بازدید 7191

سرانه مصرف آب در کالیفرنیا چند لیتر است؟

مدیر برنامه تصفیه وباز چرخانی اب کالیفرنیا گفت: سرانه مصرف روزانه آب در ایالت کالیفرنیا 50 تا 100 لیتر است و در 5 سال اخیر بدلیل خشکسالی 30 درصد مصرف آب کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ 07 May 2017
دکتر حسین اشک تراب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه میزان بارش در کالیفرنیا معادل ایران و تهران است و سالانه حدود 250 تا 400 میلی متر بارش در این ایالت ثبت می شود، گفت : به دلیل گستردگی ایالت کالیفرنیا میزان بارش در نقاط مختلف این ایالت متفاوت است.

وی افزود : میزان کاهش مصرف در 5 سال گذشته که به 30 درصد رسیده ربطی به استفاده از فناوری های روز دنیا ندارد بلکه نگرش و فرهنگ مردم در مصرف تغییر کرده است.

اشک تراب با اشاره به اینکه آموزش برای تغییر فرهنگ مصرف باید از مهد کودک و مدارس اغاز شود ، افزود : فرهنگ استفاده مردم باید به گونه ای تغییر کند که بدانند در جایی که زندگی می کنند دارای آب و هوای ان خشک و نیمه خشک است و باید درست آب را مصرف کنند.

وی اضافه کرد: میلیون ها دلار خرج شد تا مردم از کاشت چمن که از اروپا به آمریکا آمده است ، خودداری کنند و گیاهان بومی بکارند چون مصرف آب آن کمتر است و این گیاهان یک پنجاهم چمن آب مصرف می کنند.

اشک تراب گفت: شهرداری ها باید همه جا خودشان الگو باشند و در کالیفر نیا نیز خبرنگاران به سراغ شیوه زندگی شهردار و مسئولان می روند تا ببینند شیوه های مصرف آب در قسمتهای مختلف خانه انها چگونه است تا برای دیگران الگو شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار