهای مشترک با اردن اعزام کرده است.

روزنامه «الوطن» سوریه با اعلام این خبر، تصریح کرد، ارتش سوریه برای اجرای عملیات نظامی برای بازپس‌‌گیری جنوب درعا از اشغال گروه تروریستی داعش، آماده می‌شود.
 
 درعا نقشه

الوطن افزود: ارتش سوریه سکوهای پرتاب موشک از نوع «جولان» را نیز در این مناطق مرزی مستقر کرده است. این نوع سکوهای پرتاب موشک برای تخریب استحکامات بتنی مسلح، پناهگاه‌های خاکی و تونل‌های کم‌عمق استفاده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل