بازدید 3218

نگرانی های سیاسی در آمریکا قیمت جهانی طلا را افزایش داد

به دنبال تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی در آمریکا و کاهش ارزش دلار و شاخص سهام ، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در 2 هفته اخیر رسیده است.
کد خبر: ۶۹۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 17 May 2017
به دنبال تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی در آمریکا و کاهش ارزش دلار و شاخص سهام ، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در 2 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای ناامیدکننده در بخش مسکن آمریکا و گزارش های مربوط به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پایان یافتن تحقیقات مربوط به رسوایی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار افت شاخص سهام و افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1243 دلار رسیده است که این رقم از 3 می تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه نیز با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده بود که این بیشترین افزایش قیمت طلا در یک روز از 12 آوریل به شمار می رود.

یک منبع آگاه تاکید کرده است که ترامپ از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی خواسته بوده است تا تحقیقات مربوط به رسوایی فلین و ارتباط وی با مقام های روسی را پایان دهد. این مساله ابهامات زیادی را درباره تلاش ترامپ برای دخالت در روند تحقیقات فدرال به وجود آورده است. کاخ سفید فوراً این اتهامات را رد کرده است.

تحولات سیاسی آمریکا به همراه انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در منطقه یورو موجب کاهش ارزش دلار شده است. بهره اوراق قرضه آمریکا نیز با کاهش ر وبرو شده است. آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن کمتر شود.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود از 9 نوامبر رسیده است. شاخص سهام در بازار آسیا نیز با افت 0.2 درصدی روبرو شده است.

فدرال رزرو آتلانتا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به نرخ سالیانه 4.1 درصدی رسیده است.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز تاکید کرده است که برنامه موشکی کره شمالی در حال پیشرفت سریع فراتر از انتظارات است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تنش های سیاسی و نگرانی های بین المللی بار دیگر موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر