بازدید 14507
تأملی در حال و روز بحرانی این روزهای خوزستان؛

آنهایی که هوای روحانی را داشتند، جز هوا، گاه برق و آب هم ندارند!

شرایطی که بروز آن در ماه مبارک رمضان، بر دشواری های زندگی اهالی خوزستان به شدت می‌افزاید و این گزاره ها را تقویت می‌کند که یا دولتمردان به فکر این دیار و مشکلات مردمانش نیستند و یا کاری از دستشان ساخته نیست که رنج خوزستان و خوزستانی ها تمامی ندارد.
کد خبر: ۷۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 02 June 2017
بار دیگر آلودگی هوا در چندین شهر خوزستان به چندین برابر میزان مجاز رسید؛ وضعیتی که حالا جزو ثابت زندگی اهالی خوزستان شده و به نظر می‌رسد، آفت های همراه با آن نیز در مسیر روزمره و عادی شدن قرار دارند!
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر قطع برق و بلبشویی که در نتیجه آن یکی دو ماه پیش در اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان رخ داده بود را به یاد آوریم و توانایی تصور شهری به ظاهر مدرن، اما بی آب، برق، تلفن، اینترنت و دیگر جلوه های زندگی امروزی را داشته باشیم، باز قادر به درک حال و روز این روزهای خوزستان و اهالی خونگرمش نخواهیم بود.

از این روی که می‌دانیم دو سه روزی ا‌ست که بار دیگر آلودگی و گرد و غبارهای معلق در هوا اوج گرفته و آسمان خوزستان را تاریک کرده است؛ وضعیتی که بار دیگر قطع برق را در برخی شهرهای این دیار به همراه داشته و به سقوط دومینویی منجر شده که می‌تواند زندگی را در این دیار فلج کند. به این صورت که با قطع برق، پمپ های آب از کار می‌افتند، خطوط تلفن و اینترنت ختل یا قطع می‌شوند و حتی فاجعه تا مختل شدن دریافت پول از خودپردازها و پرداخت وجه به کمک پوزها نیز می‌رسد.

چیزی شبیه بحران که چندین روز پس از وقوع در بار نخست، تازه پی بردند به دلیل جنس مقره های مورد استفاده در تیر برق های این دیار است و شست‌وشوی مقره ها و استخدام پیمانکاران به این منظور را در دستور کار قرار دادند، اما ظاهرا آن گونه که باید، راهگشا نبوده است. این را تکرار قطع برق در این دیار در روزهای اخیر نشان می‌دهد.

وضعیتی عجیب که با توجه به گرمای این روزهای هوا و شدت یافتن گرما در روزهای پیش روی، به شدت نگران کننده به نظر می‌رسد و این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا قطع برق و سلسله اتفاقاتِ همراه با آن، جزء لاینفک اوج گیری گرد و غبار در خوزستان شده است؟ نکند شاهد تکرار روزمره شدن گرد و غبارهایی هستیم که یک دهه و اندی پیش تازه شروع شده بودند و حالا بخش جدایی ناپذیر از زندگی اهالی خوزستان و چندین استان دیگر کشورمان هستند؟

شرایطی که بروز آن در ماه مبارک رمضان، بر دشواری های زندگی اهالی خوزستان به شدت می‌افزاید و این گزاره ها را تقویت می‌کند که یا دولتمردان به فکر این دیار و مشکلات مردمانش نیستند و یا کاری از دستشان ساخته نیست که رنج خوزستان و خوزستانی ها تمامی ندارد. رنج مردمانی که با پایان یافتن جنگ تحمیلی گمان می‌بردند شرایط برای رفاهشان فراهم شود اما حالا می‌بینند غول گرد و غبار بر زندگی شان چمبره زده و روز به روز بر ابعاد سیاهی هایش افزوده می‌شود.

این در حالی است که دولتمردان مدعی هستند برای رفع و رجوع این مشکل با همه توان مشغول به کار هستند و طرح هایی مانند احیای هورالعظیم و امثال آن را به این منظور در دستور کار دارند. توضیحانی که شنیدن آن از زبان رئیس جمهور در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اهالی خوزستان را مجاب به تداوم حمایت از دولت رئیس جمهور روحانی با شعار «ما که هوا نداریم، هنوز هواتو داریم!» نمود تا تصویری بی مثال را شاهد باشیم.

حمایتی بی مانند که بی شک نافی گلایه های پرشمار اهالی خوزستان از دولتمردان نیست و اکنون زمان پاسخ دادن به آن فرا رسیده است. با این رویکرد که اگر هدایت آب به امثال هورالعظیم و دیگر آبگیرها در کوتاه مدت ممکن نیست، مالچ پاشی در عراق هم فرایندی زمان بر و سخت است و نمی‌توان به این شیوه ها، کانون های زایش گرد و غبار را در سریع ترین زمان ممکن کور کرد، دست کم می‌توان از شدت گرفتن رنج اهالی خوزستان جلوگیری نمود.

با در پیش گرفتن شیوه هایی برای تسریع تعویض مقره‌ها و بازسازی شبکه توزیع برق استان و هر آنچه برای تداوم جریان برق در این استان لازم است؛ حمایتی که نشان دادن آن با به کار گیری ژنراتورهای برق اضطراری و نصب آن در محل های آسیب پذیر در مواقع شدت گرفتن گرد و غبار هم ممکن است؛ به شرطی که قرار به بروزش باشد.

مثل حمایت نابی که اهالی خوزستان در سفر انتخاباتی دکتر روحانی به تصویر کشیدند. مردمانی سختی کشیده و رنجور که بر این باورند، دولت یازدهم تلاشش را برای مقابله با گرد و غبار به کار بست و امید دارند، تداوم ریاست جمهوری روحانی بتواند به خلاصی شان از درد و رنجی که دیارشان را در برگرفته بینجامد و سزاوار نیست تمام توانمان را برای کاهش درد و رنج ایشان به کار نگیریم.


 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۹
از هیچ فرصتی برای سو استفاده های سیاسی نگذرید. آخرش مملکت را به باد فنا می دهید شماها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
منظور؟
کدوم سو استفاده؟
میخوای بمیریم که شما بت برنخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
دوست عزیز میشه بگی از کدوم شهر نظرات مبارکت را صادر میکنی ؟
افسوس دیگر فایده ای ندارد چون هر بلای که انسان ها بر سرشان می آید خودشان مقصرند واصولا مردم ایران دوست دارند تجربه را با هزینه سنگین بدست بیاورند .
تابناک عزیز ما در دو قدمی تهران ، یک روز برق نداریم ، یک روز تلفنمان قطع است .....یک روز اشتباهی گازمان را قطع می کنند که بهای آن را پرداخت نکرده ای ... وای به حال اهواز .
دیگه نمکشو درآوردید بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
نمکشو شما درمیاری که زورت میاد مردم اهواز از حق تنفس میگن
آقا اداره کردن مملکت کار سختیه... خیلی سخت اون هم ایران. مطمئنا کارها پیگیری میشه... ولی خوب مملکت رو چنان به قهقرا بردیم که به این راحتیا نمیشه اومد بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
پس چرا انقد از محمود ایراد میگرفتید میگفتید گل بلبل میکنید وعده صد روزه میدادید الان اومدید متوجه شدید که باید وعده 100 ساله بدید
خواهش می کنم دست بکشید از این نوع انتقاد کردن که از حدود دو سال پیش شروع گر دیده وادامه دارد مثلا اگر دیگری رییس جمهور می شد این طبیعت وحشی رام می شد ودیگر باد وطوفان نمی وزید (باز هم نظر را پخش نکنید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
از سوپر من کمک می گرفتند تا جلوی ریزگرد هارو بگیره .
من شنیدم متاسفانه بعضی از نقاط در اهواز برق قطع شد ولی نشنیدم آب چند روز اخیر قطع شده.خواهش میکنم شما هم بررسی کنید اگر فقط برق قطع شد در تیتر قطع آب رو ننویسید.البته حل مشکل قطعی برق با وجود اینقدر از گردوخاک کار راحتی نیست چون یکی از دلایلش فکر میکنم نشستن گردوخاک روی مقره هاست که این کارو خیلی سخت میکنه.
پاسخ ها
خوزستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
معلومه شما اصلا نمیدونی خوزستان چه خبره.خیلی از خونه در خوزستان آبشون با پمپ آب تامین میشه.برق قطع بشه آب هم قطعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
تو اهواز باید از پمپ برای دسترسی به اب استفاده کرد قطع برق یعنی بی ابی محض
ببین چقدر از این یکی می ترسیدند که به آن یکی رای دادند . اشکال از شماست نه روحانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
چون متاسفانه به شعورشان مراجعه نکردند
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیمانکار را عوض کنید . لابد پیمانکار از خصولتی هاست .
تابناک هنوز ناراحتی. انتخابات تموم شد مردم دیگه آگاه شدن میفهمن همه چی تقصیر رییس جمهور نیست همه چی یک شبه حل نمی شود.در مورد خوزستان و اینکه مردمش ناراضین از دولت شما و دیگر دوستانتون خیلی تبلیغ کردین ولی در انتخابات دیدین نظر مردم شریف خوزستان چیه. مردم در انتخابات به برجام و تعامل با دنیا آری گفتن این دوره ققط انتخاب نبود یک رفراندم بود. وعده یارانه و تقسیم بندی های 4 درصد و 96 درصد و... جواب نداد. زنده باد ایران، زنده باد بلوچستان، زنده باد خوزستان، زنده باد لرستان زنده باد کردستان، زنده باد آذربایجان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
موقع انتخابات که میگفتید حرف نزنید چون تخریب حساب میشه حالا هم مشکلات را بیان نکنیم و لال بشیم تا کی ؟
دیار فراموش شدگان خوزستان
حقتون!!! تا ياد بگيرين به كسى كه به فكر بدبخت ها نيست نبايد راى داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
حقتون؟؟؟!!!
خجالت بکش از این جور حرف زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
ارزوی کمی درک متقابل برای شما دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
دوره گذشته خوزستان به روحانی رای ندادن دیدن خیلی مشکلات واسشون درسش شد دولت هم بی توجه بود چون میخواست انتقام بگیره این سری گفتن بهش رای بدیم شاید یه نگاهی به این دیار محروم بکنه
انتخابات تمام شد . قرار نیست معجزه شود . همان یک نفر که معجزه می کرد برای هفت پشتمان بس است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
توخوبی یادت رفته همون سیم کارت الکترونیک جاده زد فقط نمک نشناسید............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
در خوزستان بیشترین کارهایی که انجام شد از سال 84 تا 92 بود حتی روستاهای محروم هم رییس جمهور را از نزدیک دیدن و درد و دلشان را مطرح کردن ایشون هم سرکشی و توجه میکردن اما الان رییس جمهور میاد اهواز و ماهشهر واسه پتروشیمی بعد هم بر میگرده تهران
بجاش امید داشتند و دارند
عیبی نداره ما خوزستانی ها همین که جهانگیری برامون گریه کنه با دیدن غبار کافیه خخخخ
غیب نداره مردم خوزستان مطابق سخنرانی انتخاباتی ایشان الان آقای روحانی و جهانگیری الان مشغول گریه کردند این براتون یه دنیا میرزه! آب و برق میخاین چه کار؟!
چه ربطی داشت دداچ؟؟
،مشکل جرم گیری مقره های برق در استان خوزستان به علت عدم رعایت دستورالعملهای بهره برداری بوده که متاسفانه کسی به ان نپرداخته و بعید هم میباشد که منبعد هم به ان پرداخته شود چون یک مشکل مدیریتی و ریشه ای است.
مقره های مزبور برطبق دستورهای بهره برداری هر چندماه یکبار میبایست شسته میشده اند ولیکن به مدت حدود بیست سال هیچکس به این فکر نیوفتاده و فاجعه بارتر اینکه دستگاههای شستشوی مقره مستقر در منقطه به علت عدم سرویس به موقع ونگهداری لازم بعضا طی این سالیان دچار پوسیدگی گردیده و از همه بدتر اینکه برخی از ماشین الات مربوطه را نیز با برچسب اموال زاید فروخته اند
اینگونه موارد صرفا مشکل مدیریتی و عدم تخصص است و ریشه در ورود سیاست و باند بازی به سطوح مدیریتهای فنی و تخصصی دارد.

ولذا تا اینگونه موارد حل نشود و شایسته سالاری جایگزین نگردد قصه ادامه خواهد داشت و هربار به طریق دیگری بحران سردر خواهد اورد.
حق مردم اهواز است حالا بروند سراغ روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
رییسی اگر بود که الان با سانسور اخبار خوزستان همه مشکلات حل می شد
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
اگر به ریسی رای داده بودند هوا آلوده نمیشد؟!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
گل گفتي هواي پاك از روحاني طلب نمايند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
اگه جناب رئیسی بود الان به اهواز سفر می کرد ضیافت افطار با حامیانش برگزار نمی کرد هر چند خوزستان برای ما عزیزه حتی اگر به روحانی رای داده باشه
حقشونه
پشیمان شدیم به روحانی رای دادیم
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
کسی که یک هفته ای پشیمون بشه بهتره رای نده.هر چند مطمینم از اولم رای ندادی برادر دلواپس!
خیلی به تابناک ارادت داشتم. شما هم دنبال تخریب هستید. آقا جان غبار آمد 8 سال پیش چیزی هم گفتید؟ مطمئن. باشید حل خواهند کرد ولی پارچه نیست که کت باید دوخته بشه دو روز نشده دنبال پرو می گردی!
بجاي كوبيدن هر روز دولت روحاني يك كم به رفتاره گذشته خودتون يعني اصولگراها فكر كنيد كه ٨ سال با نفت ١٠٠ دلاري ميتونستيد تمام مملكت رو اباد كنيد ولي ويرون كردين!اون موقع زبونه انتقاد نداشتين نه؟!!!حالا با نفت ٤٠ دلاري روحاني بايد معجزه كنه با چون لا چرخ گذاشتناي امثال شما!!!
سايت محترم تابناك ، بابت حمايت شما از مردم خوزستان سپاسگزاريم اما اشتباه سختي است كه تصور كرد با ژنراتور بتوان كمبود برق را جبران كرد ، ميزان مصرف شهر اهواز بالغ بر ٢٠٠٠ مگاوات است و ژنراتورهاي بسيار قوي كمتر از يك مگاوات . مگر ميشود اين عدد را جبران كرد ؟ راه حل چيز ديگري است . بايد به سازمان برق اهواز كمك مالي كرد . دولت ، مجلس و استان بايد كمك مالي كنند تا آنها بتوانند مشكلاتشان را حل كنند . پيشنهاد مي كنم شما از مسئولين سازمان برق بپرسيد راه حل چيست ؟
یک کلام حقشونه خودکرده رو تدبیر نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
خجالت بکش از این عقده گشایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
حقشونه خدایش
رفتی به راه فارس تابی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
زورت اومد مشکل ما را بیان کرد ؟
سلام من جانباز شیمیایی هستم از روز سه شنبه که گردوخاک شده حال من نامساعد شده، روحانی متشکرم
4 سال از عمر دولت گذشت 4 سال دیگه هم می گذره و 4 سال بعدش هم میاد و هیچ کاری برای این ریز گرد ها نخواهد شد چون دولت 4 سال پیش سرش جای دیگه گرم بود و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
تو اگر رییس جمهور بودی چه طرح داشتی که بتونه مشکل رو حل کنه؟
وقتی مشکل ریز گردها به کشور دیگه ای بر می گرده چه می شود کرد؟ در حال حاظر بزرگترین مشکل زمین وجود گازهای گل خانه ای هست که باعث مرگ و میری در آفریقا و هندوستان شده اما مشکلش در آمریکا و دیگر نقاط جهان هست. با گفتن حرفای بی ارزش هیچ مشکلی حل نخواهد شد گذشته از اونکه معلوم نیست تو خودت کجا زندگی می کنی؟
خلایق هرچه لایق.
حواست باشه چی میگی شما دارید نفس میکشید از پول نفت استان ما جنوبیاست که بس دربرابر بی حرمتی شماها سکوت میکنیم بخاطر ایران وگرنه پول نفت خودمون خرج خودمون کنن بینم کی میشه شبیه امارات کی میشه شبیه بیابون بی اب و علف(متاسفم تابناک اگه پیامم نزاری
هوای روحانی را داشتند، چون مجبور بودند داشته باشند، گمان میکردند و‌شاید هنوز هم گمان میکنند با کلید طلایی خویش مشکلات اهوازی ها و‌سایر ایرانی ها را حل میکند...اگر بر ایشان ثابت شود که این گمان، نادرست بوده است، آن موقع حق روحانی را کف دستانش میگذارند...
رییسی میامد فوت میکرد گردوغبار فوری میرفت اخه سیده دلش پاکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
نخیر می نشست با معاونش واسمون گریه و زاری میکرد
شنیدم جهانگیری در حال گریه کردنه کسی نیست اورا دلداری بده میگه مردم خوزستان برق نداره
مردم خوزستان کاملا متوجه مشکلات هستند و خودشان بهتر می دانند که این اوضاع تنها متوجه داخل کشور و دولت نیست بلکه حاصل زیاده خواهی های وهابیت و ترکیه است که منطقه را به اشوب کیشده اند تا خر مراد خود را عبور دهند. دولت و ارتش قوی سوریه و دولت و ارتش قوی عراق را دچار داعش و وهابیت تندرو کردند تا سرشاخه های دجله و فرات را غارت کنند و این کار زشت موجب بیابان زایی در یمن ، عراق ، سوریه و... شده است . برادران من معتقدم کار اسراییل و ترکیه و عربستان است نه دولت روحانی و این مهم را مردم عزیز خوزستان هم متوجه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
منتظریم دیپلماسی لبخند مشکلات ما رو با همسایگان بررسی و برای این قضیه راه حل پیدا کنه اگه بتونه البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
درصد زیادی از این بحران بخاطر گرد و غبار برخواسته از بیابانهای داخلی از جمله بیابانهای اطراف ماهشهر است
ما حاضریم برق وتلفن نداشت باشیم اما مملکت را درست کنید تمام ان را یک شبه نابود کنید از نو بسازید
تابناک تیترهایی که می زنی چقدر شبیه تیترهای کیهان است . سعی کن مطالب را متین و بدون حاشیه تیتر کنی تا خوانندگانت مانند کیهان از دست ندهی .
شماها همونایی هستین که فقط می خواین با شعار دادن مملکت رو درست کنین. یعنی حالا اگه رقیب روحانی رئیس جمهور می شد مشکل خوزستان حل می شد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
ریزگرد ها از تتلو می ترسیدند و در می رفتند .
مملکت نیازمند اننتقاد سازنده است نه تیترهای تخریبی.
ما هم خواستار رفاه حال استانهای مرزی هستیم
تابناک در منجلاب گرفتار شدی و تبدیل به عنصر درجه 3 تندروها شدی. درجه 3 نه بیشتر
زمان احمدی نژاد که به خاطر آلودگی هوا ، سه روز ، سه روز تعطیل می کردید یادتون رفته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
باز خوبه تعطیل میشد الان تو گرد و خاک هم میگن بیایید سرکار
خیلی لوس شده این مدل انتقاد ها . بیشتر از یک سال تمام ، از تلویزیون گرفته تا روزنامه ها و سایر رسانه ها بر علیه روحانی تبلیغات کردید باز هم دیدید که مردم به روحانی رای دادند . خسته نشدید ؟ این همه نافرحام ،بی فرجام ، یک دوره ای گفتید نتیجه عکس گرفتید . بس کنید این بچه بازی رو و رفتارتان را اصلاح کنید .
برای حل مشکل ریزگردها باید فشار بین الملی به ترکیه بیاد تا سد ها رو باز کنه و حق آبه دجله و فرات رو بده . برای کانون های داخلی که خیلی راحتتر و قابل انجام هم هست یه کارایی شروع شده ولی خیلی کنده. خوزستانی ها برای تشخیص منبع گرد و غبار دیگه حرفه ای شدن به عنوان مثال گرد و خاک 2 روز پیش اهواز کاملا منشا داخلی داشت که قابل حله. یه همت بدون جهت گیری سیاسی میخواد.
ریزگردها حل شدنی نیست ! والسلام ...
هیچ قدرتی نمیتونه جلوی تغییرات اقلیمی و طبیعت رو بگیره
منشا ریزگردها هم هزاران کیلومتر مربع وسعت داره

من نمیدونم چرا مسئولین اینو رو راست به ملت نمیگن تا دیگه کسی فکر نکنه با تغییر استاندار ، رییس محیط زیست و یا رییس جمهور این مسئله حل خواهد شد ؟! و کسی هم دیگه نتونه سو استفاده سیاسی بکنه !
انگار یکی دیگه رییس جمهور شده بود الان ریزگردها اجازه میگرفتن برای اومدن !
ما که هوا نداریم / بازم هواتو داریم
حالا بدویید دنبال هوا
4 سال دیگه میبینمتون که دوباره شعار میدید
ما که هوا نداریم / ..................
روحانی ما بهت رای داده ایم ظریف و جهانگیری و وزیربهداشت نگه دار از ردیف اول وزیر محیط زیست و آموزش پرورش اقتصاد و برق و صنعت معدن و... مرخص کن بروند ..این وزرای کم کارکرد و بی بازده و حاشیه ساز برای چی نگه داشته ای . وزیر آموزش پرورش رو بذار کنار . غیر حاشیه سازی چکار کرده برایت و برای مردم .
میدونید چرا هوای روحانی رو داشتند؟ چون عقل دارند و می دونن بلایی که امروز سرشون اومده بخاطر هشت سال مدیریت غیر اصولی استاد احمدی نژاده.
در واقع طرفدار روحانی نبودن و نیستن بلکه فقط خواستن از به قدرت رسیدن یک احمدی نژاد دیگه جلوگیری کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
بهتر سکوت کنی 31 سال قدرت دستتون بوده
وقتی تعقل وتفکر در انتخاب ات نباشد وفقط احساسات وبخل وحسد حاکم شود امروز لازم ست بعضی شعار ها باد اور شود تابخود ایند ت تا عبرت شود ی
فکر میکنید اگر رقیب می آمد همه چیز گل وبلبل بود شما را به تمام مقدسات این بازیهای قدرت را تمامش کنید بگذارید مردم به درد خودشان برسند کم گرفتاری نداریم جرا مردم را وارد بازیهای قدرتتان میکنید اجازه دهید دولت با آرامش کامل با تعقل بهترین تصمیمات را برای کشور بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
بخدا بهتر میشد البته اگه اقای قالیباف می امد
اندکی صبر وزارت نیرو انشا ا...... با تغییر مقام ارشد ش به خوزستان عزیز و ایران خواهد رسید
تابناک، چرا جرات نمی کنید لایک ها را نشان دهید
مشکل راه حل بلند مدت و کوتاه مدت دارد راه حل بلند مدت کاشت گیاهان در مناطق مورد نظر برای جلوگیری از برخاستن گردو غبار بوده که تا حدودی دولت در این خصوص کار کرده وبه این زودی هم جواب نمی دهد ولی راه حل کوتاه مدت که در دولت قبلی پی گیری و انجام می شد و در چهار سال گذشته انجام نشده ، ماش پاشی و جلوگیری از هجوم گرد وغبار با همکاری دولت عراق می باشد که متاسفانه دولت روحانی در این خصوص اقدام موثری نکرده است
اگر قرار باشد اشتباهاتی که 40 سال انجام شود ویک سال ودوسال جبران شود الان هیچ کسی مشکل نداشت چرا که مشکلات فعلی کشور نتیجه 40 سال سوء مدیریت می باشد وتمام مسئولین در این سالها مقصر وباید جوابگو باشند
دوستان فکر کردین عذاب الهی که بر اقوام گذشته نازل میشده چیز شگفت آوری بوده همین الان هم همین عذابها هست منتهی به شکل دیگه پس کی میخوایم به خودمون بیایم و از گناهان توبه کنیم مطمئن باشین اینا همش حرفه و اگه به خودمون نیاییم و راه و روش زندگیمون رو عوض نکیم هیچ کس نمیتونه ما را از عذاب خدا حفظ کنه به فرموده قرآن هنگامی که عذاب ما نازل شد هیچ یاوری نداشتند که در برابر ما از آنان حمایت کند
و در سوره یونس فرموده چرا مردم هیچ شهری به هنگامی که ایمانشان سودشان میداد ایمان نیاوردند مگر قوم یونس که چون ایمان آوردند عذاب ذلت در دنیا را از آنان برداشتیم و تا هنگامی که اجلشان فرا رسید در دنیا بر خوردارشان کردیم.
چرا ما باید به کسی رای بدهیم که رهبری دائما در حال انتقاد از کارهای ایشان بوده و هست نمونش عبور از خط قرمزها در مذاکرات هسته ای>امضای سند2030>قانونی کردن ترایخته>ارسال آمار زنان مطلقه به خارج>واردات بی رویه>تعطیلی اکثر کارخانه های قدیمی و با سابقه>سپردن مراکز حساس صنعتی با قرار دادهای طولانی مدت به بیگانه گان>وارد کردن خسارت میلبارد دلاری به کشور با گماشتن عامل قرارداد ننگین کرسنت به وزارت نفت>اختلاس نجومی از صندوق ذخیره فرهنگیان>قانونی اعلام کردن حقوق های نجومی>ارزش جان انسانها را تا حد بیمه تامین اجتماعی پایین آوردن>منتقدان را بی سواد و جهنمی خطاب کردن>دائما ساز مخالف با رهبری زدن>معلق کردن اکثر پروژه های علمی و دفاعی و جلوگیری از پرتاپ ماهواره ها>جلوگیری از رشد علمی کشور>و......
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
داداچ خیلی تعطیلی :))))))))))))
مهزیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
دوست عزیز درسته من هم به روحانی رای ندادم ولی بدون هرکدوم از این 6 نفر که انتخاب میشدن مورد تایید رهبر بودن چون از فیلتر شورای نگهبان عبور کردن\
دقیقا باید چند نفر از هم استان های من در خوزستان بمیرند که به فکر بیفتن!زندگی واقعا برامون طاقت فرسا شده!به خدا قسم.هیچکس هم به فکر نیست.نمایندگان استان هم که تهران زندگی می کنند و عین خیالشون نمیاد..باز هم دم تابناک گرم که ی تلنگر به مسئولین ذیربط میزنه و رسالت حرفه ای و مطالبه گریش رو به جا میاره! ممنونم تابناک
اقا اصلان تابناک میخواست به معجزه هزاره سوم رای بدیم !!!!\
دولتمردان ما باید عکسهای آبادان خرمشهر سالهای قبل از جنگ رو ببینند تا یادشون بیاد آبادان خزمشهر روزی میخواست دبی منطقه شود
اهوازي ها هواي پاك از روحاني طلب كنند .
وقتي بودجه محيط زيست را به هيات هاي عزاداري و مداحان ميدن (نهادهاي مردم نهاد ) بابا جنگ29سال است تموم شده هر روز سنگر سازان دارن محيط زيست را تخريب ميكنن
مشکلی که به مشکلات خوزستان اضافه شده و نه مسئولین استان و نه کشور صحبتی از آن نمی کنند و فقط اعلام می کنند شب تا صبح بیدار بوده ایم و گریه کردیم
31 سال اصلاح طلبا حاکم بودن 8 سال محمود خودتون قضاوت کنید بدون تعصب
۴ سال بعد : جلیلی قهرمان ما که هوا نداریم بازم هواتو داریم
۴ سال بعد: جهانگیری قهرمان ما که هوا نداریم بازم هواتو داریم
ووووو این دوره باطل ادامه دارد
بش میرسی ایشالله اا
بهر حال یک گروه سیااسی شکست خورده واین حرفها تا چند روزی کاملا طبیعی است به دل نگیرید
از قدیم گفته اند بهترین پاسخ سکوت است هنوز تعدادی هستند که در روزنامه مینویسند شانزده میلیون بیشتر بیست چهارمیلیون است
خداروشکر من رای ندادم و نخواهم داد و ازین بابت خوشحالم، لااقل .... نمیسوزه که چرا به این رای دادم
از معجزات هزاره سوم هست که هنوزم ادامه داره
تابناک ۱۲ ساله هر روز اخبار را از سایت شما دنبال میکردم. ولی مدتیه به شدت، ناجوانمردانه، غیر حرفه ای، کورکورانه و بزدلانه به تخریب دولت دکتر روحانی کمر بسته ای
با سلام این دولت به خاصه ها رسیدگی نمی کند اول
مو ضوع برجام به کجا رسید چرا بانکها ما هنوز تحریم است
ما به این دولت مردان می گویم در شرایط تحریم باید
به جا پول از طلاء استفاده کرد در داد وستد جهانی
چون حمل ان اسان است و کاری کنیم پول ها ی که مال
مردم ایران است از طریق هواپیما به ایران تحویل داده
شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر