بازدید 2699

امیری: استانداران مردم را تهدید نکرده‌اند

کد خبر: ۶۹۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 10 May 2017
عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: متأسفانه در هفته‌های طی سفرهای استانی متوجه شدیم در برخی روستاها شایعه کرده‌اند که اگر مردم به آقای روحانی رأی ندهند؛ امکانات دولتی آن مناطق قطع می‌شوند! حال آنکه این حرف بی اساس است.

حسینعلی امیری در گفت‏‎وگو با خبرآنلاین در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس و چهره‎های سیاسی منتقد و مخالف دولت یازدهم مبنی بر اینکه استانداران به مردم حوزه تحت مسئولیت خود گفته‎اند اگر به روحانی رأی ندهید تمام امکانات و یارانه های‌ استان قطع می شود؛ گفت: متأسفانه با یک فضای غیراخلاقی و غیرمنصفانه مواجه هستیم، بعضی از نامزدها به جای اثبات خودشان دنبال تخریب هستند. این تخریب در قالب افترا، شایعه، اغوا و امیدوار کردن مردم به امور غیرواقعی ظهور و بروز يافته است.

وی با بیان اینکه تخریب با هیچ توجیهی پسندیده نیست، افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال اثبات خود باشند و صحبت ها و نقدشان مستند و مستدل باشد، متأسفانه الان در فضای انتخاباتی گاهی حرف های بی اساسی زده و شایعاتی گفته می شود، حتی برخی نامزدهای منتقد دولت، آرزوهایشان را به عنوان برنامه مطرح می کنند. اینها موضوعات قابل قبولی نیست.

عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: هر هفته وزیر کشور با هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری جلسه می گذارد و روند انتخابات، مسائل مربوط، گزارش تبلیغات نامزدها، گزارش عملکرد بخش های اجرايي و نظارتي مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره تأکید کرد مجریان باید در اجرای انتخابات بی طرف باشند، افزود: وزیر کشور نیز همین نظر را دارد و در جلسه استانداران و فرمانداران این مسئله را به عنوان دستور رئیس جمهور مورد تأکید جدی قرار داد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری نیز ناظر بر اعمال وزارت کشور در فرایند برگزاری انتخابات است. بنابراین این حرف و ادعا که استانداران به مردم گفتند اگر به آقای روحانی رأی ندهند؛ امکانات و یارانه های استان قطع می شود بی اساسی است.

وی افزود: متأسفانه ما هفته گذشته طي سفرهای استانی متوجه شديم که این شایعه در برخی روستاها مطرح شده است؛ حال آنکه اصلا این موضوع بي اساس است. رویکرد دولت هم تا به حال توجه به قشر آسیب پذیر و محروم جامعه بوده و هست. خدماتی که دولت در مناطق محروم و روستایی و عشایری انجام داده، واقعا کم نظیر است.

امیری اظهار کرد: بالا بردن بودجه و امکانات مناطق محروم و آسیب پذیر در دولت یازدهم کاملا محسوس است. این مسئله با آمار و ارقام قابل ارائه است. لذا توصیه می کنم نامزدها در رقابت های انتخاباتی دنبال اثبات و ارائه برنامه خودشان باشند. چون نقض شایعات و آمار و ارقامی که ارائه مي‏‎دهند به راحتي قابل اثبات است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا به طور مکتوب جواب برخی نمایندگان مجلس، منتقد و مخالف دولت یازدهم درباره این ادعا را خواهید داد؟ گفت: در هر موردی که گزارشی در مجلس قرائت شود، قطعا ما پاسخ لازم را به طور مستند و مستدل تهیه می کنیم و به مجلس شورای اسلامی می دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان