بازدید 6761

وانت زامیاد، پژو و پراید در صدر مردودی‌های معاینه فنی

کد خبر: ۶۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 06 May 2017
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای همگانی حمل ونقل کشور و مدیر امور اجرایی معاینه فنی با اشاره به سامانه سیمفا گفت: سیمفا، سامانه ای است که مردودی ها را آنالیز می کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید قیصر در یک برنامه رادیویی درباره « معاینه فنی خودروها و چالش‌های آن»  گفت: بعد از راه اندازی سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی،  محدودیت ها افزایش یافته است، گفت: امور معاینه فنی خودرو در سال‌های قبل بر اساس سیاست‌های محلی مدیریت و در این باره جزیره‌ای رفتار و اعمال نظر می‌شد.

وی افزود: در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت کشور مکلف شد تا سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی کند و تمامی مراکز معاینه فنی تحت مدیریت این سامانه عمل کند. از آن تاریخ به بعد محدودیت ها در مراکز معاینه فنی و دقت نظر بیشتر شد و حتی اعمال قانون صورت گرفت و به صورت یکپارچه تمامی مراکز معاینه فنی بر اساس یک حدود مجاز عمل کردند.

قیصر در خصوص رد شدن خودروها از معاینه فنی اظهار کرد: این مسئله تاثیر بسزایی داشت و اگر به ازای هر 15 خودرو یک مردودی داشتیم ، اکنون به ازای هر شش خودرو یک خودرو داریم. این آمارها نشان می‌دهد که اعمال قانون و یکپارچگی مطلوب و نتیجه بخش بوده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خاطر نشان کرد: البته در رفتار و عملکرد مراکز ما ایراداتی وجود دارد و قطعا این خطاها را به صفر نرسانده‌ایم اما به جرات می توان اعلام کرد که توانسته ایم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراکز معاینه فنی به زیر پنج درصد برسانیم.

وی با اشاره به سامانه سیمفا بیان کرد: سیمفا سامانه‌ایست که مردودی‌ها را آنالیز می‌کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

قیصر با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد خودروسازان زیر ذره‌بین سامانه سیمفا است، تصریح کرد: سامانه یکپارچه معاینه فنی، تمام نتایج آزمون‌ها را تحلیل و پردازش می کند، این اتفاق برای تحکیم حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مردم است و می‌توان اطلاعات و عملکرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جریان کیفیت خودروهایی که استفاده می کنند قرار بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار