بازدید 3922

توجیه کاخ‌سفید درباره وضعیت سفارت آمریکا در تل‌آویو

کد خبر: ۶۹۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 02 June 2017
پس از اعلام خبر تعلیق انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام به معنای عقب نشینی واشنگتن از حمایت قاطع از اسرائیل نیست.
 
به گزارش ایرنا، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: هیچ کس نباید اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در امضای قانون تعلیق انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس را عقب نشینی از حمایت قاطع رئیس جمهوری از اسرائیل بداند.
 
در این بیانیه که در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر شد، آمده است: ترامپ این تصمیم را برای افزایش فرصت مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین اتخاذ کرده تا به تعهد خود در قبال دفاع از منافع امنیت ملی آمریکا عمل کرده باشد.
 
این بیانیه همچنین افزود: مساله این نیست که آیا این انتقال صورت خواهد گرفت یا نه، بلکه این است که چه زمانی انجام خواهد شد.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی ماده ای را امضا کرده است که اجازه می دهد سفارت آمریکا در تل آویو تا 6 ماه دیگر به فعالیت خود ادامه دهد. ترامپ معتقد است که زمان مناسبی برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس نیست.
 
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز در گفت وگو با نشریه صهیونیستی 'اسرائیل هیوم' گفته بود که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس کار مشکلی است و باید 'بطور جدی' درباره آن فکر کند.
 
این رویکرد دونالد ترامپ با اعتراض بسیاری از کشورها و مقام های بین المللی روبه رو شده است.
 
رژیم تل‌آویو از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طرح‌های توسعه‌طلبانۀ خود را در بیت‌المقدس به میزان زیادی تقویت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر