بازدید 9150

انهدام باند جعل اسناد دولتی

کد خبر: ۶۹۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 11 May 2017
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از انهدام دومین باند جعل اسناد و مدارک دولتی، دانشگاهی، نظام‌وظیفه و کارت‌ شناسایی سایر ادارات و... در این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش آرمان، حسن ابراهیمی بسابی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی تحقیقات صورت‌گرفته و بررسی‌های به‌عمل آمده، در روزهای گذشته توانستیم یک باند جعل اسناد و گواهی ترک اعتیاد که تعدادی از آنان در دماوند مشغول به فعالیت بودند و در سطح کشور نیز فعالیت گسترده‌ای داشتند، شناسایی کنیم.
 
وی ادامه داد: در راستای شناسایی و دستگیری متهمان باند جعل گواهی عدم اعتیاد، باند دوم یعنی باند جعل اسناد و مدارک دولتی، دانشگاهی، نظام وظیفه و... شناسایی و منهدم شد. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه در اجرای روند دستگیری اعضای باند، مهرهای مراکز علمی و ادارات گوناگون، دستگاه‌ اسکن، پرس و دیگر لوازم مورد نیاز جهت جعل اسناد، برگ خام از مدارک دانشگاهی، بیش از 10 مورد کارت شناسایی جعلی ادارات و.. کشف شد، خاطرنشان کرد: این باند که قطعا سابقه فعالیت طولانی دارد، سرکرده باند و تعدادی از متهمان شناسایی شدند و دستگیری دیگر اعضا در دست اقدام است.
 
ابراهیمی بسابی در ادامه با اشاره به اطلاعات به‌دست‌آمده در خصوص باند نخست یعنی باند اسناد و جعل گواهی ترک اعتیاد جهت صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی، گفت: اعضای باند نخست، بیش از 509 گواهی عدم اعتیاد صادر کردند که با بررسی‌های به‌عمل آمده سرکرده اصلی باند در تهران شناسایی و دستگیر شد که در پی این دستگیری باند دیگری در تهران با فعالیت گسترده شناسایی شد.
 
وی ادامه داد: متهمان باند دوم نیز حدود 800 گواهی جعلی صادر کردند که تحقیقات با هدف دستگیری تمامی اعضای باند در حال بررسی است. این مقام مسئول از مراکز علمی، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی خواست تا با توجه به وسعت فعالیت جاعلان، حتما جهت سلامت مدارک و اسناد، استعلام لازم را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار