بازدید 10522
۸

لاشه «نهنگ عنبر» رکوردشکن می‌شود؟

سامان مقدم در اکران خصوصی «نهنگ عنبر2» نیز به صراحت در این زمینه موضع گیری داشته و گفته است: « چیزی که امروز می‌بینید، لاشه فیلم ماست و خود آن چیزی نیست که می‌بینید... فیلم «نهنگ عنبر 2» بسیار فیلم سختی بود. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.» و به نظر می رسد که دقایق و یا سکانس های حساسی از این فیلم سینمایی را سانسور شده که باعث اعتراض مقدم شده
کد خبر: ۶۹۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 12 May 2017
لاشه «نهنگ عنبر» رکوردشکن می‌شود؟
همزمان با آغاز اکران عمومی «نهنگ عنبر 2، سلکشن رویا»، تاکید کارگردان این فیلم سینمایی بر اعمال سانسور شدید، منجر به تکرار این پرسش‌ شد که آیا با این وضعیت ممیزی در سینمای ایران می‌توان امیدوار به افزایش مخاطب سینمای ایران بود و یا با تداوم رویکرد دهه شصتی که بر سینمای کشورمان حاکم شده، باید نگران آینده سینمای کشور بود؟
 
به گزارش «تابناک»؛ ارژنگ صنوبر (رضا عطاران)، مردی پنجاه ساله، در زندگی‌اش دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رویا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دههٔ شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود.
 
ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دههٔ پنجم زندگیش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد که در ایران بماند و با او زندگی کند. این داستان ادامه می‌یابد و می‌توان همه ماجرا را از منظری دیگر تماشا کرد.
 
لاشه «نهنگ عنبر» رکوردشکن می‌شود؟ 
 
این تصمیمی است که سامان مقدم پس از موفقیت منحصر به فرد «نهنگ عنبر» با وجود تحریم از سوی برخی مجموعه‌های صاحب سینما از جمله حوزه هنری، اخذ کرد و با توجه به اقبال عمومی، «نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا» را ساخت اما مسیری که کارگردان این فیلم از تولید تا اکران پشت سر گذاشت، به مراتب دشوارتر از راهی بود که برای ساخت قسمت اول طی کرده بود و کار به آنجا رسید که بر اثر ممیزی چند باره این فیلم سینمایی، «نهنگ عنبر 2» به موقع به نخستین سانس‌های اکران در روز بیستم اردیبهشت نرسید.
 
سامان مقدم در اکران خصوصی «نهنگ عنبر2» نیز به صراحت در این زمینه موضع گیری داشته و گفته است: « چیزی که امروز می‌بینید، لاشه فیلم ماست و خود آن چیزی نیست که می‌بینید... فیلم «نهنگ عنبر 2» بسیار فیلم سختی بود. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.» البته مقدم به میزان دقایق و سکانس‌های حذف شده از دومین قسمت از فیلم «نهنگ عنبر» اشاره نکرد، اما به نظر می رسد سازمان سینمایی، حجم بالایی از دقایق و سکانس های حساس این فیلم سینمایی را سانسور کرده که باعث اعتراض مقدم شده است.
 
شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد شدت ممیزی به حدی بوده که در کیفیت فیلم تاثیر چشمگیر داشته و اساساً نمی‌توان نسخه ممیزی شده را با نسخه اصلی و بدون سانسور مقایسه کرد. این سطح از سانسور یادآور ممیزی ‌های دهه شصت است که محمدمهدی حیدریان در سینمای ایران مسئولیت‌ داشت و اکنون به نظر می‌رسد در حال رجعت به دوران گذشته هستیم. این روال بی‌شک به سود سینمای ایران تمام نخواهد شد اما شاید وضعیت سوابق برخی مدیران از سرنوشت سینمای ایران برای برخی کاندیداها پراهمیت‌تر خواهد بود.
 
با این حال به نظر می‌رسد لاشه ی «نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا» که توانسته از زیر دست ممیزان سازمان سینمایی بگریزد و به اکران عمومی درآید نیز توان رکوردشکنی در گیشه را دارد و گمان می‌رود این فیلم سینمایی بتواند رکورد 20 میلیارد تومانی را در گیشه به نام خود ثبت کند و یک فاصله گذاری قابل توجه در گیشه داشته باشد. شمار قابل توجهی از مخاطبان «نهنگ عنبر» مشتاق تماشای قسمت تازه فیلم سامان مقدم هستند و در عین حال تبلیغات فرد به فرد زمینه این موفق تجاری بی‌سابقه را فراهم ساخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
بده اصلشو جم پخش کنه
آقا فیلم به جز جندتا صحنه فوق العاده خنده دار حرفی واسه گفتن نداشت. اما همون چندتا صحنه هم ارزش یکبار دیدن این فیلمو داره.
بسمه تعالی
فیلم خوبی بود، از حس و حال جوانان ده شصتی.....
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
جون
دوره روحانی بدترین دوره برای سینما بود .حتی بدتر از زمان احمدی نژاد!
تا کی تعداد محدودی آدم که بی ربط با سینما هستند برای 80 میلیون تصمیم می گیرند؟ تا کی؟
فوق العاده بووود...کاش سانسور نمیشد
دیدن همین لاشه فیلم رو هم از دست ندید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار