بازدید 4597
۱

روسیه بازار نفت هند را از اوپک ربود

اظهارات تاجران نفتی و گزارش های حمل و نقل حاکی از آن است که روسیه عرضه نفت خود را به هند به شدت افزایش داده است و سهم بازار این کشور را از کشورهای اوپک که تولید خود را تحت عنوان پیمان جهانی حمایت از قیمت های نفت کاهش داده اند، گرفته است.
کد خبر: ۶۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 10 May 2017
اظهارات تاجران نفتی و گزارش های حمل و نقل حاکی از آن است که روسیه عرضه نفت خود را به هند به شدت افزایش داده است و سهم بازار این کشور را از کشورهای اوپک که تولید خود را تحت عنوان پیمان جهانی حمایت از قیمت های نفت کاهش داده اند، گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، تاریخچه صادرات نفت روسیه به هند حاکی از آن است که روسیه هیچ وقت بیشتر از 500 هزار تن در سال به هند صادرات نداشته است با این حال بنابر گفته تاجران و گزارش ها عرضه این کشور از از اوایل 2017 به بیش از 1 میلیون تن رسیده است و انتظار می رود که بیش از این نیز رشد داشته باشد.

روسیه بازار نفت هند را از اوپک ربود

عربستان سعودی و عراق که تأمین کنندگان اصلی نفت خام هند بوده اند امسال صادرات خود را به این کشور به علت توافقی که بین اوپک و سایر تولید کنندگان پیشرو دنیا برای کاهش تولید نفت حاصل شده بود، محدود کردند.

ایران نیز که از تأمین کنندگان اصلی سوخت هند است به علت درگیری بر سر میدان گازی، در حال کاهش ارسال محموله به این کشور است.

غول نفتی عربستان «سعودی آرامکو» ارسال نفت خود را به آسیا در ماه ژوئن تا حدود 7 میلیون بشکه کاهش خواهد داد که شامل کاهش 3 میلیون بشکه برای هند می شود. عربستان در داخل به دلیل آمدن فصل تابستان با افزایش مصرف سوخت مواجه است و در عین حال میزان تولید این کشور نیز به خاطر توافق اوپک محدود شده است.

یک تاجر نفتی در میز تجاری یکی از شرکت های بزرگ نفت می گوید "جریان عظیم نفت «اورال روسیه» به هند یکی از روندهای جدید صادرات نفت روسیه در این سال است، و روشن است که دلیل آن نیز کاهش تولید اوپک در میان افزایش تقاضا بوده است"

فاصله مطلوب بین بنچمارک برنت و دبی که از زمان فبریه بسیار کم بوده است به هند امکان دسترسی به انواع نفت مرتبط به برنت را می دهد که یکی از آن ها نفت اورال است.

تاجران می گویند شرکت نفتی هند حداقل 4 میلیون بشکه نفت اورال که در ژوئن تحویل داده می شود را در مناقصه روزانه از «لیتاسکو» و «ترافیگیورا» خریداری کرده است.

آن ها افزودند تعداد 3 محموله یک میلیون بشکه ای که هر کدام از «نوروسیسک» بارگیری می شود توسط لیتاسکو عرضه خواهد شد در حالی که ترافیگیورا یک میلیون بشکه اورال را عرضه خواهد کرد.

تاجران می گویند شل و ویتول نیز در سال جاری نفت اورال به هند فرستاده اند. آن ها افزودند که احتمالا ویتول برای ژوئن  1 میلیون بشکه اورال به هند تحویل خواهد داد.

بنابر گزارش های حمل و نقل و تاجران، پالایشگاه های هند «ریلاینس اینداستریز» و «عصار اویل» نیز امسال نفت اورال خریداری کرده اند.

احتمالا عرضه نفت روسیه به هند در صورتی که قرارداد غول نفتی این کشور یعنی روزنفت برای خرید کارخانه عصّار هند به ارزش 12 میلیارد دلار بسته شود افزایش پیدا خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اوپك بهاء نفت را به صورت دلار باهند محاسبه ميكند درصورتيكه روسيه با پول ملى هند يعنى روپيه بهاى نفت تحويلى دريافت ميدارد قابل توجه جناب روحانى
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار