بازدید 42713
بار دیگر اتفاق افتاد؛

کشف پیکر شهدای غواص با دستان بسته

چند روزی بیشتر از دومین سالگرد کشف پیکر مطهر ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن کربلای ۴ نمی‌گذرد که سردار باقرزاده از کشف پیکر مطهر شهدای غواص دیگری در منطقه همان عملیات خبر می‌دهد؛ شهدایی با دست های بسته!
کد خبر: ۶۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 17 May 2017
چند روزی بیشتر از دومین سالگرد کشف پیکر مطهر ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن کربلای ۴ نمی‌گذرد که سردار باقرزاده از کشف پیکر مطهر شهدای غواص دیگری در منطقه همان عملیات خبر می‌دهد؛ شهدایی با دست های بسته!

به گزارش «تابناک»؛ اردیبهشت ماه سال 94 بود که یک خبر از کشف پیکر مطهر شهدا، بمب خبری بزرگی ایجاد کرد. خبر این بود: «کشف پیکر مطهر 175 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس با دستان بسته»  این شهدا که جمعی از غواصان و خط‌شکنان شهید عملیات کربلای4 بودند در دی ماه سال 65  در جریان عملیات کربلای4 که طرح آن توسط آواکس‌های آمریکایی لو رفته بود، خط عملیاتی اروند را شکستند و حتی از جزیره ام‌الرصاص هم عبور کردند.

بنا بر شواهد موجود، این رزمندگان در حالی که بیشتر آنها مجروح بودند، جلوتر از خط مقدم به اسارت دشمن درآمدند و پیکرشان با دست‌ها و بعضاً با پاهای بسته شده در یک گور دسته‌جمعی دفن شده بود و پیکر مطهر آنان پس از سی سال توسط تیم تفحص پیکر مطهر شهدا کشف شد. نقطه‌ای که شهدا در آن پیدا شدند، 15 کیلومتر جلوتر از خط مقدم یعنی ابوفلوس در منطقه ابوالخصیب عراق بود.

حالا چند روزی بیشتر از دومین سالگرد کشف پیکرهای مطهر آن شهدا نمی‌گذرد که خبر از پیدا شدن تعدادی دیگر از شهدای غواص همان عملیات کربلای 4 با دستان بسته اعلام می‌شود.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این باره گفت: پیکر پاک 130 شهید تازه تفحص شده چهارم خرداد از عراق وارد کشور می‌شود. پیکر پاک این شهدا در استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق طی یک ماه گذشته در عملیات‌های تفحص گروه جستجوی مفقودین پیدا شده است. 18 تن از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای 4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص با دست‌های بسته پیدا شده‌اند.

سردار باقرزاده با اشاره به مراسم استقبال این پیکر مطهر این شهدا گفت: پیکر پاک این شهدا روز چهارم خرداد ماه از آبراه اروندرود وارد کشور می‌شوند و مورد استقبال مردم قدرشناس ایران اسلامی قرار می‌گیرند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: شهدا با چشم‌های بینا ما را می‌بینند و وظیفه همه است که با شرکت پرشور در انتخابات، حافظ خون شهدا باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۹
روحشان شاد. قابل توجه مفسدین اقتصادی
باید در زمینه این جنایت جنگی تحقیق کرد و آمرین و مسببین این جنایت رو شناسایی کرد.هرچند خیلی از این جنایتکارا مثل صدام مردن ولی ممکنه بعضی از اونها زنده باشن و خوشحال از اینکه جنایاتشون فراموش شده.
یادتان گرامی شهیدان مظلوم
حالا برید عراقو آباد کنید!!!!!!!!!!!
خدایشان بیامرزد. چه مظلومانه شهید شدند........جایگاهشان بهشت برین باشد.
جالبه که درباره آمریکایی ها گفتید ولی درباره عراقیها که عامل کشتار بودند حرفی نزدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
تا چندی دیگر خواهند گفت که اصلا جنگ با عراق نبوده آمریکا خودش حمله کرد
عراقیهای ...خدا از شما نگذره..هنوز هم خیانتکار هستید!هرگز روز خوش نبینید!!!!!
خدايشان بيامرزاد، درور به روح پاك فرزندان ميهن پرست ايران
درود بر روح پاک شهدا رحمت خدا بر ایشان
لعنت بر صدام یزید
سلام
چون رها بر رود کارون دست گل بود بر آب
ماهی در رود کارون مست گل بود در آب
دست بسته پای بسته گل به گل پیچیده بود
یکصد و هفتاد و پنج دسته گل بود بر آب
س.م
روحشان شاد.
چه فایده
خدا این شهدای مظلوم را با مولایشان امام حسین علیه السلام محشور کند. برا شادی ارواح پاکشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
شهدا بازیچه آقایون نیستن
لعنت بر صدام و ال صدام
خواهشا عکسای عزیزانمون رو بگذارید .
حالا بریدپولهای مملکتو خرج عراقیهای جنایت کاروبی ذات کنید
انگار شهدا می دونن که کی باید بیان!!!! خوش اومدید، واقعا ایران به رایحه شما بیشتر از همیشه نیاز داره، مثل بارونید که بباره به زمین خشک ،خوش به سعادتتون
بروید به برادران عراقی کمک مالی کنید. از شهدا خجالت بکشید
کاش غیرت این شهدا رو الانم در جوانان میدیدم
حالا بچسبین ب عراق
بیشتر به برادران عراقی کمک کنیم
ملت دوست و برادر مسلمان عراق این کارو کردن?! من که باورم نمیشه!!!!!!!
عراقیها هنوز هم همانند . ضرب المثلی قدیمی میگوید فلانی از ناتوانی مهربان است .ما برای عراق دوستیم در حالیکه سایر کشورهای عربی برادرش هستند . این گفته خودشان است.
لعنت به تو صدام که جنگ رو علیه این ملت راه انداختی.لعنت به تو هر روز، هزاران بار
من به قربان تو و ان مظلومییت در هنگام شهادتت ، ظالم با وجود تن خسته ات از سنگینی شنا و سنگینی سلاح و اب سرد اروند ، در مقابل روح بلندت شکس خورد ! تنت را به بند کشید اما با روح بزرگت و نفس بلندت نتوانست کاری بکند ، جسمت را به گلوله بست تا روحت را پنهان کند ، اما روح از اسارت جسم رها شد و پرواز کرد تا روانشان را نابود کرد ، برای همین بعد از شما کارهایی کردند که باعث نابودی همیشگی انها شد ، خودشان به جان هم افتادند و تا امروز همدیگر می کشند ، اری برادر امروز برادران شما دنیا را به حیرت دراورده اند ، اگر انروز غریب بودی !؟ امروز حزب الله ارتش شکست ناپذیری است ، نجبا که همان برادران مستضعف از عراق بودند اهنگ جولان و قدس دارند ، فاطمیون و زینبیون از شرق به حرکت در امده اند با پرچم اهل بیت بر حوران و سرزمین سفیانی پای نهاده اند و نعرهای شیر وشان سامریها را به پستو برده است ، ابوجهل حجاز از ترس فرزندان زید ابن علی ابن الحسین (ع) به دامن همه تزویر و نه زور با همه زرهایی که داشته اند پناه برده اما پابرهنگان یمنی که شجاعت و شرافت را از اویس قرنی و مالک اشتر نخعی به ارث دارند به فرماندهی رشید مردی از سلاله زید ویحیی که درسش را از مکتب خمینی دارد مشق ظهور می کنند و عزم دارند کار زر و زور و تزویر را یکسره کنند ، برادرم نگران انتخابات نباش که کی رئیس می شود ؟ مردان و زنان و جوانان ایرانی درس عزت و افتخار و سربلندی و ازادگی را چون تو به خوبی از معلمشان امام خمینی بزرگ فراگرفته اند و محال است که این سرمایه و دستاورد بزرگ معنوی به ظاهر دنیوی از دست بدهند ، انها امروز دیگر ارتش بسیج 20 میلیونی نیستند ، بلکه قدرتی عظیم هستند که لرزه براندام مستکبران کرده اند ، امروز همه انهایی که از سفره ظاغوت فربه گشته بودند و قدم در کوره راههای غرب گذاشتند و ایرانی نمی گفتند ، امروزه همه افتخار انها است که بگویند ایرانی هستند ، با افتخار از سرداری می گویند که همه ارتشهای جهان حسرت داشتن چون اوی را دارند ، قامت ایمان و همتش چنان بلند است که همه رزمندگان ازاده خود را در رکابش می بینند ، با افتخار از سیاستمداری حکیم یاد می کنند که دنیا را به دها و کیاستش انگشت به دهان کرد و امروز همه فهمیده اند که رهبری دارند که در میان اقیانوسهای مواج و طوفانی با مهارتی وصف ناشدنی توازن را همواره بر کشتی ایران حفظ کرده است ، ناخدا برای حفظ توازن کشتی در دریاهای مواج اسیر احساسات نشد تا یاران قدیم دلخورش را در گوشه ای ننشاند ، این را تاریخ برایش با افتخار خواهد نوشت که در پشت ان حرکت تلخ حکمت بود ، اگر چه بعضی طفیلیها نادانسته و نفهمیده جشن و عزا گرفتند . برادر عزیزم امروز که از جمع عند ربهم یرزقون هستی و در عالم غیب و شهادت بسر می بری می بینی که ایثار و فداکاریت چقدر ثمر بخش بوده است ، برادر عزیزم استدعا می کنم شفاعت کن پیش خدایمان پسرم سعید را که با همه دردهای سرطان و حتی انگاه که ریه هایش دیگر پاسخ نمی داد! شکر خدایش جاری بود و خدایا شکر می کرد .
بله داداش متأسفانه هنوز پیکرهای شهدای این جنگ دفن نشده
درود بر شهدای ایران اسلامی... روحتان شاد... شماها مرد بودید مرد!
حالابريد به عراقي هاي جنايتكار و كمك كنيد
حالا همان عراقی سوار سر ما شده می تازد
روحشان شاد
عراق تاوان آه مردم ایران را پس میدهد
درود و سلام بی پایان به همه رزمندگان و ایثارگران و شهدا بالاخص به شهدای جلیل القدر غواص که دست بسته رفتند تا ما سربلند بمانیم.
بار دیگر به هوای بوی پیراهن یوسف، به استقبال شهدا خواهیم رفت، با اشک خود راه آنها را آب خواهیم زد و تابوت آنها را نه بر شانه که بر سر خواهیم نهاد باشد که قدردان بوده باشیم.
رحمت بی پایان الهی نصیب ایشان باد.
واقعا از اينكه مردم عراق در رنج و بدبختي هستند من لذت مي برم آن مردمان بايد تا أبد تاوان جنايات عليه ايران را پس بدهند.
الان داشتم تصاویر این شهیدان را نگاه میکردم، خیلی جوانمردی کردن این عزیزان، روزی دوباره آن صفا ، بزرگواری ، گذشت و اخلاق ، تو این کشور زنده میشه؟
شهدا با چشم هاي بينا مارا ميبينند وظيفه همه است ...........هنوز هم عوام فريبي ؟
خدا رحمتشان کند.
این عراقی ها چه خسارتی به کشور زدند که هنوز که هنوز است اثار ان محو نمی شود.
کشور دوست و برادر عراق
خدایا شکرت
انتقام جوانان رشید ایران عزیز را از مزدوران سرسپرده عراق گرفتی و یک لحظه اب خوش از گلوشان پایین نمیرود. و یک لحظه ارامش ندارند. اینو میگند دست انتقام الهی
درود بر یادمان و پیکر مطهر این شهدای مظلوم ، بالاخص،شهدای غواص.
کاندیداهای ریاست جمهوری، باید از خون این شهیدان والا مقام خجالت بکشید که اینگونه برای تصدی پست ، همدیگر را آماج توهینات و...... قرار میدهید . آن عزیزان بهشتی ، از جان خود برای نجات سرزمینشان و....گذشتند...ولی شما چه؟؟!!
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
عجب صبری خدا دارد !
مردم همانطور كه پارسال نشان دادند قدردان خون فرزندان شهيد دست بسته خود هستند، اما اميدوارم شما هم قدردان خون اين جوانمردان باشيد و هدفتون بهره برداري سياسي نباشه.
خدا رحمتشون کنه ، ما مدیونشون هستیم.
درود بر شهدا
روحشون شاد
هنوز هم دست شهدا بسته است.
اختلاس گران با ید خجالت بکشند که خون این شهیدان را پایمال کردند
روح این مردان بی ادعاشاد وای کاش ماهم جامون حداقل نزدیک با اونابشه
دسته گلهای بی زبون
خیلی مخلصیم... خیلی مردید... ما رو شفاعت کنید
چه میخواستند . . . . .چه شد . . . .
درود بر روح پر فتوح و قهرمانتان درود بر شجاعت و رشادتان درود بر صداقت و رفاقتتان درود باعث افتخار ملت هستید درود بر راهی که رفتید لقب شهید برازنده پیکر مبارکتان درود بر امنیتی که برای مردم ساختید درود بر دلاورانی که طومار تجاور را در هم پیچیدند و بر دشمن تاختند همیشه به یادتان هستم و امنیت کشورم را مدیونتان
شهدا شرمنده ایم
فقط می توانم بگویم شرمنده ام
کاش روزی این قدر آزادی بیان باشه ، سوال هایی را که سالهاست در گلویم، درباره جنگ گیر کرده را، بتونم بپرسم .کاش
جنایتکاران جنگ جهانی دوم و افسران نازی، حتی تا قلب جنگل های آمریکای جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند و اکثرشون دستگیر، دادگاهی و اعدام شدند. ما حتی نمی تونیم عذرخواهی رسمی مقامات عراقی رو ازشون بگیریم. صدام حسین خودش تنهایی که با ما نجنگید. تمام فرماندهان ارتشش هم که کشته نشدند. لااقل مشخص بشه کی دستور این جنایت رو داده. عواملش شناسایی بشه و تحت پیگرد قرار بگیره
آخه این چه وضعیه...
شهدا خوشبحال شما ک نیستید ببینید
روح پاکش شاد محشوربااولیا باشد ای عزیز دل مادر
سلام - چه زیبا پرکشیدند - همانزمان یکی ازفرماندهان فرمود وقتی قراراست بمیریم چه مرگی بهتراز شهادت که رضای خدا دران است که همو چه زیبا پرکشید ورفت ومن مانده ام با هزاران بارگناه فقط امیدم به بخشش خداوند بزرگ وشفاعت ائمه معصومین وشهدا برای خود وپدرومادرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار