بازدید 5113
۳

نگرانی از افزایش قصور پزشکی در سال ۹۵

کد خبر: ۶۹۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 24 May 2017
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش ۲۷ درصدی قصور پزشکی در سال گذشته نگران کننده است.

به گزارش خانه ملت، بشیر خالقی با انتقاد از افزایش 27 درصدی قصور پزشکی در سال گذشته، افزود: این آمار نسبت به میزان قصور پزشکی و شکایت های مردمی نگران کننده است وباید علت افزایش آن آسیب شناسی شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شکایت های ناشی از تخلفات در حوزه پزشکی گاهی به نظام پزشکی و گاهی به سازمان پزشکی قانونی صورت می گیرد و در برخی از این پرونده ها پزشک خاطی، محکوم به جریمه های مختلفی اعم از لغو پروانه طبابت یا جریمه می شوند اما گاهی هیچ خطایی متوجه پزشک نیست و قصوری رخ نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اظهارنظر در مورد قصور پزشکی تخصصی است و باید نظرات کارشناسانه ای برای علت وقوع این تخلفات صورت گیرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر آگاهی مردم بالا رفته و افراد جامعه نسبت به حقوق خود مطالبه گر شده اند و اگر تخلفی را شاهد باشند آن را پیگیری خواهند کرد همچنین برخی از تخلفات در بیمارستان های خصوصی رخ می دهد که باید علت دقیق قصور پزشکی مشخص شود.

خالقی تاکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعات حوزه زنان و زایمان بیشتری میزان شکایت از قصور پزشکی را به خود اختصاص داده است که برخی سهل انگاری ها از سوی پزشک باعث شکایت های مردمی شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته ناگفته نماند که سوابق علمی پزشکان در کشور قابل قبول است لذا باید بررسی شود که چه عواملی منجر به افزایش پرونده های مربوط به قصور پزشکی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
طبق اعلام وزارت بهداشت سرانه پزشکان متخصص ایران یک ششم اروپا است و این خطاهای پزشکی را افزایش می دهد. باید کمبود مصنوعی در جذب نیروی پزشک و متخصص که توسط وزات بهداشت ایجاد شده است شکسته شود.
هر دم از این باغ بری می رسد
قابل توجه اون 4 درصدی ها
این هم از تدبیر سلامت دولت ندبیر و امید............
متخصصان زنان که واقعا هیچی بلد نیستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار