وقایع اتفاقیه؛

لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی

کد خبر: ۶۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 07 May 2017
تعداد بازدید : 124357
بازدید 13173
۷
اچ‌ام‌اس برهم یک نبردناو نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از کلاس ملکه الیزابت بود که توسط اژدر یکی از یوبوت‌های آلمانی غرق شد. نبردناوها کشتی های بسیار بزرگ با قدرت آتش بالا بودند که دیگر از صحنه نظامی اقیانوس‌ها خارج شدند اما در زمان خود نشان دهنده برتری سیاسی و نظامی کشور خود به حساب می‌آمدند. غرق شدن "اچ‌ام‌اس برهم" ضربه سنگینی به نیرو دریایی بریتانیا در جنگ جهانی دوم بود. تا حدی که هیئت دریایی بریتانیا تمام اخبار غرق شدن آن را سانسور کرد تا از این طریق خبر غرق شدن آن را از آلمانی‌ها مخفی و جلو تخریب روحیه بریتانیایی ها را بگیرند. بعد از چند هفته تاخیر تنها اقوام درجه یک خدمه از جریان مطلع شدند اما این خبر همراه با تذکر برای حفظ اطلاعات بود. بعد از ادعاهای مکرر توسط رادیوهای آلمانی نهایتا در 27 ژانویه 1942 غرق شدن آن به طور رسمی از طرف هیئت دریایی بریتانیا اعلام شد. ویدیوی لحظه انفجار این نبردناو را در «تابناک» می‌بینید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خب فیلمبردار این صحنه کی بوده؟ اگه آلمانها بودن که دیگه ادعا لازم نداشته و اگه خود انگلیسیها بودن پس یوبوت آلمانی چرا آن را هم نزده؟
اون موقع ها هم از صحنه های نبرد فیلم میگرفتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
بله مستند چند قسمتی جنگ جهانی هست که این فیلم هم احتمالا تقطیع شده ی همون مستند هستش
ای بزرگ سردبیر سردبیران! ای ابر سردبیر تمامی رسانه های پارسی زبان! در زبان فارسی واژه ای هست به نام "رزمناو" که مقبول همه است. خودت رو به زحمت نینداز که واژه سازی کنی. دنبال باز آفرینی چرخ نباش. قدری مطالعه کن.
ضمنا فیلم مستند می گه: تنها رزمناو انگلیسی که در جنگ جهانی با حمله ی زیردریایی های آلمانی غرق شد. این با اون تیتری که شما زدی چند صد فرسنگ فاصله داره. لطفا بیشتر مطالعه کن. زبان انگلیسیت رو تقویت کن. تاریخ جنگ جهانی دوم رو لطفا عوض نکن. آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
نبرد ناو از رزم نام های بزرگتر هستند و کلا کلاس دیگه ای از کشتی های جنگی هستند، شما اشتباه می کنی، ترجمه درسته
این فیلم ناو محافظش احتمالا داره میگره، یوبوت المانی هم بعد از شلیک اژدر فرار کرده و گرنه می تونسته این ناو محافظ هم غرق کنه، ولی خوب رفته پی کارش