بازدید 68514

تحلیل انتخابات ریاست جمهوری؛ کدام کاندیدا در مناظره دوم موفق بود؟ (بخش نخست)

ستادهای و سمپات های نامزدها نیز همزمان با مناظره در فضای مجازی به شدت فعال بودند و مدارک و عکس ها و مطالب خود را سر بزنگاه له نامزدهای خود و علیه رقبا منتشر کردند که متاسفانه همچنان اغشته به دروغ و تهمت و افتراست . متاسفانه مرز نقد و تخریب و مطایبه و توهین روشن نیست بگذریم از کسانی که فقط برای جلب ارا اگاهانه توهین می کنند و دروغ منتشر می کنند.
کد خبر: ۶۹۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ 05 May 2017
 مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری هم به پایان رسید و بلافاصله ارزیابی تحلیلگران از این مناظره آغاز شد. تابناک، آمادگی دارد که با انتشار  تحلیل صاحب نظران در این ارتباط، قدمی در جهت ارزیابی کیفی، وضعیت مناظره کنندگان بردارد. از این رو از همه تحلیل گران دعوت می شود که در صورت تمایل به این حرکت بپیوندند. نخستین مطلب از این دست را امیر دبیری مهر در اختیار تابناک گذارده است. وی در این ارتباط نوشت:

برنده مناظره دوم ریاست جمهوری اصولگرایان بودند براساس نظر سنجی ها در مناظره اول هم ارای اصولگرایان افزایش یافت اما در این مناظره باید شاهد افزایش خیره کننده ارای اصولگرایان بوِیژه میرسلیم و قالیباف باشیم و دور دومی شدن انتخابات پیش رو تقویت شد . 
اخبار رسیده نشان می دهد میل و رقبت مردم شهرستانها و روستاها به قالیباف و رییسی افزایش داشته ولی این مهم در فضای مجازی که در انحصار شهری هاست بازتاب نمی یابد.

مهمترین نکات مناظره دوم عبارتند از :

1-  شروع مناظره قالیباف با اشاره به ماجرای کشف لباس های قاچاق در لواسان متعلق به دختر وزیر اموزش و پرورش به ارزش 200 میلیون تومان طوفانی بود  و روحانی و  جهانگیری نه تنها نتوانستند جواب بدهند بلکه با برخی توضیحات کار را خراب تر کردند.

2-  در این مناظره جهانگیری بسیار ضعیف ظاهر شد و معلوم شد نمایش او در مناظره اول کاملا اتفاقی و تصادفی بوده در این مناظره هم او تمام تلاش خود را برای سیاه نمایی گذشته بکار گرفت و از رهبری و خاتمی و اصلاحات و... برای کسب اعتبار مایه گذاشت اما وقتی نتوانست متنهای  از پیش نوشته شده را درست بخواند کار خود را تمام کرد .اگر در مناظره اول موفق شد خود را برتر از روحانی نشان دهد  در این مناظره نشان داد یاور و زوج تاثیرگذاری برای روحانی نیست .

3-  میرسلیم و هاشمی طبا در مناظره امروز از لاک در امدند میر سلیم از موضع انتقادی دولت روحانی را به نقد کشید و هاشمی طبا هم در مقام دفاع از روحانی تمام قد ظاهر شد اما تاثیر میرسلیم به جهت متین و مستند سخن گفتن او بیشتر بود. میر سلیم با کتابی سخن گفتن و تسلط به زبان فرانسه تنیز وانسته بخشی از مردم را جذب کند به همین خاطر حامیان روحانی چتر تخریب را روی سر میرسلیم هم کشاندند و احتملا بیشتر خواهد شد.

4-  روحانی هر چند در دور اول هم سخن چندانی برای ارایه نداشت در این دور ضعیف تر ظاهر شد و فقط به حاشیه زد و شعار داد و تکنیک رقیب هراسی را بکارگرفت . مایه گذاشتن از شجریان و اهل سنت  اوج ضعف او بود . روحانی بدون اینکه کارنامه ای ارایه دهد و از دستاودرهایش بگوید در لباس روشنفکر و منتقد و اپورزیسیون ظاهر شد و از کارهای نشده و مخالفت ها گفت و انقدر پیش رفت که حتی به سپاه و نیروهای مسلح هم تاخت و مدعی شد چوب لای چرخ برجام گذاشتند. خنده های مکرر روحانی و اب نوشیدن های مداوم نشان دهنده نارضایتی ئ حتی عصبانیت او از فضای مناظره بود. انتظار روحانی از رقبا که دستاوردهای دولت او را بیان کنند هر چند درخواستی منصفانه است اما در مناظرات درخواست بلاوجهی است  زیرا هیچ سیاست مداری در مناظره رای به سبد رقیب نمی ریزد.

5-  رییسی در این مناظره جدی تر و قوی تر ظاهر شد و انتقادات جدی تر به دولت وارد کرد اما همچنان مرزهای اخلاقی را رعایت کرد .

6-  قالیباف در این مناظره هم نقدهای جدی به دولت وارد کرد و روحانی و جهانگیری هم رقیب اصلی خود را قالیباف می دانند از این رو فقط به نقدهای او پاسخ می دهند و به او می تازند.

پیشنهاد او مبنی بر ارایه لیست اموال نامزدها در هفته بعد جذاب ترین موضوع برای مخاطبان بود که باید منتظر بود و دید واکنش ها به او چه خواهد بود. حجم تخریب های سازماندهی شده علیه قالیباف در قالب پوستر و اینفوگرافی و ... واقعا زیاد و نگران کننده است .

7-  ستادهای و سمپات های نامزدها نیز همزمان با مناظره در فضای مجازی به شدت فعال بودند و مدارک و عکس ها و مطالب خود را سر بزنگاه له نامزدهای خود و علیه رقبا منتشر کردند که متاسفانه همچنان اغشته به دروغ و تهمت و افتراست . متاسفانه مرز نقد و تخریب و مطایبه و توهین روشن نیست بگذریم از کسانی که فقط برای جلب ارا اگاهانه توهین می کنند و دروغ منتشر می کنند.

8-  با توجه به ظهور ضعیف روحانی و جهانگیری در این مناظره باید منتظر افزایش تخریب ها در فضای مجازی و رسانه ای علیه اصولگرایان بویژه قالیباف باشیم .

9-  و نکته اخر اینکه اقای هاشمی طبا کاملا جای اقای غرضی را در انتخابات پر کرده است اما با نقل از گلستان سعدی پایان خوبی برای مناظره رقم زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۰۳
تحلیل خنده داری بود بسی خندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
نظرسنجی خود تابناک نشان می‌داد که آقای قالی‌باف و رئیسی برنده‌اند یا روحانی و جهانگیری. همه چیز گویاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
از تابناک که مدام بر طبل اخلاق می‌کوبد، آوردن جمله بی‌ادبانه آخر خیلی بعید بود. امیر دبیری حق ندارد درباره پیرمرد شریف این دوره از انتخابات که انصافاً
برنامه اش شفاف و روشن‌تر از همه است، چنین برخورد کند. خیلی این جمله عاری از ادب بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
گریه هاتون را هم خواهیم دید
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
فعلا شما حواستون به رانندگی تون باشه دوباره نرید ته دره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
روی 4 درصد و 96 درصد خیلی مانور ندین احتمالا آقای قالیباف دیده امسال سال 96 هست گفته 96 درصد و چون از صد کم کرده شده 4 درصد-و احتمال دیگه اینه که 4 علامت دوره ریاست جمهوریه که از 96 شروع میشه و تا 1400 ادامه داره-بالاخره این عدد من درآوردیه و خیلی مبنای درستی نداره
چرا بی اساس نوشتی برادر من
چه تحلیل بیخودی!!!
بجای تحلیل لطفا نظر سنجی بذارید....شما که در نظرسنجی گذاشتن ید طولایی دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
دیگه جراتشو ندارن
چه تحلیل خوبی
سلام، تحلیل کشکی برای روحیه گرفتن خودتان ارائه میدهید!!
عجب تحلیل دقیق و بی طرفانه ای..... دبیر مهر بالاخره از مهر غیر از این هم انتظار نمیره..... اهی اهی....
امیدوارم دیگه یه عده سنگ اقای جهانگیری رو به سینه نزنن

به نظر من اقای قالیباف بهتر از همه بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
آقای قالبباف میداند نظر اکثریت مردم چیست خودش را خسته میکند میترسم کرسی خدمت به شهرداری را هم از دست بدهد
محمد
| United Kingdom |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
اکثریت مردم قالیباف و رییسی را انتخاب خواهند کرد. تمام نظرسنجی ها گویای این است
شما چشماتون رو رو واقعیت و فضای واقعی جامعه بستین و سرتون رو کردین زیر برف و دلتون رو خوش کردین به....
و جز سیاه نمایی و لجن پراکنی و کوبیدن دولت دستاوردی ندارین...
صد در صد روحانی برنده بوده است. واقعا عالی ظاهر شد
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
یه کمی بیش از صددرصد برا رسیدن به قدرت حتی به هاشمی طبا هم رحم نکرد
تابی جون شما هم مثل اینکه از لاک دفاعی بیرون اومدی! کاملاً غرض ورزانه داری می نویسی! اشتباه داری میزنی داداش!!!
تابی جون شما هم مثل اینکه از لاک دفاعی بیرون اومدی!
سلام
تابناک این چه تحلیلی بود که کردی؟
من دیکه مخاطب شما نیستم. هر چی دالتون میخواست رو گرفتید فکر کردید واقعا وضعیت همین طوری بود. اتفاقا این بار اصلاحات عالی بود
تحلیل و جمع بندی شما هم خوب نیست. مخالفت و غرض ورزیتون چشمگیره.
بهتر بود نظر سنجی داشتید تا مروم مثل هفته گذشته ضعیف و قوی را مشخص می کردند.
تحلیل شما فقط نظر شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
دیگه جرات نظرسنجی ندارن
مگه نمیگی موضع اصولکراها تقویت شده؟ اگه مردی دوباره نظرسنجی بزار
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
اگه با 200 الی 300 نفر توسایت ها که همه تکراری هستند مشخص بشه که دولتی های بیکار زیادن برای نظر دادن بعدشم همین میشه هلاک برای ریختن تو خیابون این دولت هرچه تونست بر مخالفان تاخت عافل از انکه مخلف دولت نشان داد برانداز نیس ومطیع نظام وکشورش هست
آقای دبیر خبر گزاری مهر مخالف سر سخت دولت یازدهم است جز این مطالب هم انتظاری از وی نیست بذار خوش باشد
بالا بری پایین بیای رای من قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
با هم ایشاالله پیر بشید. محمود کجایی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
خسته نباشی
تحلیل تان بدرد خودتان و برادران دلواپستان می خورد
قالیباف چون برنامه درستی نداره و نمیخواد روحانی و جهانگیری راجع به برنامه ها و موفقیتهاشون صحبت کنن دایم موضوعات حاشیه ای رو مطرح میکنه.
چی میگی تابتاک
میرسلیم 20 رئیسی 18 هاشمی 10 بفیه 14
خیلی جالبه این نوع برداشت شما!!!!!!!!!!!!! اتفاقا روحانی خوب گفت که دوستان فقط ادعا میکنند و شعار میدهند. همین که کشور در دوران روحانی ثبات داشت از ایشان بسیار سپاسگذاریم و حتما دوباره به ایشان رای می دهیم نه اینکه با چشم بسته به کسی رای دهیم که هیچ اعتباری به او نخواهد بود. آقایان قالیباف و رئیسی همچون گذشته هیچ برنامه ای نداشتند و فقط کلی گویی کردن و نشان دادند در زمینه اجرایی واقعا ضعیف هستند. آقای میرسلیم تنها کسی بودند که در چارچوب مناظره قدم برداشتند اما ایشان هم علیرغم ایراداتی که میگرفتند خود برنامه ی خاصی نداشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
متاسفانه همه کاندیداها دارای برنامه منسجم و مدون نیستند. با این نظر موافقم که آقایان رییسی, میرسلیم و قالباف بدون برنامه و هیجانی هستند. به ویژه آقای قالیباف که با الهام از ترفند فرار رو به جلو سعی در تفره رفتن از پاسخ های درست و ارایه برنامه همانند آقای احمدی نژاد عمل می کند.
تحلیل خوبی ارائه شد .موافق گزاره هاب طرح شده هستم
برنده این مناظره بدون شک میرسلیم بود. واقعا عالی و منطقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
درسته خیلی افراطی و تند ظاهر شدند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
بله مهندسی مکانیک شان هم زیر سوال رفت
این تحلیل که جانب دارانه بود. ولی در کل جهانگیری خیلی ضعیفتر بود. روحانی هم جالب نبود. 25 دقیقه فقط متن خوندن و به یک موضوع تاکید کردن. این کارشون به تدریج فضای مناظره رو عوض کرد و نامزدهای دیگه هم به بیانیه خوانی روی آوردن. فقط میرسلیم تو جریان مناظره باقی موند.
در کل مناظره قبلی بهتر بود. به نظرم برای هر دو جریان بهتر بود. فکر نکنم این مناظره تو آرا خیلی اثر بذاره
مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید تحلیل ارایه شده با تحلیل مردم خیلی متفاوت است عاقل آنست که اندیشه کند پایین .... باش تا روز 30 اردبیهشت و نظر واقعی مردم را ببینید با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود
دولتی که فقط علت ضعفش رو به گذشتگان نسبت بده و فرافکنی کنه عاقبت نداره و مردم دوستش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
از نظر شما عملکرد دولت گذشته هیچ تاثیری بر فعالیت های دولت روحانی نداشته است . شما نوشتن بر یک دفتر چرکنویس را با نوشتن بر روی یک دفتر سفید یکی می دانید
فقط قالیباف ...
متاسفانه نقد منصفانه نبود. از تابناک انتظار بیشتر از این است.
تحلیل کشکی
این تحلیل رو کدام تحلیل گر نوشتند؟؟؟ به نظرم کاملا تحلیلتون معکوسه
قالیباف و رییسی و میرسلیم فقط شعار الکی میدن..الان هر کی هم میتونه شعار بده که فلان و بهمان میکنم مردم ما دیگه بزرگ شدن الان تو هرخانواده ای حداقل یک نفر آدم تحصیل کرده هست که بقیه اعضا رو هم راهنمایی کنه پس بهتره با واقعیت کنار بیایم
چی نوشتین
بنده 8 خیلی زیادی اشتباه است. روحانی عالی بود و مثل شما نیازی به تخریب نیست!
بالاخره تابناک احساس خطر کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
بخاطر همونه که ترسیدن نظرسنجی
بزارند.بلاخره افراطیون جاهای حساس هوای همدیگر رو دارند...1
تابناک فکر میکردم تو با انصافی.
متاسفم برات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
تابنکاک
مواظب باش از پرسنل خودت رودست نخوری
تابناک افول کردی
کاملامشخصه که قالباف و رئیسی برای تخریب اومدن واونطرف هم انصافا با توجه به تجربه وتخصصی که جهانگیری وروحانی دارن خوب از دولت دفاع کردن وحتی میتونم بگم که قالیباف و رئیسی ضربه فنی شدن وکار براشون تمام شده هست.این رو هم بگم هرکس دیکته زیاد بنویسم توش غلط هم بیشتر هست.تااینکه قالیباف که یک شهرداربوده ودوازده سال دراین سمت بوده امتحان موفقی پس نداده که الان بخوایم بهش اداره کشور رو بدیمنم.تابناک جناحی عمل نکن
مرد باشید و نظر مردم را منتشر کنید ببینید برنده مناظرات کیه . آخه بر طبق کدام آمار و نظرسنجی اینقدر سریع برنده مناظره را مشخص کردید
کاملا برعکس گفتید
لطفاٌ تحلیل علمی ارایه فرمایید، از اینکه یک بعدی به مناظره ها نگاه کنید و بر اساس ذهنیات جناعی بجای تحلیل کردن فقط به قضاوت مغراضانه بپردازید چیزی را به مخاطبان ارایه نمی دهید، سعی کنید تحلیتان با متدهای علمی و منصفانه باشد
تحلیل کاملا بی طرفانه و غیر تخمیتون تو حلقم :))
ادب مرد به ز دولت اوست
ننگ به تو
رپرتاژ آگهی خوبی بود . ممنون
با این نوشته خود نشان می دهید چقدر انصاف دارید. تابناک از اول مشخص کرد که می خواهد به کدام سمت غش کنه. بالاخره چایی جمنا را خوردن، این تحلیل ها را هم به دنبال داره.
در مجموع روحانی موفق تر از بقیه بود
برو بابا
خودم گویم خودم خندم عجب مرد هنرمندم، داستان شما اصولگراهاست والا ما که از نامزدان شما جز تخریب و وعده های پوچ چیزی ندیدیم
شاید هیچکدام شایدم هاشمی طبا
اصلا هم جانبدارانه ننوشتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
بله کاملا مشخص است
واست متاسفم تابناک. مدتها خودت رو میانه و حتی دور از اصولگراها نشون می دی تا مخاطب جذب کنی، ولی دم انتخابات،که می شه،وبخصوص در اون برهه های حساس، شروع می کنی به سو استفاده از محبوبیتت. واقعا متاسفم
با سلام
به نظرم تحلیگر مظالب بالا کاملا یک طرفه و یا بنا بر اساس گرایشات حزبی به دیدن مناظره پرداخته است من به عنوان یک شهروند که به هیچ کدام از این دو جناح وابستگی ندارم جور دیگری مسایل را دیدم
آقای قالیباف بدون هیچ برنامه ای فقط برای کوبیدن دولت از هر وسیله ای استفاده میکنند آخر واردات لباس کودک توسط دختر وزیر آموزش و پرورش چه ربطی به پیشرفت آموزش و پرورش دارد فکر میکنید مردم قصد و غرض بیان این مطالب را توسط شما درک نمیکنند والله مردم مسایل را خوب میفهمند جناب رئسی هم که در مقابل هر سوالی فقط میفرمایند جوانان بیکار هستند ولی هرگز نمیغرمایند ایشان 5 میلیون کار را چگونه ایجاد خواهند کرد من شخصا به دولت آقای روحانی ایراد زیاد دارم ولی خدا وکیلی وقتی با 8 سال قبلش مقایسه میکنم بخصوص با دو سال آخرش باز هم میگم صد رحمت به اینها هر چند کند عمل میکنند ولی رو به جلو و با عقل و منطق عمل میکنند
خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی تابناک ؟!!!!باز هم روحانی برنده بود واون یکی ها حرفی برای گفتن نداشتند
تحلیل بسیار ضعیف و جهت دار
خنده های آقای روحانی واقعا در آور بود
امروز یکیاز قویترین روزهای روحانی بود جهانگیری هم عالی بود همینطور ادامه دهند هیچ شکی نیست پیروزیم و دیگر ارتجاع هرگز
چه تحلیل دو جانبه ای! از تابناک انتظار نمیرفت اینقدر ناشیانه طرفداری کنه.
یادمون نمیره اون روزی که نرخ دلار ساعت به ساعت افزایش می یافت یادمون نمی ره اون روزی که مردم دم در بانک ها صف می کشیدند برای خرید سکه یادمون نمی ره اون روزی که ارزش ریال به یک سوم کاهش یافت یادمون نمی ره اون روزی که دارو به شدت گران شد و دارو نبود .. الان چهارساله کشور ارامش داره .... این یعنی دولت سیاست اقتصادی داشته و باید این سیاست ها ادامه پیدا کنه . اون روزی که کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی رو فقط به جرم ابراز عقایدشان رد صلاحیت کردند یادمون نمیره اینا چه جریانی بودند چه جریانی بود که نمی گذاشت برجام به نتیجه برسد ..... چه قدر می خواستند فضای مجازی رو فیلتر کنند و دولت نگذاشت
کی اینها رو بهم می بافه
با این که از اصول گراها دل خوشی ندارم اما اونا تو این مناظره خیلی خوب کار کردند مخصوصا میرسلیم و قالیباف.
نظرم راجه ب جهانگیری برگشت چون بهمراه روحانی امروز کاملا منفعلانه و بی منطق حرف می زدند.
روحانی انصافا مسلط و با تمرکز حاضر شد
چی نوشتین
تحليل آبکی
نقد جناب دبیرمهر بسیار یک طرفه و غیرمنصفانه بود. ظاهرا مناظره را ندیده اند. ایشان می توانند جای مسعود فراستی که فیلم ها را ندیده نقد می کند، بگیرند.
کاملا واضحه تو تو خط رییسی هستی تابناک
چن ساله تابناک می خونم دیگه تموم شد
مهندس مير سليم ترکوند
قاليباف و رييسي با مير سليم گل کاشتند و واقعا حرف درست رو زدن.
آنچه که مهم است، این مناظره برنده نداشت. ولی دوبازنده اصلی داشت و آن دو هم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آره می دونم چون الان یه عده در همه سایتها مشابه شما نظر می دهند و معلوم است از قالیباف که شما را از الان استخدام کرده است؟؟؟
مشخص که تابناک با شیب ملایم داره به سمت قالیباف می ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
اولا سایت تابناک هرچند که قالیباف را دوست داشته باشد ولی حرف منطقی زد دربرابرآقایان جهانگیری وروحانی که مدام سعی داشتند درسخنان خود قالیباف را محکوم کنند هم آقای قالیباف وهم آقای میرسلیم وهم آقای رئیسی با نمره بسیارعالی بیست برنده مناظره بودند چون وظیفه دولت فعلی به آن است که به جای کوبیدن رقیب ازبرنامه های خود دقاع کند ودربرابرمنتقدان سخنی داشته باشد علت اینکه نتوانستند هم جهانگیری وهم روحانی جواب منتقدان را خوب بدهند زیرا عالمانه وعاقلانه کشوررا مدیریت نکردند.زیرا اگر حکیمانه وعاقلانه کشوررا اداره می کردند رهبرهم ایشان را نقد نمی کرد که "اشتباه نکنید برخی ازکاندیداها فکر می کنند اگر هستند سایه جنگ ازکشوربرداشته شده است"واین با بررسی وضع دولت قبل مشخص می شود که ما در دولت قبل تنها کاری که ابرقدرتی چون آمریکا کرد آن بود که ما را تحریم کرد واین درحالی است که به گفته آقای لاریجانی فرد مورد حمایت دولت تدبیروامید تحریمها فقط در30درصد فعالیتهای اقتصادی ما
می تواند تاثیر گذارباشد،نه اینکه تمام فعالیتهای اقتصادی دولتها را تحت ثاثیر قراردهد چیزی که ما دردولت فعلی دیدیم آقای روجانی پدیده ریزگردهای اراک و اهواز وملایرومسئله آلودگی هوا وسایرمسائل اقتصادی کشوررا به مسئله برجام گره زده بود.ومدام به مردم می گفت کفران برچام نکنید.واین درحالی است که به گفته کارشناسان ضمن آنکه برجام هیچ تاثیری دراقتصاد مانداشته است ما میخواهیم به یکی ازآرمانهای خود که استقلال است برسیم بنابراین گره زدن مسائل کشوربه مسئله تحریمها وبرجام نه تنها گرهی از کشورنمی گشاید بلکه ماراضمن دارابودن روحیه خودباختگی ودلبستگی وابسته تر می نماید.وبه کارگران وکارمندان وهمه مسئولین روحیه کسالت وتنبلی می دهد .وبدیهی است که نتیجه این روحیات کسالت وتنبلی ورشکسته شدن کارخانجات وبی کاری کارگران وکارتن خواب شدن مردم درمیدان شوش می شود.واین درحالی است که ما علیرغم نقدهای سازنده ای که به دولت قبل داریم ولی ندیدیم ونشنیدیم که رئیس دولت قبل درجمع مردم بگوید که مسئله ترافیک ،وآلودگی هوای شهرستانهای بزرگ به
دستاوردهای هسته ای ارتباط دارد.بنابراین چنین داوری ازسایت تابناک ،ای دوستان من کاملا منطقی وبدیهی می رسد.اصولا من ازشما یک سوال می پرسم آیا ازدولتی که مدام تمام مسائل را بربرجام گره می زندومی گوید که خدمات دولتمردان ما محصول برجام است می شود انتظار روحیه خودکفایی واستقلال وخودباوری وحتی یک کار مفید وموثر درزمینه های اقتصادی وفرهنگی واجتماعی داشت؟آیا مسئولان ما اینقدرزبان بسته ودرمانده هستند که برای حیات اقتصادی ما تصمیم بگیرند که تحریمها را بردارند وبرجام را تصویب کنند تا ما شاهد رشد وشکوفایی اقتصادی باشیم پس اگرچنین است چرا اصلا انقلاب کردیم؟
.
اولا هفتاد درصد مردم ایران شهری هستن / نمیدونم اصولگرایان چه اصراری دارن که اهالی روستا رو آدمهای ساده که راحت اغوا میشن با چهار تا دونه شعار نشون بدن و صد البته طرفدار خودشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
روستائیان هم فریب نمیخورند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
برخلاف تصور بسیاری از روستاییان بسیار آگاهتر از شهرنشینان هستند و گول این حرفهای عوام فریبانه رو نمی خورن
من با این تحلیل موافق نیستم. هر دو طرفی که این نوشته اشاره به انها دارد نقاط قوت و ضعفی داشتند. هر کسی باید بر اساس شاخصهایی که دارد و بصورت مصداقی نامزدها را بررسی کند و به فرد اصلح برسد.
چقدر یکطرفه حالم را بهم زدی
جرئت داری نظر سنجی بزار کودوم کاندیدا بهتر بود ؟!!!

روحانی با 70% اول ه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
شاید هم بیشتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
درود
ایشون توی شهرستانها به سر می بران که فهمیدن؟
برنده مناظره قطعن دكتر روحاني بود.
قاليباف جز تخريب كار ديگري بلد نيست.
هيچ برنامه ندارد جز تخريب و شعار.
تصمیم گرفتم به قالیباف رای بدهم
دقیقا درست گفتی تابناک
به علاوه اینکه میرسلیم روحانی و دولتش را تقریا نابود کرد و برنده اصلی راند دوم مناظرات امسال بود
چه تحلیل کلیشه ای و آبکی ارائه دادی تابناک .آخرش نفهمیدیم تو با مردم هستی یا ضد اونا
من برخلاف نظر تحلیلگر محترم , احساس خستگی کردم با حملات قالیباف , هفته قبل شاید جذاب بود ولی این هفته دیگه تو تکرار افتاده بود آقای قالیباف , بعدشم چطور این تحلیلگر عزیر نظر روستائیان رو در عرض دو ساعت فهمیده که نشون میده قالیباف جلو افتاده !!
شما جوش کی را میزنید که اینقدر مغرضانه و غیر واقعی تحلیل آبکی کرده اید؟!
چرا کسی به این حرف اسحاق توجه نکرد که گفت تا پریروز نمی دونستم دارن در مورد کدوم وزیرمون صحبت می کنن؟! یعنی تمام وزراشون تو کار تجارتن! سوژه جالبیه
مدت ها بود تحلیل منطقی و بی طرفانه ندیده بودیم...
غلط ترين تحليلي بود كه از تابناك خواندم. باعث تاسفه
همینکه نظرسنجی سایت شمابرخلاف مرحله اول در مورد اظهارنظردرمورد موفقیت کدامیک از نامزدهابود،به موضوعی فرعی بهاداده.نشان از پیروزی اقای روحانی وجهانگیری دارد.
روحاني پيروز مناظره بود
چه تحلیل گری که مقرضانه تحلیل میکنه
موفقیت به عمل است نه حرف.بعضی دراین 4سال حرفهای خوشمزه ی زیادی زدندامادرعمل هرگزموفق نشدندحتی ربع حرفهایشان رابه عمل درآورند.واقعاقدیمی های ماچقدردانابودندکه می گفتند:بزرگی سراسربه گفتارنیست دوصدگفته چون نیم کردارنیست
روش قالیباف یادآور منش احمدی نژادی است. این طرز برخورد نزد مردم خریدار ندارد. اگر بنا به پرده دری باشد کارنامه ایشان روشنتر نیست.
-درود بر حسن روحانی کبیر و بزرگ
خود گویید و خود خندید...
عجب تحليل يك طرفه اي كردي تابي جون
واقعا خوبی؟ این تحلیل بود.روحانی امروز عالی بود.کم اوردین.بعید بود سایت شما از این تحلیلای غیر منصفانه بذاره
قالیباف
تابناک اسمت رو عوض کن
البته می دونم که جرات امنتشر کردن نظر من رو نداری ولی مردم رو نادان فرض نکن.
با سلام واقعا تفسیرهای غلط و اصولگرایانه ای بود مشخص است که چگونه فکر می کنید و داده های ذهنی شما مفسر! عزیر چیست ضمنا از تابناک به عنوان رسانه مورد علاقه ام دلگیرم که در نزدیکی انتخابات شمشیر را از روبسته و تیر به سمت جناح میانه رو و اصلاح طلب گرفته، لطفا نظرم را پخش کنید
بسياري از رسانه ها از جمله شما كه رسالت اصليتون خبر رساني نيست و صرفا براي يه همچين مواقعي تاسيس شديد كه موارد رو مهندسي كنيد
ای نون به نرخ روز خور ! کور خوندی ! روحانی پیروز این انتخاباته !
این نقد شما هم دقیقا مثل مناظره دوستانتون کاملا آبکی، بی محتوا و پر از سیاهنمایی هست.
یکی از یکی بدتر. اما چاره ای نیست باید دوباره به روحانی اعتماد کنیم حداقل مطمئنیم شرایط بدتر نمیشه. بقیه که واویلا هستن
متن شما کاملا جانبدارانه است
تحلیل آبکی و جهت دار
صندوق ها حقیقت را نشان میدهد
تابناک چقدر حول شدی ؟
بابا یکدفعه مینوشتید میر سلیم ریس جمهور میشه تا خیال هممون را راحت میکردید. فکر کنم شلوغی های کاراکاس را دیدید هوایی شدید
عجب تحلیلی.....
تا جایی که ما دیدیم برعکس بود....
راستی چرا قالیباف دیگه حرفی از 2/5 برابر کردن درامد کشور و 3 برابر کردن یارانه نداد؟ خودش هم فهمید چرته...
خیلی تحلیل هاتون آبکیه راست میگید یک نظرسنجی رو سایتتون بگذارید
بگو کجات ميسوزه وقتی روحانی ریس جمهور میشه..
درسته. درسته تابی جون.
زنده باد روحاني
هرچند درج نمیکنید ولی شما به عنوان یک رسانه آزاد تحلیل جانبدارانه و در واقع تبلیغ میکنید. اگر روحانی و جهنگیری نیز روش قالیباف را سرلوحه کار خود قرار داده بودند میتوانستند خوب ظاهر شوند.
کدام یک از نامزدهایی که نام بردید به سوالاتی که ازشان پرسیده شد جواب دادند. عیب روحانی این است که کارنامه دارد و کار او با شهرداری تهران و استان قدس قابل قیاس نیست!
کدام یک از حرفهای ین بزرگواران در مورد وزارت علوم و انرژ یهسته ای درست بود؟!
چرا هیچکدام برنامه مشخصی نمیدهند و هر بر به صحرای کربلا میزنند.
مگر خود شما در سایت تابناک نیاوردید که وردو کالاهای دختر وزیر قانونی بوده؟!
در مورد مشاغل گوناگون و امتیازات فزندان قالی باف ننوشته اید؟؟!!
شما را به خدا بس کنید اگر کمک نمیکنید این مملکت نجات یابد حداقل خراب نکنید.
تفکر متحجر مرررررررررررررررردد!
خیلی قشنگ رفتی به قضا ، عمو از خواب بیدار شو هر چند کسی که خودش رو به خوای زده بیدار نمی شه
امیدوارم روحانی در مناظره بعد بتواند در مقابل دارایی هایی که دارد از خود دفاع کند.
این آقای نویسنده متن بالا، مطمئن هستن که همون مناظره ای رو دیدن که ما دیدیم؟
به نظر تو این مناظرات نقد اشتباهات روحانی در این چهار سال بود انگار که هیچ عمل مثبتی انجام نداده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
آقای روحانی هیچ عمل مثبتی انجام نداده چون حتی نتایج زحمات دولتمردان تحت نظر خودرا به برجام گره زده بود ومدام می گفت هرموفقیتی دارد محصول برجام است(وتا جایی پیش رفته که درهفته دولت سالجاری بنده وقتی به گزارش عملکرد دولت وفرماندار شهرستانمان نگاه کردم به مطلبی برخوردکردم که واقعا خنده ام گرفت نوشته بود که همه این عملکردها محصول برجام است).
دقیقا از کجا مدونید تو روستا میل و رقبت مردم شهرستانها و روستاها به قالیباف و رییسی افزایش داشته!!!!!!
انصافا روحانی بهتر بود
دبیر علمی کمیته اطلاع‌رسانی انجمن علوم سیاسی ایران، دبیری اجلاس بین‌الملل مدیریت رسانه، مشاورت شهرداری تهران در حوزه‌های فرهنگی و ارتباطی، مشاورت رادیو و تلویزیون در حوزه امور بین‌الملل و برون‌مرزی ازجمله فعالیت‌های او در سال‌های اخیر است.


با توجه به قسمت مشاورت شهرداری، به نظرم دیدگاه سیاسی و وابستگی جناحی ایشون به نوعی معلوم هست و انتظار همچین متنی رو هم باید ازیشون داشت.
نتیجه این تحلیل سطحی رو موقع انتخابات میفهمین،آدمهای عاقل کم حرف میزنن و این دلیل ضعف نیست،کلی گویی که دردی دوا نمیکنه
blah blah blah
به حول و قوه الهی پشت شما و اصوالگرايان را خاک نمی کنیم
اصلا معلوم نیست طرفدار کدوم طرفید؟!
یه پرچم رییسی-قالیباف بزارید برای سایت بعد صحبت کنید
این کجاش تحلیله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرسنجی بگذار تا ببینی کی قوی تر ظاهر شد انگار هرکی بی اخلاقی کند و شعار روی هوا بدهد قوی تر است
با این جانبداری های ضایع دارین فقط اعتبار تابناک رو کم میکنین
چه تحلیل زردی. بیشتر شبیه کامنت یک هوادار دو آتشه بود. انتظار بیشتر از تابناک می رفت. مثلا یک خبرگزاری حرفه ایه!!!
البته بعیده منتشر بشه
شما یه نظرسنجی بذار ،تحلیل پیشکش
قالیباف اصولا نه برنامه دارد و چیزی.
تحلیل بسیار ضعیف !
تابناک جان از اهل فن و قوی استفاده کن!
این مظر شماست که نامزد مورد تاییدتون معلومه از اصولگرایانه نظر مردم رو بپرسید ببینید به کی رای میدن چرا تو این کشور یه نظر سنجی انتخاباتی نداریم اصلا?
فکر میکردم که خبر رسانه بیطرف منطقی هستی اما الان فهمیدم طرفدار کاندیدا خاصی هستی . حداقل بگو ما هم یاد بگیریم شاید قانع شویم به کاندید تو رای بدهیم
چه تحلیل بی طرف و منصفانه ای..... حیف ایموجی ندارید
چرا شما هم مثل انتخاب نظرسنجی راجع به مناظره دوم نمی گذارید
برادر عزیز سلام
اینکه یکی کلی برنامه میده ، دلیل بر اجراش نیس . سنگ بزرگ علامت نزدنه . با دو دو تا کردن میشه متوجه شد که یک دهم این برنامه ها هم قابل اجرا نیس
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
بعضیها هم که مصداق بارز فرمایشات امیرالمومنین(ع) شدند ، که در آخرالزمان برای کسب کرسی ریاست ، به عوامفریبی روی می آورند.
پاسخ ها
احمد
| United States |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
میشه بفرمایی این سخن را حضرت امیر کجا فرمودن؟ منبع لطفا
آقاي هاشمي طبا شما كه حامي دولت هستيد خيلي اشتباه كرديد خود را به عنوان نامزد انتخابات معرفي كرديد. مثل بقيه دوستان دولت با انتشار بيانيه‌اي حمايت خود را از دولت اعلام مي‌كرديد. نه اينكه وقت مردم و بيت‌المال تلف كنيد.
پاسخ ها
احمد
| United States |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
یعنی ایشان انصاف و عدالت را کنار بگذارد و به تخریب روی بیاورد؟
روحانی ترکوند. خودتون هم با این تحلیلل معلوم چقدر فراجناهی عمل می کنید
آبادی بتخانه ز ویرانی ماست جمعیت کفر از پریشانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
خواهش میکنم این مطالب را تا پایان انتخابات نگهدارید تا به آنها پس از رای مردم خوب بخندیم. اصولگرایان نه تنها برنده مناظره اول و دوم نبودند بلکه حتی اخلاق را هم باختند.
اولا " رغبت " نه رقبت، بعدش هم خيلى خيلى تابلو هست كه ايشون از روى غرض تحليل مسخر هاى ارايه كردن.
واقعا چرت تحلیل کردید، من اصول گرا هستم ولی واقعا تحلیلتون بچگونه بود
به همین خیال باش
خیلی تابلو طرفداری می کنی خیلی تابلو
هاهاها تابی جان خودت را گول بزن روز 29 اردیبهشتبهت نشان میدهیم. نصف شبی چطور اخبار از شهرستان ها و روستا ها دریافت کردی خدا میداند
روحانی جهانگیری بهتر و منطقی تر جواب دادند بعدش هاشمی طبا و رییسی هم در مورد معلمان و مشکلاتشان خوب صحبت کرد
چرا جرأت درج نظراتو ندارین . اینهم از بی تقوایی شماست که گلچین میکنین به نفع جناحتون.
واقعا چه تحلیل منصفانه ای!!!
یعنی باور داری قالیباف رای بیاره؟؟؟
همتون از یه قماشید
چه نقد یکجانبه و تاسف باری.
تا به امروز واقعا این همه یک جانبه ندیده بودم
چرا ذهنیت خودتونو القا می خواید کنید اصول گرایان فقط حمله بی برنامه کردن
کم از رسانه بره تبلیغ اصول گرا استفاده کنید
تو که بیشتر توهمات رو بلغور کردی
تابناک جان! دست از این رای گیری ها بردار.
تو خوبي!!!
تحلیل خوب و مختصری بود.
مردم دیگر تحمل آزمون و خطا ندارند.
باعرض سلام برخلاف نظروعقیده گفتارفوق آقای روحانی قویتر از مناظره اول ظاهر شد.معلوم است که آقای رییسی که موردحمایت تمام قداصولگرایان است برنامه درموردبرجام نداردوفقط شعار میدهد زیرا دربرابرسوال آقای روحانی درباره برنامه ایشان نسبت به برجام که شما چه موضعی داریدتنها کلی گویی کرد.
ماهم مناظره هارو دیدیم واینطوری که شما میگید نبود
معلومه این آقای دبیر مهر با تمام تلاشی که کرده خودش رو بی طرف نشون بوده،یه اصولگرایه دو آتیشه هست. چون که از نظر من و دوستانی که مناظره رو دیدیم آقای جهانگیری و روحانی بهتر و منطقی تر ظاهر شدن.و آقای قالیباف و رییسی باز هم با سیاست پوپولیستی، قصد جمع کردن آرای خاص رو دارند. چون میدانند قشر متوسط و روشنفکر جامعه حرف آنها رو باور ندارند
ابکی ترین تحلیلی که تا بحال از تابناک خواندم
تابناک بخوبی مشخص است که در زمین اصولگراها بازی میکنی
سلام
بنده انتقادهایی به دولت دارم اما این روند انتقاد آقایان قالیباف و رییسی به گونه ای است که انگار اصلا مسولیتی نداشته اند و در دوران مسیولیت انها گل و بلبل بوده است چرا همه اشتباهات را به گردن رییس جمهور می اندازید با این حجم بزرگ دولت ؟
این متن رو از فارس یا مشرق نیوز کپی کردی؟ یا از رجانیوز؟
سمبل واقعی اعتدال رئیسیه!
اتفاقا روحانی و جهانگیری بیشتر صادقتر بنظر میرسیدند یا دیگران.
سلام جالبه که با متن بالا هدف شما القا پیروزی گروه فشار و شکست گروه اعتدال است
نقد خوب و منصفانه ای نیست
متاسفم برای افرادی که 8سال دولت قبل چشمشان را روی ویرانی ایران بستند
بابا بی خیال. روحانی این دفعه معرکه بود . لطفا درست تحلیل کنید. باور کنید مردم می فهمند.
تحلیل آبگوشتی بامزه ای بود.
بلکه خودتون این طوری فکر کنین برادران عزیز!
خدا وكيلي مهندس ميرسليم در اين منازره ، حق مطلب را ادا كرد و نشان داد با تكيه بر صداقت، پاكي،ايمان به خداو اسلام ناب محمدي و دانش عمومي ، اسلامي، علمي و فرهنگي و سالها تجربيات كارصادقانه در دانشگاه و صنعت لايق قرار گرفتن در مسيوليت رئيس جمهوري براي نجات كشور در اين امواج خروشان ناجوانمردي هاي داخلي و استعماري بين المللي است .
چه تحليل بي طرفي!!!!
تیم روحانی- جهانگیری به وضع فاجعه باری مناظره را باخت.
واقعا از این تحلیل استفاده کردیم!! نوشته میرسلیم به خاطر تسلط به زبان فرانسه توانسته بخشی از مردم را جذب کند!! مگه مناظره به زبان فرانسه بود؟!
مبدونم چاپ نمیکنی اما مینویسم


تابی جون خیلی دازی طرفداری میکنی

-حجم تخریب های سازماندهی شده علیه قالیباف در قالب پوستر و اینفوگرافی و ... واقعا زیاد و نگران کننده است
-تخریب ها در فضای مجازی و رسانه ای علیه اصولگرایان بویژه قالیباف

نمونه اش خودت

بیا ببین طرفدارهای قالیباف چه میکنند در فضای مجازی ، همچین با عشق به همه میگن برو 4% که نگو و نپرس ، هر کسی نداند فکر میکند دست همه را رو گرده
نقد بسيار جهت داري است
آقای جهانگیری گفتند دولت مظلوم است نه دختر وزیر. لطفا مناظره را دقیق گوش کنید
مشکل قالیباف و مدل قدرت طلبانه اوست. احمدی نژاد دیگری در راه است
با سلام متاسفانه این تحلیلهای شخصی راه به جایی نخواهد برد
مدیریت اقای قالیباف در ساخت شهر افتاب کاملا مشخص است
علیرغم میل باطنیم اعتراف میکنم که اصلاح طلب ها با برنامه هستند و مجدد پیروز میدان هستند. رای قالیباف و رئیسی از یک طیف هستند و شکسته خواهد شد
قالیباف در این مناظره هم نقدهای جدی به دولت وارد کرد
چی میگید بابا !!!!
چرند و پرند می نویسیا!
شماها که دلتون برا این مملکت نمیسوزه
قشنگ معلومه نویسنده مقاله طرفدار کدوم طیف میباشد!!
میر سلیم و هاشمی طبا هم که اصلا توان این کار رو ندارن...
نويسنده اين متن از سواد و تحليل كافى براى نگارش يك نقد سياسى بسيار فاصله دارد
... انشا الله به درد بی درمان گرفتار بشید
ببین!... هر چی‌ می‌خوای بگو! من به روحانی رای میدم
درودبرقالیباف
نقد مسخره و کاملا جانبدارانه
اینها نظرات کیلویی شماست. دیروز بحث فرهنگ و سیاست بود
تابناک تحلیلت زیاد منصفانه نمی باشد
اخبار رسیده نشان می دهد میل و رقبت مردم شهرستانها و روستاها به قالیباف و رییسی افزایش داشته ....من بچه روستا هستم می بینم پلاکارد هایی در حمایت از رییسی در خیلی از روستاها وجود داره
درود بر روحانی
برای من فرقی نمی کند اسم و رسمشان چیست/ همگی نیورهیا انقلاب و نظام هستند
بهتره از مردم نظر خواهی کنید مثل مناظره اول تا مشخص شود چه تحلیل مسخره ایی نوشتید.
داداش یک طرفه به قاضی رفتی و یک طرفه نوشتی
دهمیو رو من بنویسم؟

10 - ما در سایت تابناک اصولگرا و از طرفداران جمنا هستیم، پس خیلی جدی نگیرید نقدها و تحلیل هامون رو!
این جور مواقع است که ماهیت انسانها روشن می شود
# نیمه راهیم _ باز نمیگردیم
تابی اصلا معلوم نیست طرفدار قالیبافی.
رییسی چی برای گفتن داشت
تابناک ترسیدید نظرسنجی را بگذارید و یک سوال بی ربط رو نظر سنجی می کنید . چون غالب خواننده های شما معتدل و اصلاح طلب هستند
داداش توهماتتو نوشتي
و .........تابناک هم از لاک دفاعی بیرون آمد و رقیب اصلاح طلبان و دولت شد . روزگارتان خوش باد اما این راهش نیست تابی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
نمیدونم چرا تابناک نگران قالیبافه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
چرا هیچ کس حق ندارد دولت را نقد کند.مگر چه ترسی از این چهار درصد دارید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
مشکل شما اینه که نمی خواید قبول کنید دولت روحانی رو به افوله، شهرستانها برید ببینید مردم چی می گن شما شکم سیرها فکر آزادی هستید که فعلا هیچی گیرتون نیومده اما یه عده هستن که تنها فکر
زنده موندنن! و این رو روحانی و اطرافیانش اصلا نمی فهمن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
همون تو خوبی عزیزم،بچه کجایی؟
رود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
اره عزیزم ، اخه شما ها عادت کردین فقط حرف های خودتونو بشنوین ، یه بار هم واقعیت رو ببینید ، به این + های الکی هم دلخوش نباشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
به هرحال دستور رسید و تابناک هم لبیک گفت
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
به قول بزرگان اصلاحات ، بزرگترین رقیب روحانی عملکرد
اوست. امیدوارم جهانگیری بماند تا همه ببینید که روحانی و تیم تکنوکراتش رزومه قابل قبولی ندارد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
همانطور که در نظر داده شده بیان شده تفکری که برای آن مطلب می زنید سال ها است فضای مجازی را از دست داده است و مخاطب ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
از مثبت و منفي ها نظر مردم معلوم ميشه تابناك جان
چگونه این نتیجه ها رو گرفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
تحلیل منطقی وبدور از جانبداری است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
نتیجه نبود، تحلیل بود.. تو هم اگر تحلیلی داری بسم الله
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
احتمالا باحسین شریعتمداری مشورت کرده!!!!!!!!!!!!!
تحلیل خوبی بود. ممنون
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
خیلی
بدرد خودش می خورد و امثال شماها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
موافقم این تحلیل عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
تحلیل دقیق و منطقی ارائه کردید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
تحلیل بسیار الکی و آبکی خوبی بود
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
تحلیل درست و واقعی بود.
عملکرد ضعیف دولت جای دفاع در مناظره ها را برای جهانگیری و رییسش باقی نگذاشته است.
من نه اصلاح طلبم نه اصول گرا، به نظرم که این طور نبود:
1- فرهنگ و آموزش و پرورش، این موضوع را پیش می کشند؟ تحلیل این موضوع جای دیگری است. آقای قالیباف فقط می خواست نقدی داشته باشد. اصلا جایش نبود.
2- جهانگیری بسیار ضعیف بود. درست است.
3- میرسلیم تسلط بسیار خوبی داشت در شروع.
4- نقد خوبی به روحانی نکردید. به نظر من از مناظره اولی بهتر ظاهر شد ولی اصلا نقدها را پاسخ ندادند که جای سوال دارد.
5- آقای رئیسی در هر صحبتی موضوع را ربط به بیکاری جوانان می داد. به نظرم که حرفهاش شعار بود.
6- قالیباف شجاعت مناظره اول را نداشت اصلا.
7- گل آلود بودن شرایط را 100 درصد قبول دارم.
8- جهانگیری و قالیباف از دور کنار رفتند. روحانی و رئیسی رقابت را شروع کردند.
9- صحیح است.
روزی خواهد رسید که شما اصول گرایان را برای همیشه خاموش کنیم.
به نظر من هیچکدام چیز خاصی برای گفتن نداشتند. تنها نقاط ضعف همدیگر را برملا می کردند.
تحليل عالي بود خيلي ممنون
جهانگیری نشان داد نه اعتقادی به تقویت اقتصاد داخل دارد و نه به کمک به قشر ناتوان که توانایی تامین هزینه های روزمره خود را ندارند
تابناک ممنونم ازت که روی واقعی خودتو داری نشون می دی
پتانسیل اینو داری که برای کیهان سرمقاله بنویسی ... تابناک بی تابناک
فكر كردي مردم هم .. هستند با اين مقاله مضحكت
تابناک عزیز سعی کنید بی طرف باشید که بینندگانت و از دست ندی !
از يه اصولگرا تحليلي اينچنين سطحي دور از انتظار نيست!!!!
تحلیل نبود
این تحلیل رو از ستاد جمنا به شما دادند؟
کاملاً یک سویه نوشته شده، مثلاً یک مورد:
وقتی میرسلیم دعوت به صداقت می کند و در عین حال می گوید برجام نه تنها تحریم ها را بر نداشته، بلکه بیشتر هم شده، باید روحانی بخواهد یک چشم خود را کور نکنند و با هر دو چشم ببینند و صداقت داشته باشند!!
تابناک تو موضعت مشخصه
در کامنت قبلی نیز برایتان نوشتم و درج نکردید! البته از شما انتظاری بیش از این نیست چ

چه دولت روحانی دوباره رای بیاورد و چه نیاورد بدانید و آگاه باشید که بخش عظیمی از جامعه که حد اقل 60 درصد هستند به هیچ وجه با شما نیستند.!!
شما اهل منطق و مذاکره نیستید! وگر نه عرایض ینده را به مذاکره میگذاشتید.
قالیباف و پسرش 96 درصدین یا 4 درصدی؟
به به خودت بریدی ودوختی به همین خیال باش
معلومه تابناک اگر طرفدار اصول گرایان نبود
به به خودت بریدی ودوختی به همین خیال باش
برات متاسفم
سلام.واقعا برای چنین تحلیلی متاسفم.شما تهمت وافترا و شانتاژ را موفقیت می دانید؟ دروغگویی را پیشی گرفتن در مناظره می دانید؟
دولتی که دختر وزیر میلیاردر را که توانسته 200 میلیون تومان پوشاک قاچاق (یا غیر قاچاق) نماید و خود تیشه بر ریشه تولید کننده داخلی بزند نمی توان حامی تولید کننده داخلی نامید
خدايي خودت به تنهايي به اين نتيجه رسيدي يا كسي هم كمكت كرد
نظرات مردم و رای مردم بر مثبت منفی بودن این نظرات نشان از تحلیل درست یا نادرست تابناک داره
قالیباف آدم عصبی و خطرناکی است او که برای رسیدن به قدرت حتی با آبروی دیگران هم بازی میکند
تابناک هم تدریجا بازدیدکنندگانش را از دست خواهد داد.
روحاني
خب واقعیت و داره میگه
در جواب آیا برجام رو قبول دارید جوابها بسیار آموزنده بود .
عزیزان من، تحلیل خوبی بود بنده آنقدر که روی روحانی حساب کرده بودم فعلا حرفی نزده اگه دقت کنید متوجه می شوید که دولت اصلاح طلب فعلی ما آن دولت اصلاح طلب زمان سید محمد خاتمی نیست
آفرین بر آقای هاشمی طبا که هم منصف است وهم واقع نگر.
احسنت به گاندی و مصدق ایران جناب مهندس میرسلیم هوراااا به شما که مردانه جواب دادی و پیروز میدان بودی
متاسفانه اصول گرایان روش مناظره رایاد نگرفته بودندوبا تلاطم شدیدتخریبهای نابجا میکردن وخیلی نگران به نظر می رسیدند.
خود گویی و خود خندی. عجب مرد هنرمندی!!!!!!!!!!
واقعانتیجه درستیه؟
یعنی اگر می گفتند یکه نفر با سو گیری یه متنی نوشته بیا بخون، نمیتونستم این حجم از سوگیری را تصور کنم.
دقیقا تحلیل همینه
تابناک از لاک دفاعی بیرون نیومده
لازمه به میرسلیم بگیم
خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان
تا امروز هم جهتگیری تابناک کاملا مشخص بود که به سمت اصولگرایان می باشد، اما نه به این اندازه.
واقعا تحلیل آبکی وجانبدارانه اصول....
ما اصلاحطلبها بيشماريم
آقای قالیباف نگفتند خودشان و فرزندانش جزء 4درصد هستند یا 96درصد.
به نظر مي رسد دوستان تابناكي ما فيلمي وياچيزي جايي ديده باشند كه اينگونه اظهار نظر مي كنند.. من كه تا ديروز هيچكدام را متناسب نمي دانستم اما با توجه به اينكه آقايان رئيسي ميرسليم وقاليباف ژست جنگنده هاي آمريكايي را گرفته بودندوهيچ برنامه جز ايراد گرفتن نداشتند
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، یا به عبارت دیگر قسم حضرت عباس یا دم خروس.
ای تابناک اصول گرا......
تا امروز به جهت اینکه فکر میکردم تابناک رسانه منصف و بیطرفی است ،آنرا به دیگران ترجیح میدادم اما دیدم فقط پای منافع جناحی در میان باشد پای انصاف می لنگد.
آیا هنوز وقت آن نر سیده که گر وید گان ظا هری دلها یشان به نور خدا خا شع گردد ؟
به نظر من اصولگراها فقط تخریب دولت رو در پیش گرفتن وهیچ برنامه خاصی نداشتن
تابی جون از بیطرف بودن خارج شدی شک ندارم
کاملا مشخصه که ستاد تبلیغاتی شدی نه یک رسانه
روش نتیجه گیری هم در نوع خودش بی نظیره
واقعا باعث تاسفه
جالبه تابناک نزدیک انتخابات یهو چجور تغییر موضع داد و هر جور که می تونه به دولت حمله می کنه
اخه قالیباف تخرب میخواد تابناک جون
تحلیل کاملا اشتباه..
وای خودتو خراب کردی ... :(
هول شدی تابناک، بپا نیفتی تو دیگ!!
جهانگیری باید این بیت رو هم به انشاش اضافه میکرد تا کامل میشد
یا با مایید یا با اونا
. رییسی و قالیباف رایشان کمتر وکمتر میشود.
باطل السحر شما در دست سید یزدی خاتمی عزیز است.همه شعبده های شما را به یک نجوا دود میکند.
بازم معقوله كه به روحاني راي بديم
ممنون خیلی تجزیه وتحلیل جامعی بود اما کمی بیطرفانه تر مناسبتر است.
تحلیل بسیار منصفانه کردید هر چند به مذاق خیلی ها خوش نیاید. عالی بود
سرنوشت انتخابات پای صندوق های رای مشخص می شود. نتایج انتخابات نشان خواهد داد چه کسی در مناظره ضعیف ظاهر شد
خیلی بی انصافید
عجب! تابناک اینطوری
واقعا تحلیل آبکی و بی منطقی بود من واقعا از تابناک ناامید شدم
این نکات را بر چه اساسی اعلام کردید؟
کاملا مشخصه تابناکی ها کدوم وری اند. برگشت به عقب یادتون باشه . شما تمام قد از احمدی نژاد هم حمایت می کردین
بابا تحلیل ..... کدوم وری بگو ما هم بدونیم...
تحلیل شما کاملا جانبدارنه ، غیرمنصفانه و ضعیف است
بسيار عالي بود
چی میگید شما
اقاي روحاني بايدازژست محافظه كاري بيرون بيادوتاگتيك حمله روشروع كنه
واقعن که
چقدر بی طرف!!!!!!!!!! واقعا با این روش اعتماد مردم به سایت کاهش پیدا میکنه.
متاسفم
واقعا هنر می خواهد صد در صد نتیجه گیری وارونه ای از یک رخدادی که میلیونها نفر آن را تماشا کردند، ارائه شود
تحلیل بسیار آبکی و جناحی بود
دلخوش باشید به همین تحلیل ها چون فقط دیگه همین دلخوشی های کوچک براتون مونده .
واقعا عجب تحلیلی بود.. انگار این آقا یه مناظره دیگه رو دیده بود...واقعا جای تاسف داره چنین نظراتی دادن...اسمشون رو هم می ذارن کارشناس و تحلیل گر...کمی منصفانه و نزدیک به واقعیت صحبت کنید..نه اینکه آنجوری که دوست دارید اتفاق بیفتد...
این تحلیل کاملا جانبدارانه و غیر منصفانه است .
اين متن را چه كسي نوشته دچار توهم شده است
و حضور مضاعف ضعیف مفسر فوق از مباحث و مناظره....تسلط به زبان فرانسه را چطور فهمیدی؟ چطور هنوز هم شما با این همه توضیح در مورد کالاهای گمرک شده خودتون را به اون راه میزنید و از لفظ قاچاق استفاده می کنید!!! اخلاق و انصاف کجاست؟
تحلیل خنده داری بود.رای ما فقط روحانی
تابی جون شدی ستاد قالیباف؟
ای کاش شما بجای تحلیل مغرضانه و جهت دارتون، نظرسنجی میذاشتین و از خوانندگان میخواستین تا به عملکرد کاندیدا ها نمره بدن. یا اینکه بهترین کاندیدا در مناظره رو انتخاب کنن. اونوقت متوجه میشدین چه تحلیل اشتباهی داشتین. نشر این نظر و همچنین گذاشتن نظرسنجی جرات و جسارت میخواد.
آره همه بد شماخوب
با این تحلیلاتون مردم ایران گول نمی خورند.
این متن خیلی با عجله نوشته شده. پر از غلط املایی و نگارشی و نقطه گذاری است:
- رقبت؟!
- تنیز وانسته؟!
- نقطه آخر جمله باید به کلمه ماقبل خود بچسبد.
- سه علامت تعجب متعلق به شبکه های اجتماعی و پیام رسانهاست نه متن یک خبر از سایت معتبر.
- و موارد متعدد دیگر.
به نظر میرسد این متن از توسط یک خبرنگار یا تحلیلگر اهل قلم نوشته نشده است.
لطفا منتشر کنید.
تابناك عزيز سعي كن با انصاف وواقعيت جامعه را منعكس كن قاليباف فقط بلده انتقاد كنه وهيچ برنامه عملي نداره -در ضمن اگه كارتان به شهرداري افتاده باشد متوجه ميشي
چه عجب تابناک این بار تحلیل درست و به جائی داشتی....ناامید داشتم میشدم
تحلیل که نه ، نتیجه گیری تابناک کاملاً مغرضانه ، بدون درک واقعیات و کوته نظرانه بود .
در امتیازاتی که کاربران به نظرات می دهند نظر اکثریت را می توان دریافت.
"واقعا زیاد و نگران کننده است " ?!
تا الان فکر می کردم که تابناک بی طرفه!
خلاصه بحثهای کاندیداهای اصولگرا:
چرا روحانی تو این 4 سال گندکاریهای 8 ساله ما رو جمع نکرده.
تحلیل جالبی بود یعنی هر کسی بیشتر دروغ بگوید در کشورمان برنده هست
فقط یک مورد که آقایان از حق آزادی بیان و انتقاد دفاع می کردند خنده ام گرفته بود
جناب اقای رئیسی از نطق بسیار ضعیفی برخوردار بوده است.
عجب تحلیلی!!!!!!
رقیب اصلاح طلبان و طرفدار دو آتیشه رئیسی!!!!
اصلا با نظر تابناک موافق نیستم.
به نظر من تحلیل خوب و واقع بینانه ای بود . روحانی و جهانگیری متوسل به هر چیزی شدند از شجریان و ربنا تا فرهادی و موشک سپاه !!!!
به نظر من با این مناظره ها تکلیف همه روشن شده و اگر کسی بخواهد به روحانی یا جهانگیری رای بدهد مشخصا با این ها دستشون توی یک کیسه است
تابناک این متن رو شما نوشتی!!!! واقعا تعجب میکنم مگه میشه شما هم اصلاح طلبان رو نقد کنی !!!!! فقط یه نتیجه میتونم بگیرم با اینکه میدونم چاپ نمیکنی اونم این نتیجه هست که داری میبینی اصلاح طلبان واقعا شانسی برای ریاست جمهوری ندارند و نظرسنجی ها نشون داده احتمال زیاد این دفعه اصولگرا ها رای میارن و داری خودتو برای دوره ریاست جمهوری اونها اماده میکنی :)))))))
اللهم عجل لولیک الفرج
آقای جهانگیری نگفتند دختر وزیر مظلوم است. ایشان فرمودند که دولت مظلوم است.

لطفا خبر کذب نشر ندهید.

بلکه سرهنگ قالیباف استاد گروه ضربت فرمودند دختر وزیر مظلوم است.
در ایام غیر انتخابات منصف تر هستی
اصلا تحلیل منصفانه ای نداشتین
یک لحظه احساس کردم تحلیل فارس نیوز رو دارم میخونم

بیشتر اوقات تابناک تا حدودی منصف بود ولی با نزدیکتر شدن به موعد انتخابات تحلیلها و خبرهای تابناک جناحی و رنگیتر میشود
کلا بدور از این مناظرات، بجهت اینکه قشر تحصیل کرده و اگاه جامعه مسایل مملکت رو پیگیری میکنن و دید کلی در مورد گروهها و نهادها و نماینده های اونها تو این مناظرات دارند، رای شان مشخصه که به سمت روحانی هست و خوشبختانه در شرایط فعلی اکثر خونواده های تحصیلکرده دارن. میمونه قشر بدون تحصیلات که ی مقدار باید به اونا اگاهی داده بشه فریب نخورن.
واقعا خیلی غیر منصفانه و جناحی قضاوت کردید. شما یا طرفدار متعصب جناح اصول گرا هستید که چشم خودتون رو در بر واقعیت بستین یا اینکه واقعا از نظر منطقی متوجه نشدین که چی به چیه و کی داره چی میگه.
چه تحلیل بیطرفانه و منصفانه ای!!!
اولش هم نوشتید که "شما هم تحلیل بدید منتشر کنیم"که نشون بدید بیطرفید ;))
تابناک جون واقا باورم نمیشه اینقدر عوض شده باشی .دست خبرگزاری فارس رو از پشت بستی
عالی وقشنگ بود
شما بخوتي واقف هستيد 80 در صد كشور اصلاح صلب هستن
اتفاقا روحانی بخوبی مخالفان برجام و موافقان تحریمها را رسوا کرد
رو حانی از همه موفق تر بود رییسی هیچ برنا مه ای نداره
واقعا نمیتونم تحمل کنم تابناک اینظوری مینویسه
عجب!!!!
من 8 سال هست که هر روز سایت شما می خونم و متاسفم که سایت دیگری نیست که مجبورم از سایت شما را بخونم و متاسفم که تهش شما نامردید.
این یک طرفه رفتن ، رو کردن دست تابی جون در انتخابات بود. برات متاسفم تابی جون حداقل انصاف را بکار بردی
راستی چرا نام نویسنده مطالب در تابناک قید نمیشه
خدا به داد ما جونا برسه ، یکی از یکی بدتر ،به اشتغال و ازدواج جونا فکر کنید
لازم به ذکر است که جناب هاشمی طبا که اطمینان حاصل نموده ، در این گردونه کاملاً خنثی است لذا با دفاع ناشیانه و غیر کارشناسانه او از دولت که همین انتظار هم از او میرفت علی الخصوص نوجیه اهانت رییس جمهور بخاطر واکنش مقابله به مثل، تنها یک چیز رو روشن میکنه که ایشان درصدد یافتن پستی مناسب و فراخور حال در دولت احتمالی جناب روحانی هستند.
تابناک رو تهدید کردن! نمی بینید نظرسنجی رو برداشته!!!
انتخابات خود فضایی است که بر پایه موج سواری بر افکار عمومی اجرا و به نتیجه میرسد حال فضای مناظره که جای خود دارد.
۸ سال اصولگرایان کشورو ب تحریمو کشندند و بعد میگفتند تحریما هیچ تاثیری نداره تو مناظره هم فقط حرفهای پوپولیستی میزنن.انتخاب بین بد و بدتره
تابناک رو همیشه به عنوان یک سایت خبری منصف می شناختیم
اما حالا دم انتخابات داره چهره جدیدی از خودش نشون میده
تابناك تا امروز منبع خبري داخلي بنده بود. اما از اين سطح جانبداري واقعا متحيرم. اصلا انتظار چنين تحليل جانبدارانه اي از تابناك نداشتم.
مطمئنا تابناك با اين روش در اين مقطع مهم انتخاباتي با ريزش مخاطب چشمگيري مواجه خواهد شد.
میرسلیم واقعا قوی و فنی حرف زد و اصلاح طلبها هیچ حرفی نداشتن بگن،دیگه روزگار روحانی داره به سر میاد
نقد بسیار جالب و جانب دارانه ای بود
آقای قالیباف در کل زمان مناظره فقط کلمه قاچاق و کالای غیر ضروری و 4% و 96% به کار برد
چطور از ضعف روحانی و جهانگیری مینویسید
ضعف اقای قالیباف مشهود بود
این هم از وضعیت شهر بعد از باران
کارنامه ایشان هم کاملا واضحه
تابی این دفعه ترسیدی نظر سنجی در مورد مناظره
بذاری؟خودت هر طور دلت خواست تحلیل کردی؟
تابی جان الان داری موضع خودتو مشخص میکنی؟ به نظر من که با این نتیجه گیری خودتو خراب میکنی.
اصلا چیزی برای دفاع از رفتار حال و گذشته تان نسبت به این ملت دارید؟
تو خدا حرفهای خنده دار نزنید قطعا روحانی و جهانگیری برنده مناظره بودند ضمنا فقط مناظره ها کارساز نیست بلکه همه کارنامه رئیسی و قالیبباف را می دانند
تحلیلتان مغرضانه بود
واقعا بی طرفانه نقد داشتید!!!خصوصا برای آقای ادب هاشمی طبا
یعنی آدم باید کمی تامل کنه. تجزیه و تحلیل کاملا به جایی بود. دیروز شاهد مستاصل بودن دو نفر بودم.شاهد چنگ انداختن آنها به همه چی بودم. از ربنا بگیر تا غیره...
میخوام ربنای اون شخص بسیار محترم (سلطان صدا) پخش نشه اما وضع مملکت درست تر بشه، کار بهتر ، امید بیشتر
جالب اينجاست كه اگر كسي به دولت مورد حمايت اصولگرايان انتقاد كند ضد انقلاب و فتنه گر و سياه نما و ضد ولايت فقيه و ... مي شود ولي آقايان مدعي انقلابي بودن مي توانند تخريب دولت ناهماهنگ با ايشان را تا مرز زير سوال بردن كليت نظام پيش ببرند و هيچ كس هم معترض ايشان نيست
قالیباف ایده نو داره و کار کن است،از حرف زدن و سابقه ش معلومه

اگه، اگه برم برا رای بهش رای میدم

روحانی سعی میکنه با ترس دادن مردم از جنگ و دوران احمدی رای بگیره
تابناك عزيز از شما بعيد است
مرسی از بی طرفیتون!!!!!!!!
مرسی!!!!!!!
اونهایی که روحانی و دولت را موفق دانسته و خصوصا در این مناظره انها را بازنده مطلق و قاطع نمیدانند باید به قضاوت ها و نگرش خود شک اساسی کنند و بدانند تعصب بی پایه و تندروی در وجودشان ریشه دارد.
من به روحانی رای داده و میدهم و البته اینبار نه به سبب عملکرد و رضایت بلکه به سبب مصلحت برای کشور خصوصا در حوزه ارامش داخلی و عدم تشدید معاندین داخلی و خارجی در شرایط حساس منطقه و جهان ... البته نه ترس از جنگ....
فکر میکنم عموما مخالفین دولت فعلی، نقدها و مباحث و حتی خرابکاری ها و سیاه نمایی ها و دشمنی های احتمالیشان با دولت یک مرز دارد و ان هم امنیت و ارامش کشور و حفظ نظام و پیشتر نمیروند و یا رهبر نمیگذارد ولی برعکس کمتر این دیده میشود.
و تابناک هم چهره واقعی خودش رو نشون داد!
تابناک جان اول برو اشتباهات فاحش متن رو اصلاح کن بعد بیا نقد و تحلیل بنویس
جالب بود با این مهملاتی که این چند روزه تابناک نوشته مدعی فراجناحی بودن هم داره. عمرا نامزدتون رای بیاره.
بالاخره رسوا شدین
تابناک، اگر راست میگی مثل مناظره اول، نظرسنجی بزار مردم نظر بدن و تحلیل خودت رو به خورد مردم نده.
به نظرم اگر میخواهید خوانده شوید تحلیل بنویسید، این که متن بیانیه پیروزی برای کاندیدای اصولگرا بود.
دراين مناظره ميرسليم موفق ترظاهرشد واقعا درهمه جوانب دولت 11 را به چالش كشيد

واقاي روحاني وجهانگيري جوابي براي ايشان نداشتند
احتمالا این قسمت رو حسین شریعتمداری برای تابناک نوشته
........................ و اينطور شد كه تابناك نظر خودش را به كل جامعه بخورانيد.................
... با این تحلیل مزخرف ،بی منطق و جانب دارانه تون. اگه شما راست میگید چرا نظر سنجی تون را در مورد مناظره دور دوم نذاشتید بیچاره ها
و بقول دوستمون دنا، تابناک گل از گلش شکفت
هرچند معتقدم همه این مناظرات بازی سیاسی و سیاه بازیه ولی بازم بنظرم آقای خاتمی و دوستانش بازم شرف دارن به هزارتا مثل قالیباف و رئیسی و هرچی اصولگراس
در آخر مرسی که نظرمو منتشر نمیکنید یا کلی سانسور میشه
اکثر مخاطبان شما جریان همسو با دولت هست ولی شما با موضع گیری بر عکس و منفعت طلبی خود از مخاطبان خودتون کم می کنید.
فقط قالیبافr
بسیار عالی و دقیق بود. مشخص شد ترس از مناظره زنده برای آقایون چه بود. دولت حرف بهترین واژه است .
بچه 10 0ساله تحلیل کرده ؟
متاسفانه بیشتر بندهای تحلیلی تابناک در این خصوص جناحی بوده است و این نتیجه ضربه فنی بود که برای جناح اصولگرا از مناظره اول حاصل شده بود.
برای شما واقعا متاسفم
اگرچه آقای روحانی مثل ۴ سال قبل تهاجمی عمل نمیکنند اما باید دقت داشت که ایشان رئیس جمهور هستند. به نظر من آای جهانگیری و روحانی آنجا که به مردم برای بازگشت به گذشته هشدار میدادند بسیار هوشکندانه و درست عمل کردند چون نوع وعده ها و رفتار هر ۳ کاندیدای جناح مقابل کاملا شبیه آقای احمدی نژاد است و اگر گمان کنیم نتایج متفاوتی خواهد داشت توهم خواهد بود.
عجب !!!
این شعر کودکی رو برای خودت یادآوری کن
" تاب تاب عباسی---- خدا منو نندازی "
تحلیلگرتون موقع نگارش مقاله چیزی مصرف کرده؟!
اولا سایت تابناک باید به عنوان یک رسانه وظیفه بررسی ادعای نامزد های محترم در زمینه های مختلف را دارد
بله نمایندگان اصولگرایی قطعا در عدم صداقت، اتهام زنی و سفسطه کاملا موفق بودن!
لابي هاي پشت پرده سنگين تر شده ظاهرا، تابناك هم مثل موتلفه قول مساعد گرفته انگاري!
خودت حرفاتو قبول داري اصلا؟
تحلیل ضعیف و جانب دارانه ای بود .
ما 96 درصديها از همين الان پيروزيم.
مهم نتیجه انتخاباته که با تحلیل بالا همسو نخواهد شد.
تمام تحلیل ها اشتباه بود
همین کی نظرسنجی نزاشتین معلوم شد که تغییر رویه دادین
چقدر باج دادن تا این متن رو بنویسن!!
اگر وجدان داشته باشیم و درک و شعور متوجه می شویم که قالیباف ورییسسی دارند عوام فریبی می کنند می خواهند از شیوه احمدی نژاد استفاده کنند
واقیعت را گفت
استاد تابناک
از نظرات و نمرات داده شده ببین شما ب کف جامعه نزدیکتری یا ...؟
تابناک نتونستی دشمنیه دیرینه ات با دولت فعلی و همچنین اصلاح طلبها رو پنهان کنی
تابناک دستت رو هست
..متاسفم براتون الان دیگه تمام بچه های روستا هم تو فضای مجازی هستن این ها رو نگید توروخدا...
وقتی بودجه مشخص شده این ازایش یارانه از کجا یخواد تامین بشه ؟
....ومثل روزروشن است که دراین تحلیل تابناک کمال انصاف ومروت رارعایت کرده
دیگه مردم فهمیدن ازچاله دراومدن ولی دیگه توچاه نمی افتن
رییسی هم مرد ادبه و هم وارد حواشی نمیشه ما چنین رییس جمهوری را تو وضعیت فعلی می خواهیم تا کشور را دچار تنش های سیاسی نکنه چیزی که مردم می خواهند آرامش در عین کار
یک سالش توی آستان قدس نشون داد که می تونه !
جوجه آخر پاییز میشمارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
آره اشغال افساد طلب
حامد
| United States |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
همین که توی فضای مجازی که نقطه قوت جناح دولتی به حساب میاد، حداکثر نسبت آراء مثبت و منفی 3 به 1 ، به نفع دولته، نشون میده که جوجه های آخر پاییز زیاد مطابق میل شما شمرده نمیشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
اینم لحن طرفداراشون...
حنای اصولگریان پیش ما رنگ نداره.
واقعا مظلوم خطاب کردن دختر وزير که رفته نمايندگی لباس خارجی گرفته شاهکار بود!
اقای رییسی باید از نقاط ضعف حریف بهره برداری میکرد
واقعا آبکی بود
از این جمله میشه جهت گیری تابی رو تشخیص داد:
پیشنهاد او مبنی بر ارایه لیست اموال نامزدها در هفته بعد جذاب ترین موضوع برای مخاطبان بود که باید منتظر بود و دید واکنش ها به او چه خواهد بود.
حجم تخریب های سازماندهی شده علیه قالیباف در قالب پوستر و اینفوگرافی و ... واقعا زیاد و نگران کننده است .

این درحالی هست که حجم تخریب دولت خیلی بیشتر از این چهره ی مظلومیست که از قالیباف ترسیم کردید.

واقعا روحانی در مظلومیت داره با هاشمی خدابیامرز بدجوری رقابت میکنه.
دیگه باید بریم آفتاب نیوز رو بخونیم
حالت خوبه تابی جوووون ؟؟!!
تحليلتون افتضاح بود. حيف پهناي باند
" شروع مناظره قالیباف با اشاره به ماجرای کشف لباس های قاچاق در لواسان متعلق به دختر وزیر اموزش و پرورش به ارزش 200 میلیون تومان طوفانی بود "
واقعا مطرح کردن مسئله ای که از جانب مقامات قضایی مبنی ر قانونی بودن این مسئله باز می گویید توفانی و دفاع جهانگیری از جانب شما ضعیف بوده .
امتیازات کاندیداها
روحانی 16
قالیباف 8
رئیسی 8
میرسلیم 9
هاشمی طبا 12
براتون گفتند؟
خودتون را فريب ندهيد نتيجه انتخابات از قبل
تعيين شده اينها همه يك بازى است
خجالت هم خوب چیزی.
جالب اینجاست که بعد از مناظره اول هم دقیقا همینجور تحلیل کردید، یعنی گفتید روحانی ضعیف بود، جهانگیری حرفی نداشت، بعد تو این تحلیل حرفای اولتون رو فراموش کردید، یعنی میگید جهانگیری دور اول خوب بود این دور خراب کرد.
عزیزان تابناک ! والله این راه که میروید به .... است ، شما تحت لوای انتشار اخبار با جهت گیریتان بر علیه دولت متاسفانه از دایره انصاف خارج شدید، شما با نقدهای جهت دار خود دنبال چه چیز می گردید؟
ما بالاخره فهمیدیم موضع تابناک چیه... مخالف 100 درصد اصلاحات... مطمئن باشید مردم به اصلاحات رای میدن... زنده باد خاتمی
قاليباف ٩٦ در صدى؟
سلام.بنظرم معیار و ملاک شما صحیح نیست و فقط بصورت یک طرفه و یک جانبه مناظره را بررسی کردید.
بابا بي خيال.
مهمل تا به كجا.
آفرين تحليل درستي بود
افسادطلبان هستن ک مملکت رو ب این روز انذاختن
بعد از انتخابات معلوم میشه چقدر درست گفتی......
البته هر سیاستمدار زیرکی برگ اصلی خود را برای دور آخر نگه می دارد. و شما منتظر هفته اینده باش. ضمن انکه رقبای دولت مگر حرفی برای گفتن داشتند که کسی بخواهد به آن پاسخ دهد؟
تابناک شده نسخه دوم رجانیوز !!!!
از خدا بترسید و دروغ نگویید. اجناس قاچاق نبود. وزیر آموزش و پرورش اگر فرزندش را مدیر یک بخش می کرد خوب بود؟ این پاکی وزیر را می رساند که با وجود سمت وزارت دخترش کار آزاد انجام می دهد.
تابناک بد نشد حد اقل تو هم از لاک دفاعی خارج شدی
اصولگرايان برنده مناظره بودند
اصولگرايان برنده مناظره بودند
جدیدنا همش داری از دولت بد میگی و طرف داری ی جناح خاص رو میکنی. مواظب باش مقبولیتت به خاطر انتخابات از بین نره.
جالبه مثبت ومنفی ها.مطالب مخالف دولت مثبت هاش یکی یکی میره بالا.موافق باشه۲۰تا۲۰تا.بابااصلاحاتی های هکر
حالتون خوب نیست ،تحلیلت بدرد خودت میخوره،حداقل چیزی مینوشتی که یه کم حرف راست داخلش بود
خدا وکیلی بی انصاف هستید
روحانی رو دست کم گرفته اید . او تا حالا نخواسته حمله کند و با متانت تمام دارد صبوری می کند .
این تلاش شما نتیجه ای جز پیروزی روحانی نخواهد داشت . هرچه بیشتر تلاش کنید رای روحانی بالاتر خواهد رفت .
سال شوم هشتاد و چهار در کنار تعدد کاندیداهای اصلاح طلب مهم ترین دلیل شکستی که یکی از تاریک ترین ادوار تاریخ معاصر ایران را رقم زد پوپولیزم و بی تفاوتی و عدم مسئولیت‌پذیری در برابر آن بود. احمدی نژاد شمایل پوپولیست ترین سیاستمدارها آمده بود و این طرف درگیر تحریم و عدم شرکت در انتخابات بود. کلیدواژه های تحریم و عدم شرکت در انتخابات این بود: مگر خاتمی چه کرد؟ مگر قرار است از این بدتر شود؟!
از نهادهای مهم تحریم کننده انتخابات دانشجویان ادوار تحکیم وحدت بودند و در راسشان زیدآبادی و عبدالله مومنی. روزهای غم انگیزی بود. ما دانشجویانی بودیم که به در و دیوار می کوبیدیم تا بگوییم خطر ویرانی کشورجدی است. پوپولیست ها همین دو قدمی ما هستند. مدیران بی لیافت تازه به دوران رسیده زیرساخت های کشور را نابود می کنند. بیایید رای بدهیم گزینه ای را انتخاب کنیم که هم ما و هم نظام بر سرش احساس آرامش کند و ... نشد!
تابناک جان خودت چند روز پیش خبر رفتی که اون لباسها دارای مجوز بودن و 150 میلیون هم حق گمرکی پرداخت کرده بودند.
اینکه اصولگرایان دولت رو تخریب کنند ولی چشم روی آثار به جا مونده از دولت تحت حمایتشون که دولت نهم و دهم بود ببندند، دقیقا مغایر با روح اصولگرایی هستش. پس این نشون میده که اینها حاضرند بخاطر کسب قدرت و ثروت و رسیدن به هدفشون حتی روی ماهیت خودشون هم پا بذارند، روی دوش مردم که سهله.
تابناک منصف باش و منتشر کن
این تحلیل اگه یه کم ماست خیارش بیشتر کنید آبدو خیار خوبی میشه.نکته بعد هم اون شعری که آقای هاشمی طبا خواندند یک مصرع از غزلیات حافظ بود نه سعدی.این آقای تحلیلگر بهتره بره یه کم درس بخونه
تحلیلتون عالی و بدون تعصب بود ...منم که بدون طرف هستم نسبت به جناح ها چنین چیزیو حس میکردم.با سپاس
قیمت انسان و شرافت او بالاتر از پست و مقام و پول است چرا تابناک عزیز اینگونه رفتار می کنی. نمی گویم از روحانی دفاع کنی حداقل تخریب نکن.
تابناك نقش دشمن خوني روحاني و جهانگيري را داره بازي ميكنه نگوييد نفهميدند.
تابناک جان حرف حق رو بزنی این اصلاح طلبان خوششون نمیاد.دوس دارن بگی جهانگیری و روحانی عالی بودن.بقیه هم بد بودن
اين تحليل بود با طرفداري واضح و روشن از حرف هاي توهمي...
تابناک خیلی تحلیل آبدوغ خیاری بود حداقل میدادی یکی بلده بنویسه
خوشحالم که خیلی می سوزید.
همه میدونن که دیروز تیم اصلاحات جریان مناظره رو باخت آنهم به شکلی قاطع و بی حرف حدیث ، چون هیچ پاسخی بابت عملکرد اسفناک خود نداشتند
تابی جون چی شد پس دیگه نظر سنجی نمیذاری برای اینکه کی رای بیشتری داره؟!
تحلیلتون کاملا هدف دار و جانب دارانه است
روحانی اومد و این مملکت داغونو نجات داد مردم ما و قالیباف و رئیسی یادشون رفته تورم ثانیه ای ما را این مرد شریف اومد و نجاتمون داد حالا همه چی یادشون رفته . درود بر روحانی دوست دارند همه ملت باز هم با خودتیم و ایشالا خودت قبولی.
من تا الان بخاطر رویه کمتر جانب دارانه شما تقریبا هر روز نگاهی به سابت شما می کردم ولی دیگه این رویه در شما دیده نمیشه
پس به خودم احترام میذارم و خداحافظ
اونایی که طرفداری روحانی هستن؛لایک کنن
امت اسلامی در حماسه اردیبهشت بابیرون کردن اصولگرایان ازشورای شهر ودرنتیجه اخراج قالیباف ازشهرداری تهران آخرین میخ رابرتابوت اصولگرایان خواهندکوبید
تحلیل منضفانه ای بود باید دید در منظره آخر مستند و کارشناسی صحبت میکنند یا نه .
تابناک عاقبت سرچشم ی افکارش را عیان ساخت!!!!
ظاهرا دوست دارید آقایان اصولگرا را موفق بدانید!! پس به تحلیلتان ادامه دهید!!
تحلیلی برای سمت دادن به سوی قالیباف بود و چه ناشیانه این عملیات روانی را دنبال میکنی . تابی.
بهتره نویسنده یک مقدار بیشتر به تحلیل هاش فکر کنه و یا حداقل یکبار دیگر آنرا بخواند تا ببیند در تحلیلش کاملا یکطرفه رفته و این اصلا تحلیل نبود و بیشتر بیان دیدگاه های جانب گرایانه اش بود.
نبریده گز می کنی پیاده شو با هم بریم توهم زدی؟؟؟؟؟؟
يعنی بعد اين همه شکست درس نگرفيتد تابی جون؟
من خودم میخوام به روحانی رای بدم ولی انصافا تو مناظره دوم بسیار ضعیف بودن به خصوص جهانگیری...
تحلیل به واقعیت نزدیک بود واقعا روحانی در این مناظره کم آورد ... نقدها کاملا به جا بود ولی هیچ پاسخ قانع کننده ای داده نشد ... میرسلیم عالی بود ... باید منتظر مناظره بعد نشست ...
نکنه تحریریه تابناک با اصولگرا هاست.؟
شماها مقابل مردم هستید و این کامنت ها و نظرها واقعیت را نشان می دهد.
معلومه اطلاع چندانی از جو شهرستانهه ندارید تابناک جان. خوزستان با همه جوسازی مخالفان دولت با درصد بالایی آقای روحانی در صدر است و با فاصله زیاد آقای رییسی نفر دوم
نظر سنجي ها روببين بعد حرف بزن
تحلیل دقیق ، منطقی و بی پروایی بود که از تابناک انتظار آن را نداشتم ، پس درود و خسته نباشید
نان به نرخ روز خوردن
روحانی خیلی هم عالی بود
رییسی در این مناظره جدی تر و قوی تر ظاهر شد و انتقادات جدی تر به دولت وارد کرد اما همچنان مرزهای اخلاقی را رعایت کرد !!!!!!
تابی باید بی طرف باشیا
محمود، این چیه گذاشتی اینجا؟
چه تحلیل بی طرفانه و قوی !!!!!!!
سلام.
آقای نقد کننده، یک دفعه بگید طرفدار قالیبافید خودتون رو خلاص کنید دیگه!
در مرتبه ی اول آقای جهانگیری و بعد آقای روحانی خوب صحبت کردند گرچه من آنها را هم آنچنان لایق پست ریاست جمهوری نمی دانم.
مخصوصا که قدرت بیان جهانگیری فوق العاده بود.
هیچ کدوم از برنامه هاشون صحبت نمی کردند و فقط همدیگه رو با تیکه و کنایه تخریب می کردند.مثل این که فراموش کردند این برنامه مناظره هست نه مذاکره!(حتی اگه مذاکره هم بود این کارشون خوب نبود)
در جواب اون فرد ناشناسی که گفتند جوجه رو آخر پاییز میشمارند بگم که رهبرمون گفتند بر سر خدمت رقابت کنید نه بر سر قدرت.
گرچه فکر نمی کنم هیچ کدوم از کاندیداها برای خدمت اومده باشند.
راستی تابی شک دارم هنوز، قالیباف رو دوس داری رای بدیم با رئیسی رو؟
از شما انتظار تحلیل واقع گرایانه ای نبود
به نظر من قالیباف و رییسی خوب بودند. میرسلیم قوی و تهاجمی بود. جهانگیری که در مناظره اول خوب بود، ضعیف تر کار کرد و متوسط بود. روحانی همچون مناظره اول ضعیف بود. هاشمی طبا از مناظره اول بهتر بود. چند جا اومد از دولت حمایت کرد. ولی یه جا کرسنت رو گفت که روحانی زد تو ذوقش.
رهبر فرمودند به کسانی رای دهید که راه حل مشکلات را در خارج از ایران جستجو نکنند به نظر شما کدام یک از نامزدها اینچنین است؟
از تابناک این تحلیل ضعیف و یکسویه بعید بود
گر چه جهانگیری ضعیف ظاهر شد، ولی روحانی عالی بود
البته قالیباف و رئیسی مثل همیشه منفی بافی و فرافکنی کردند
این تحلیل بسیار جهت‌دار بود. روحانی خیلی قوی‌تر ظاهر شد، حداقل این را می‌توانستید کتمان نکنید.
تابناک ماهیت خودت رو، رو کردی ناقلا.
تعداد مثبت و منفی های همین تحلیل نشان دهنده همه چیز هست
فکر کنم اگه خود قالیباف میخواست مناظره ی دیروز رو تحلیل کنه اینقدر یک طرفه و غیر منصفانه تحلیل نمیکرد.
آقای تابناک خسته نباشی واقعا
نویسنده مطلب به طرز بچه گانه ای جانبدارانه تحلیل کرده.
تا دیروز تصمصم داشتم رای ندم بعد از مناظره بی محتوا و حرفهای تکراری روز گذشته فهمیدم چه تصمصم درستی گرفتم !!
والله ما که چیزی ازاقایان ریسی وقالیباف ندیدیم
و سایت اصولگرای صراط نیوز هم از حضور پسر قالیباف در استرالیا پرده برداشت. تا الان که پاسخی دریافت نشده...........
با روحانی تا 1400
تابناک بسیار جانبدارانه عمل میکند .حرفی نیست ولی در تحلیل جانبدارانه عمل کردن توهین به مخاطب است
شما یک خبرگزاری واحد هستید اما انگار افکار تحلیل گرهاتون زمین تا زیر زمین با هم تفاوت میکنه ..نویسنده این مطلب احتمالا از مشهد آستان قدس رضوی مطلبشو تایپ کرده و برای تابناک فرستاده
رپرتاژ آگهی خوبی بود..یه نظر سنجی توساییتون بذارید ونظر مردم رو هم ببینید..البته شجاعت می خواهد دیدن نظر مردم
تابناك عزيز از ارزوها و روياهاتون نوشتي ولي ايكاش تجربه ٢ انتخاب گذشته رو ميديد بعد متوجه ميشديد راي مردم كدوم سمت و جهته چه بخواي چه نخواي مردم روحاني و خاتمي و هاشمي و جهانگيري رو بيشتر از هم مسلك هاي شما قبول دارن ايكاش انقد حافظه تاريخي تون ضعيف نبود و ميديد كه اگه تو اين مملكت كار مثبتي انجام شده در دولتهاي اقاي هاشمي و خاتمي و روحاني بوده كه در حد توانشون و اختياراتشون به مردم و كشورشون خدمت كردند
اميدوارم متن رو منتشر كنيد و نتيجه انتخابات هم ٢٩ ارديبهشت ببينيد و شايد بتونيد با تغيير ديدگاهتون به مردم ايران نزديكتر بشيد
به اميد سربلندي ايران عزيز و دور ماندن از شر بدخواهان اين مرز و بوم
جالبه اونا هی دولتو کوبیدن اینا هم مجبور بودن از خودشون دفاع کنن،درحالی که اصولگراها باید برنامه میدادن که چیکار میخوان بکنن که کشور از این وضعیت به تعبیر خودشان خراب نجات پیدا کنه،کارنامه روحانی مشخصه،مردم اگه بخوان دوباره قدرت رو بدن دست اصولگراهای تندرو حقشونه هرچی سرشون بیاد
یک پیشنهاد به کمیسیون برگزاری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری :
مناظرات انتخابات ریاست جمهوری چند دوره ای است که در حال برگزاری است و روند برگزاری در هر دوره با نقاط قوت و ضعف همراه بوده است. از سال 88 گرفته که متاسفانه مناظرات به جای آن که فرصتی برای کشور و مردم باشد در جهت شناخت بهتر نامزدها ،تبدیل به تهدید علیه امنیت ملی شد و به گفته بسیاری منشا حوادث بعدی و یا حداقل بخشی از حوادث بعد از انتخابات ، مناظرات 88 بود . در مناظرات 92 اما نامزد های انتخابات ریاست جمهوری با رعایت بیشتر اخلاق نسبت به دوره قبل برگزار شد. امسال نیز این مناظرات گرمای خاصی به انتخابات بخشیده است اما نکته ای در این جا وجود دارد که اط نظر نگارنده در همه مناظرات صورت گرفته در این چند دوره مورد غفلت واقع شده است : موضوعی که در همه این مناظرات چند دوره گذشته به چشم میخورد این است که تمامی نامزد هایی که به نوعی رقیب دولت مستقر بوده اند در سیاه نمایی مطلق از هیچ کوششی دریغ نکردند و به طور مطلق و بی رحمانه به نقد رییس دولت وقت که رقیبشان نیز بوده است پرداخته اند و در این دوره نیز شاهد آن هستیم . آقای روحانی در مناظره جمله ای گفتند که البته بسیار درست و منطقی بود که ای کاش در دوره های قبلی نیز ایشان و تمام نامزد ها این اصل را رعایت میکردند ؛ و آن گفتن نقاط مثبت دولت در کنار نقاظ ضعف. ما تقریبا در همه دوره ها شاهد بودیم که رقبای رییس وقت دولت جز سیاهی از دولت مستقر چیزی را نمیدیدند اما آیا بنا بر قول آقای روحانی آیا دولت یه مورد کار مثبت نداشته است ؟ پرسش بسیار مهمی است که متاسفانه نامزد های ریاست جمهوری چه این دوره و چه در دوره های قبل اصلا بدان توجه نداشته اند. سیاه نمایی مطلق متاسفانه تبدیل به راهبردی برای پیروزی در انتخابات ریات جمهوری در این چند دوره شده است . و نامزد های محترم فقط میخواهند با سیاه نمایی رای بیشتری را برای خود مطالبه کنند غافل از این که این سیاه نمایی مطلق باعث سرخوردگی مردم و نا امیدی آنان میشود. نقد خوب است اما در کنار این ها باید به موارد مثبت دولت نیز اشاره شود که مردم فکر نکنند که هر دولتی بر سر کار میاید فقط نکات منفی دارد و هیچ مورد مثبتی در کارنامه ندارد. پیشنهاد نگارنده این است که در مناظره بعدی و یا در دوره های بعدی منتقدین دولت و نامزد ها موظف شوند علاوه بر نقد دولت به بیان کارهای مثبت دولت مستقر نیز بپردازند به طور مثال اگر 5 دقیقه به نقد دولت میپردازیم یک فرصت 3 دقیقه ای نیز برای بیان نکات مثبت دولت در اختیار داشته باشند تا دیگر شاهد سیاه نمایی نباشیم
درود بر روحانی ، کیست که نداند آقای روحانی خرابه های دولت نهم و دهم را تحویل گرفت و همینکه توانسته کشور را به ثبات نسبی برساند خود بالاترین کار بوده است
این که مرزهای اخلاقی را رعایت کرد یعنی نباید واقعیت جامعه رو بیان کرد این که دولت چه کرده چه میکند و خیلی چیزهای دیگر این یعنی اخلاق اما تابناک عزیز باید مردم با واقعیت اشنا بشوند این که وزیر دولت به امر واردات مشغول است اون هم وزیر اموزش و پرورش
انگار قط اينا مناظره رو دين و بقيه خواب بودن
انتظار بیشتری از تابناک می رفت تا این تحلیل ابکی و خنده اور . هیچ چیز را در اردوی اصول گرایان ندیدیم و فقط هماهنگ بودند در حمله که موفقیتی نداشتند . طرح سوالاتی که میرسلیم میکرد هر کودکی هم می توانست بکند اما دریغ از یک راه حل.
تابی جون مردم بیدارند و می دانند به چه کسی رای دهند حداقل اطرافیان کاندیداها را می شناسند دومرتبه پایشان به چاله نمی افتد
به نظرم ديگه بايد خوندن روزانه تابناك رو كنار بذاريم چون كاملا جناحي عمل ميكنه
زمان آن رسیده که نقاب از چهره برخی پیره مرد های سیاسی تنبل میلیاردر و البته ترسو و دنیا طلب برداشته شود.
متاسفانه هیچکدام برنامه ای ارائه نکردن دلیلش هم واضحه برنامه ای برای ارائه کردن ندارن! آنچه را که معتدلین بعنوان دستاورد خودشون بر مشمارند در واقع نتایج حاصل از برجامه! اگر برجام نبود مسلمه که وضعی مشابه ونزوئلا میداشتیم و برجام هم دستاورد معتدلین نبود تصمیم راس نظام بود وگرنه در بهمان پاشنه می چرخید!
پیوستنتان به اردوی تند روها مبارک.
چسبید بم... با وعده که نمیشه زندگی کرد.... تغییر به نفع مردم....
بله کسی که 4 سال کاری برای ملت نکرده حالا هم چیزی برای گفتن نداره.
خداي ما را هم جز مظلومان آقاي جهانگيري قرار بده
آقای میر سلیم حرفهای خوبی زدند و مهمتر اینکه بسیار دقیق با زمانبندی و بدون حاشیه و مقدمه چینی سخنرانی ها ، صریح سر اصل مطالب میرفتند تنها ایراد ایشان ایده آل گرایی بود مثل اینکه گفتن هواپیما وارد کنیم وانان دیگر کشور ها صاحب کار شوند ( باید رسید مگر چند کشور در دنیا تکنولوژی ساخت هواپیما پهن پیکر دارند و آیا سرمایه گذاری هنگفت در این صنعت آیا مقرون به صرفه هست یا خیر همانطور که ایرباس هم از مجموعه اتحادیه اروپا تشکیل شده نه فقط کشور فرانسه ) یا ساخت پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس رو کاملا داخلی دانستند ( اگر تجهیزات کمپرسور و سانتریفیوژ و هزاران قطعات خارجی نبود که به این زودی این تاسیسات تمام نمیشد و به بهره برداری نمیرسید ، در اینجا این نکته مهم است که اصل همیشه بر تولید داخل است اما وقتی گاز و نفت حوزه های مشترک تمام شد که دیگر ساخت داخلی این قطعات به درد نمیخورد پس باید اولویت بندی کرد ). آقایان روحانی و جهانگیری اصلا نتوانستند حتی محاسن رو تشریح کرده و از خود دفاع کنند حتی نتوانستند از نظام جامع سلامت یا پیشرفت تحقیقات هسته ای یا کنترل تورم افسار گسیخته یا برقراری ثبات نسبی به جامعه دفاع کنند ، حتی نتوانستند از فیلترینگ یا فساد رقبا و عدم مبارزه جدی با فساد یا نا کارآمدی آنها و یا حتی 8 سال پشتیبانی از دولت نهم و دهم توسط اصولگرایان که امروز کاندیدا هم هستند بهره ببرند ( واقعا باید در مساوران پیر و فرتوت و کهنه خودشون تجدید نظر کنند ) متاسفانه هیچکدام از کاندیدا ها با منطق دلیل و برنامه حرف نزدند تا امیدوار بشیم ، نه توانستند ضعف رقبا را استفاده کنند نه توانستند برنامه جدید ارائه دهند دلیل عمده آنهم عدم بکارگیری جوانان متخصص و باهوش در ستاد ها و کابینه احتمالی خودشون هست ، باید واعا به این باور برسند روزی که خودشان 20 ساله بودند و پست های مملکتی گرفتند امروز هم جوانان باید در سن 25 سالگی مدیر شوند نه در سن 65 سالگی !
مشکل کار اینجاست نه نویسنده این تحلیل های بالا و نه ما مردم انتظاراتمون با سیستم حاکم بر مناظرات همخوانی نداره... دوست عزیزی که این تحلیل هارو نوشتی صد در صد مناظرات و اتفاقات داخلش باب میل ما نیست ماهم دلمون می خواد خیلی چیزها گفته شه ولی مگه میذارن؟ خیلی چیزها توی این مملکت گفته شه میشه تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی، اقدام علیه امنیت ملی اقدام علیه نظام و... ماشالله توی ردیف کردن این القاب استادن خب

مسلما روحانی و جهانگیری باید دست به عصا راه برن شما بهشون آزادی بدید ببینین چی میگن اونوقت اگر نگفتن با تحلیل های بالا موافقم
روحانی همه رو خراب کرد و مردم ما همه اگاهن و احمق نیستن
خدا یه جو عقل بده به شما و یه سطل جو هم به به آدم دروغگو
من سایت های جناح های مختلف رو بررسی کردم جالبه هر کدام میگن آمار ما بهتر بوده
وما موفق تر عمل کردیم من شخصا نظرم اینه که میر سلیم و هاشمی طبا بهتر عمل کردند ولی مساله اینه که در قد و قواره ریاست جمهوری نیستند. آقای قالی باف هم که با طرح مسایل جنجالی داره خود زنی میکنه. اینکه آقای روحانی ضعبفتر عمل کرد رو قبول ندارم ولی جواب های بهتری بخصوص برای برجام می توانست بده . جهانگیری به دام حاشیه سازی قالیباف افتادو بیانیه وار صحبت کردنش خیلی موثر نبود . در مورد رییسی پیشرفت محسوسی دیدم ولی پیشینه ایشان کار رو خراب کرده مگر اینکه به طور شفاف از آن دفاع کنه ، والا در حد شعار خواهد ماند.
واقعا با این تحلیل ابکی نشان دادی که احمدی نژآدی خالص هستی
متاسفم برا تابناک که فقط از اصولگراها دفاع میکنه
پاسخ ها
فریدون از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
تابناک استان مرکزی رو ببینید چی میگید پس بابد اسمشو بزارند تابناک اصولگرایی
تحلیل فوق العاده جانب گیرانه و غیر مستند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
اشتباه منفی دادم
خسته نباشی برادر با این تفسیر محیر العقول . فقط خیار و اب دوغ کم داشت
به نظر من که روحانی و جهانگیری اصلا ضعیف ظاهر نشدند. قالیباف نشان داد که اصلا نمی داند که باید به سوال پرسیده شده پاسخ دهد و برنامه‌های خودش را ارائه دهد. اینکه حرفی برای گفتن ندارد و فقط رقیب را می کوبد نشان دهنده توخالی بودن اظهارات و ادعاهای ایشان است. کلا کاندیداهای محترم گویا فقط آمده اند دولت قبلی را نقد کنند و قرار نیست برنامه ای ارائه دهند. در چنین شرایطی برخورد دیگری غیر از آنچه اتفاق افتاد از طرف روحانی و وزیرش انتظار نمی رود.
واقعا اختيارات دولتها چقدر هست به همان ميزان بايد انتظار از عملكردشان داشت
اصلا طرفدار هیچیک نیستم اما کاندیداها به جای شمردن مشکلات که مردم خودشان بهتر میدانند بهتر است برنامه بدهند و بگویند دقیقا چگونه و از کجا .... نه که جوابهاشون فقط گفتن مشکلات باشه و تخریب
آقای هاشمی طبا به نظرم آدم خوبی اومد چون حداقل سعی میکنه شعار نده و از طرفی حقایق رو هم میگه ...مثلا در خصوص مزایای برجام که به حق مردم رو از فلاکت نجات داد ... ببینید چه بر سر ونزوئلا آمده ...سیاست هاشون با سیاست های احمدی نژاد تقریبا هم راستا بود ....
نمیشه که همش با دنیا جنگید .... با مذاکره کار پیش رفت هر چند مشکلاتی باشه ولی انصافا در همین حد هم باورم نمیشد غربی ها امضا کنند.... روسیه که دومین ابرقدرته از تحریم هایی که بسیار بسیار بسیار کمتر از تحریم های ماست چقدر دچار زحمت شد اونوقت ما میخواستیم بجنگیم و بگیم تحریم ها اثر نداره ...بله اثر نداره ولی برای حقوق بگیران کلان نه برای مردم عادی ....بگذریم که برخی هم چقدر سود میکنن از تحریم .... از وارداتی که هیچکس نمیتونه انجام بده به جز نورچشمی ها ..... از کالاهای انبار شده و احتکار شده برای زمان گرانی .....
فقط همینو بگم که خدا لعنت کنه افرادی که نونشون در سختی مردم و تحریم کشوره و خواهان تحریم هستند ....خدا رسواشون کنه و گرفتار مشکلات بزرگ ....آدم دلش کباب میشه برای جوونی که دلش لک زده برای ازدواج و در تامین نیازهای اساسیش درمونده شده و اونوقت یک عده سودجوی کثیف خون مردم رو تو شیشه میکنن. (نه هر سود جویی چون همه به طریقی دنبال سود و منفعت هستند ولی از طرفی خواهان سختی مردم نیستند)
یک عده باید برن در معدن با حقوق ناچیز و جون بدن و یک عده اینقدر مفت بخورن که بترکن ....
مقصر دولته ولی نه فقط این دولت .... مگر در دولت های قبل این مشکلات نبود؟
کاری ندارم و طرفداری نمیکنم ولی از حق نباید گذشت که دولت روحانی همین که جلوی فلاکت مردم رو گرفت کار بزرگی کرد ..... خرابی های دولت نهم و دهم چیزی نیست که حالا حالا ها درست بشه ....
کاندیداهای محترم به جای تخریب و گفتن صرف مشکلات بهتره برنامه بدن ....
پاسخ ها
معصوم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
عالی گفتی عالی.
تابناک بمانند مار زخمی می ماند ملکه چیزی جز یک مشت حرفهای نامربوط ونیمه درست وغلط چیزی نشنیدم
رئیسی اولین تجربه اش را در مناظره کسب میکند.
تجربه به کمکش نمی آید چرا؟
چرا نظر سنجی نمی گذاری تابی جون؟؟؟
مطابق این تحلیل به نظرم اصولگراها باید جشن پیروزی را به پا کنند . ولی چه کنیم که واقعیت چیز دیگریست. یادمه یه سوال سخت توی درس هندسه داشتیم که کسی نتنوسته بود حلش کنه . یکی از دوستهامون که از قضا زیاد تو نخ درس خوندن نبود میگفت تونسته به جواب برسه . ازش راهشو پرسیدیم گفت کاری نداره این""" زاویه به 90 درجه شبیه بود """"او یکی زاویه هم که داده بقیشم که سخت نیست . با این تحلیل یاد اون بنده خدا و روش حل مسالش افتادم.
جدی این تحلیلو اون ننوشته!!!!!!!!!!
صناربده آش
به همین خیال باش
خاك و فقط خاك
انصافا رییسی جناح گرایی درش دیده نمیشه و دغدغش حل مشکلات هست به وسیله اصلاح ساختارهای فساد زای دستگاهای اجرایی و نظام اقتصادی که بانکداران توش فرمانروایی میکنن
هم جمله اولی بسیار عالی بود که به قالیباف تذکر داد بابت صحبت های حاشیه ای و خارج از موضوع و هم جمله اخری که گفت نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود ،تغییر به نفع مردم
تحلیل دقیق و منسفانه ای بود؛ بی طرفی تابناک بر کسی پوشیده نیست
پاسخ ها
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
منصف صحیح است ببم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
این آقا از افعال معکوس استفاده کرده؛ آن وقت شما منفی دادید؟
دوستان بر آشفته نشید این فقط یه تحلیل هست که یه نفر برای تابناک فرستاده دقت کنید که تابناک خیلی منصفانه تر از خیلی خبرگزاری ها جوابیه شایعات و دروغ های مطرح در مناظره رو هم منتشر کرده که خبرگزاری های تندرو جرات انتشار حتی یه دونه ش رو هم ب خودشون ندادند ممنون از تلاش تابناک برای حرفه ای عمل کردن
فقط روحانی و دیگر هیچ
واقعا متاسفم با این تحلیل ابکی و جانبدارانه نشان دادید حتی ارزش پاسخکویی هم ندارید که پاسخی به تحلیل تان داده شود .با این کار خودتان را بی اعتبار تراز گذشته کردید. البته کسی نباید انتظار بیشتری از شما داشته باشه.
تابناک مانند رىسش رنگ عوض مىکند
واقعا جالبه من تا حدودی شما رو مستقل و به دور از بعضی از رسانه ها میدیدم
تابی فقط خودت رو خراب می کنی. بعد انتخابات سیاهیش میمونه برای ذغال.
تابناک علکی خوشه
سالهاست ما مشتری تابناکیم الان هم مثل همیشه بی طرف است. دقیقا انچه در مناظرات رخ داد رو بیان کرد. اگه مخالفید برین فیلم مناظرات رو دوباره ببینید. روحانی و جهانگیری بازهم حرفهای حاشیه ای و بی مورد زدند که دیگر بین عقلا خاطرخاه نداره. {گاز انبری و اهل تسنن و آجر زدن به علی مطهری و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
اشتباه مثبت دادم ببخشید.
جناح قالیباف ایشان را نوک خط حمله قرار داده که فقط شوت تو گل بزنه ولی از بخت بد ایشان نقش دفاع بازی خراب کن را بازی می کند و ساق دفاع حریف را درو می کند چیزی که مردم فهیم از آن خاطرات ...
دمت گرم ، تحلیل بسیار عالی بود.آخه حرف حق تحملش خیلی سخته
خدا شفااتون بده با اين تحليلاتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
حرف حق تلخه
تابناک هم تمام قد ماهیت خودش رو نشون داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آره ماهیت تابناک دفاع از حق و واقعیت است
آقاى تابناك،
ما كه نفهميديم شما تحليلگر سياسى هستى يا وسيله اى براى رأى جمع كردن براى يك گروه خاص.
بنده طرفدار شخص خاصى نيستم اما تحليل شما اگر بتوان آنرا تحليل ناميد واقعا زشت و جانبدارانه بود.
شما براى حمايتتان چقدر دريافت ميكنيد؟؟؟
من دارم كم كم به اين نتيجه ميرسم كه از سايت شما خبرها را دنبال نكنم.
شما خيلى زشت جانبدارى ميكنيد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
فعلا که شما گروه کامنت گذار دولتی وسیله فریب مرد هستید
اگر برنده بودن در مناظره با این متر و معیار که چه کسی بیشتر توهین کرد و تهمت زد و به حریف حمله کرد باشد ( که متاسفانه اغلب مردم عامه اینطور فکر می کنند ) برنده اصولگرایان بودند . اما اگر به برنامه های ارائه شده از طرف کاندیداها نگاه کنیم واقعا اصولگرایان جز وعده های پوچ و توخالی و نشدنی چه چیز دیگری در چنته داشتند ؟ چه برنامه ای در حوزه سیاست خارجی وداخلی و فرهنگ ارائه کردند ؟ فقط روحانی بود که از برنامه های گذشته خود دفاع کرد و به ادامه آنها تاکید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
وعده های های روحانی وعده سرخرمن است
کاملا یک جانبه به نفع اصولگرایان
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
متاسف باش برای خودتون که حرف حق را تحمل نمی کنید
اگه واقعا تحلیل شما این هست لطفا نظر سنجی کنید که کدام نامزد در مناظره دوم بهتر ظاهر شد؟
مردم جواب میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
دولتی ها نظر بدهند ارزشی ندارد نظر واقعی با مردم 29 اردیبهشت ماه
در هر دو مناظره آقایان روحانی و جهانگیری بجای پاسخ به انتقادات ، به عملکرد دولت احمدی نژاد تاختند، در حالیکه هیچکدام از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری ، عضو کابینه احمدی نژاد نبودند و قانوناو عرفا مسئولیتی از بابت عملکرد درست یا غلط آن دولت ندارند، و لذا معنا ندارد که از این افراد توضیح خواسته شود، بلکه انتظار این بود که آقایان روحانی و جهانگیری به احترام افکار عمومی در مورد حجم انبوه ابهامات و سوالات مربوط به عملکرد دولت توضیح می دادند.
دیگر اینکه در مناظره دوم ، روحانی و جهانگیری با ارعاب و هراس افکنی در مردم نسبت به رقبای اصلی خود مرتب تکرار می کردند که " مردم یا به ما رای بدهید تا می روید ته دره و نابود می شوید " بدون هیچگونه گرایش به هرکدام از دو جناح عرض می کنم که این رفتار یکی از بدترین نوع توهین به شعور ملت است که تا کنون دیدم، متاسفانه من از این حضرات نا امید شدم، متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
بیچاره ها حرفی برای گفتن ندارند مگر تخریب دولت قبل بتونه وقتشون را پر کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
پس همه باند احمدی نژاد دور رئیسی ریخته اند را ندیدی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
اافرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
اصلن بحث تاختن نبود اونها میگفتن مقایسه کنید که چه تحویل گرفتیم الان کجا هستیم کمی منطقی باشید ویرانه ای که روحانی تحویل گرفتن بهتر از این نمی توانست جلو برود همین که تورم وحشتناک را کنترل حداق هر شب تنمون نمی لرزید فردا میخواد چی بشه
١- چند وقته كاملا جانبدارانه عمل ميكنه و حرفي در آن نيست ٢- برخلاف تحليل ها به نظر من در مناظره اول جهانگيري فقط دل طرفداران را فقط بدست آورد و بس ، ولي بين آراي خاكستري رئيسي برنده شد و بي زحمت و بدون محك خودش را مطرح كرد ٣- اما در مناظره دوم هم باز برعكس نظر طرفداران و تحليل گران وابسته ، اين تيم دولت و روحاني بود كه برنده شد البته بردي متوسط و رئيسي در ١-٢ محكي كه بلاخره خورد سربلند نبود و عيار واقعي اش كمي مشخص شد ٤- در پايان كاش من هم اونجا بودم و مثل ميرسليم خيلي .... ، سرم را هي تكون ميدادم ولله كي به كيه .
تابنا ک جان متاسفم برایت برعکس تحلیل شما اقای روحانی خیلی خوب بودند . اگر راست میگی یک نظر سنجی بذار نتیجه اش را ببین
تحلیل بسیار عالی ودرست بود بعضی ها وقتی حقایق بیان می شود عصبانی می شوند ونمی پذیرند
یه لحظه فکر کردم دارم سایت قالیباف رو می خونم
تابناک شیر مادرت حلالت ، عالی بود
تابناک متاسفم باید بگم جهانگیری رئیسی و قالیباف رو ضربه فنی کرد.بی طرف باش تابناک
تحلیل ضعیف و یکجانبه ای بود.
من قبلا متن های شما رو به عنوان یک سایت بی طرف میخوندم (در کنار سایت های طرفدار دو طرف). ولی متاسفانه شما هم از لاک بی طرفی خارج شدید. واقعا جای تاسفه
پاسخ ها
فقط سید خراسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آقایون را از توهم بیرون آوردی تابناک جون
درجه فهم مردم در جهت انتخاب درست روز 29 اردیبهشت مشخص میشود،،،
چرا دیگه نظرسنجی نمی گذاری چون می دونی روحانی برنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
چون میدونه شما تحمل شنیدن واقعیت ها را ندارید
اتفاقا آقای روحانی و جهانگیری عالی ظاهر شدند . میر سلیم هم خوب بود . آقای ریسی هم بهتر از قبلش بود ونتها ایشون خیلی ضعیف و عوامانه ظاهر شدند . آقای هاشمی طبا ضعیف بودند .
روحانی 19
جهانگیری20
میرسلیم17
قالیباف 16.75
رئسی15
هاشمی طبا 9
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
خود جنابعالی هم 0
مثل اینکه فهمیدی دچار چه اشتباهی شده ای تابناک!!!!!!!!!!! آخه این نشان تابناک بودن است؟؟؟؟!!!!!! شما مثلا الان دارید تابناک ظاهر میشید؟؟!! اگه خودتون چیزی برا گفتن داشتید چرا مثل دوره های قبل شرکت نکردید؟؟!!
این سومین کامنتی است که میگذارم اصلا هم برام مهم نیست که پخش کنید یا نه ! همین که بفهمید چه خبره کافیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
من فکر می کنم این سی امین کامنتت باشه داداچ
فکر کنم تحلیلگر محترم با خوندن کامنتهای ملت جوابش را گرفته باشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
خواب زده را هرگز نمی شود بيدار کرد!
رای ما حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
خوب اومدی
تابناک برخلاف بقیه خبرگزاریا تحلیلت واقعی یود
. وستانی که میگن اصلاحات عالی بود. در هر صورت براشون اصلاحات عالیه فرقی نداره چی بگن. فقط اصلاحات باشه عالیه. دست وردارید یکم نگاا کنید دولت چیکار کرده.
كبك سرش رو زير برف كرده ....
یک نمره منفی بزرگ برای تابناک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
ویلاهای شمال تهرون ارزان شد
مرد جبهه مبارزه بافساد اداری و مالی قالیباف قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
راستی قالیباف چند می ده حقوق؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
واااا! چه حرفا.
باسلام خدا راشاکرم که مردم اگاه شد ه اند وبه خوبی میدانند به قول سعدی دوصد گفته چون نیم کردار نیست وعده بزرگ دادن برخی توهین به شعور مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
مخصوصا وعده های 100 روزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
مخصوصا اینکه 4 سال بعد بیان بگن هر کی این وعده رو
بده عقل نداره و در تمام مناظره به ریش ملت بخنده واقعا
بی ادبانه بود رفتارش گر چه نشانه شکست اما توهین به مردم
بدون توجه به شکل و محتوای مناظره که ارزش چندانی نداشت ،تابناک بی طرف است؟؟؟؟؟ شما قضاوت کنید.
تابی دلش با جریان اصلاحات و اعتدال نیست. همه میدونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
تابی جون دلش با مردم است
مردان تاریخ تا آ خر زنده اند بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. درود بر روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
نهضت زنده است چون خط ولایت رهرو دارد
برای تابناک واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
و ایضا منهم برای شما متاسفم
اگر روحانی لمی آمد مردم باور شون بود این کشور را دوست دارد ولی خرابتر کردن ملت ایزان بااین دوباره آمدن معلوم است که هیچ چیز حالیش نیست باز چند آبادی مانده زا هم میخواهد خزاب کند
ارزش خوندن نداشت دیگه احساساتتون نتونستید کنترل کنید
اقا من برام سواله چرا نمیشه امتیاز داد به پیام ها؟
چقدر این طرفداری روحانی خود رای هستن‌‌‌‌‌....آخه این همه آدم های بزرگ و تحلیل گر گفتن روحانی تو مناظرات شکست خورد...شما چرا سنگشو به سینه میزنین...از عصبانیت دارین می ترکین...خیلی خنده داره....روحانی کجاش اول شد....اونقد خندیدم از حرفاتون که دل درد گرفتم...من طرفدار شخص خاصی نیستم و شاید اصلا رای ندم...ولی خواهش می کنم روحانیون عزیز برین یه بار دیگه مناطره رو ببینین بعد بگین روحانی خوب بود...من که از حرفاتون شاخام زده بیرون....البته بیشتر از این نمیشه از طرفدارهای آقای روحانی که خودش صادق نیست انتظار صداقت داشت....خواهشا یه بار دیگه نظرات و مخصوصا مناظره رو ببینید...شما همان کبک هایی هستین که سرتون زیر برفه...خخخخ شما لیاقتتون همینه که با دولتی که ادعا میکنه امید دادیم...از اون ور میگه نمی توانیم...نمیشه به زیر خط فقراقتصادی و فرهنگی برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
شما متوجه نمی شوی که پیشرفت و توسعه در دنیای امروز باقرن دوم هجری فرق دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
اینا اکثرا سربازای کامنت نویس روحانی هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
مطمئنی رای نمیدی؟
حیف از وقتی که برای این متن گذاشتم تحلیلی مضحک بود
شاید شما راست بگید ک همش دروغه
فقط رئسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
درود بر هموطن عزیز و منصف
این تحلیل یک جانبه و جانبدارانه بود.
آقای روحانی بسیار متین و محکم جواب دادند. متقدان تنها تخریب می کردند و شعار می دهند که ما چنین می کنیم.
وقتی رئیسی می گوید: پارس جنوبی به برجام ربطی ندارد، روحانی با چه حضور ذهن و تسلطی جواب می دهد که اگر برجام نبود کمپرسور ها را نمی توانستیم وارد کنیم و نصب نماییم. آقای روحانی موفقیت های دولت را با وقت کمی که داشت تیتر وار بیان کرد.
آقای روحانی بسیار متین به برنامه ها و موفقیت های خود اشاره می کرد و از پریدن به دیگران و تخریب رقیبان خود داری می کرد که این خود نشاندهنده حوصله و تحمل بالای او است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
دوست خارجک نشین 4 ساله ایشون فقط حرف زده استاد در مهارت حرف زدن و شاگرد تنبل عمل کردن
جوک قشنگی بود خندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
به زودی خنده از لبان قشنگت میپره
این تحلیل نیست بلکه تخریب هست
و این نشان از ضعف شما اصولگراهاست

و درج نکردن نظر های ما ضعفی بیشتر از شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
پس اینکه درج شده آبدوغ خیاره
روحانی میگه حقوق بگیران نجومی سرمایه اند و چون دختر وزیر بیکاره پس قاچاق حقشه. متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آخه کجاش قاچاق بود.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
املاک نجومی بگیران چی هستند
متاسفانه تحلیل شما کاملا جانبدارانه بی اساس و مغرضانه است و کاملا مشهود بود که نامزدهای مورد حمایت شما بی برنامه و شعارزده هستند ودر مناظره از دایره اخلاق فورا خارج میشوند با انتخاب مجدد دکتر روحانی به تندروی نه میگوییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آقایان رئیسی و قالیباف و میرسلیم تندرو
هستند در عملکرد و رفع مشکلات مردم
مشکل اصولگرا ها اینه که از بدنه جامعه خیلی فاصله دارن و هنوز از واقعیت ها فرار میکنن، به عنوان مثال نمیفهمن که موسیقی وکنسرت مورد تقاضای بخش بزرگی ازجامعه هست و مایه نشاط مردمه در ضمن هیچ دلیلی نداره که چون بیکاری زیاده دولت از این حق مردم دفاع نکنه ، به همین خاطر دافعه اونها از جاذبه بیشتره
خدایا مارا هم جزو مظلومین جهانگیری قراربده
⛔️ نه بازگشت به گذشته
❌ نه حفظ وضع وجود
✅ بلکه #تغییر_به_نفع_مردم

رای ما رئیسی
خداآخروعاقبت این مملکت رابااین کاندیداها بخیرکند ، من که ازهیچکدام چشمم آب نمیخورد . رأی هم بی خیال .
دکتر روحانی ان شاالله موفق باشند
بنظرم من شهرداري هم براي قاليباف زياده
عالی بود
خودت میدونی این تحلیل تابناک ابکی -جناحی و مزخرف است
چقد پول گرفته اینو نوشته؟
تحلیلتان کشک بود...کارشناسی نبود...
من هم به روحانی رای میدم چون هم امنیت وهم آرامش برجامعه حکم فرماست. ازکردستان
تابناک چرا میترسی کامنت های منفی رو نشون بدی
گفتید علیخانی اخلاق را باخت آقای قالیباف هم اخلاق را باخت
متاسفانه همانطور که دوستی گفتند آقایان روحانی و جهانگیری نتوانستند خوب از خودشون دفاع کنند در حالیکه خیلی دستاورد داشتند
آقای احمدی نژاد کشور را ویران کرد ولی همیشه با چنان شور و حرارتی صحبت می کرد که کسی نمی دونست فکر می کرد غیر این مصلحی در دنیا نیست ولی اینها نمی تونن از خودشون دفاع کنند
نظرات خوانندگان با تحلیل ارائه شده تقریبا مخالف است.این تحلیل از کجا آمد؟
دوستان چرا اینقدر از یک تحلیل ناراحت شدن . شما یک جوری از سطح جامعه صحبت میکنید انگار فقط خودتون تو جامعه زندگی میکنید به والله ما هم در سطح جامعه هستیم . همه میگن جهانگیری ضعیف بوده و روحانی هم که کلا چیزی نداره برای گفتن.
بیایید واقعیت رو قبول کنیم . مثل سال 88 نکنید که فقط رای خود تهرانی ها رو ببینید بعد بگید ما پیروزیم.
ما تهرانی ها به هر کی رای بدیم اون باید رئیس جمهور بشه کل رای ها برای تهران نیست شهرستانی ها هم مثل تهرانی ها یک رای دارن
واقعیتها را باید در نظر گرفت. مگه اینهمه جوان و بهتره بگویم مردم بیکار هستند همش تقصیر دولت 4 ساله دکتر روحانی؟؟؟؟؟؟ مگه یک شبه اینهمه فساد و اختلاس بوجود اومده؟؟ مگه آقای رئیسی مدام میگه فقر که راست هم میگه مقصر دولت روحانیست؟؟؟؟
رئیس جمهور قدرت مطلق که نیست همه چیز دستش باشه....
امروز در جامعه آرامش داریم... بنظرم دولت روحانی به معنای واقعی کلمه میانه رو است....
به نظر من هم طیف آقای روحانی خیلی خوب ظاهر نشدند تو مناظره.... اما یقینا با توجه مشکلات داخلی و خارجی عملکرد خوبی داشتند و رئیس جمهور خواهد ماند.
سلام
واقعا تابناک عزیز از شما بعیده با این تحلیل آبکی آیا واقعا قالیباف اخلاق را رعایت می کند؟
از اینکه نظرات مخالفین را منعکس می کنید متشکرم
تابی جون اگر یه نکاه به همین نظرات مخاطبان زیر این پستتون بندازی . کاملا متوجه میشی که برنده مناظره که بوده نظر سنجی هم نمیخاد کاملا درصد مخالفان این خبر فوق کارشناسانه شما نشون میده که بازنده رقابت کی بوده . کجا سیر میکنی تابی ؟
بهترین فرد رو حانی بودبدترین قالیباف رییسی خیلی تو بر جام هول شد
خدا هر کس را که برای خدمت به ملت شریف و سربلندی کشور عزیز و ایران اسلامی و تداوم قانون قدم برمی دارد و از تفرقه دوری می کند را موفق بدارد
لطفا برای آگاهی بیشتر از افکار مردم و تحلیل دقیق اون نظرسنجی دیگری رو در سایت قرار دهید تا واقعیات جامعه و علاقه مردم مشخص شود.
بالا بپرید پایین بیایید روحانی از آخر اوله
امید وارم کسی که مسول ممیزی انتشار نظرات در این سایت است آنقدر دین داشته باشد که حرف حق را سانسور نکند .
آنچه بیشتر از این تحلیل ها جای بررسی دارد نظرات مردم است . بهر حال بد نیست که به این نکته توجه کنیم که علیرغم همه این بقولی !!! سیاه نمایی ها ی رقبای دولت مستقر توسط سایر کاندیداهای انتخاباتی که متاسفانه همانند حجاب رای دهندگان در ایام رای گیری برای مدتی مغفول می ماند مسولینی که واقعا دستی در کار دارند در بیان و تحلیل بسیاری از تنگناها و مشکلات و ریشه و خواستگاه آنها ناتوانند - بخوانید مجاز نیستند .

باید به آقایانی که علیرغم زمینه سابقه و تجربه ای که دارند داعیه رفع همه مشکلاتی مانند بیکاری فقر مطلق !!! -- استغفرا... - فساد و رشوه خواری - زیر میزی و صدها موردی که بقول ایشان ؛‌بحران ؛‌ !!!!‌ است گفت که برادران ؛‌ تا چند سخن چو در توان زد :‌ آن خشت بود که پر توان زد . آیا این مشکلات فقط در چهار سال گذشته و ناگهانی ایجاد شده است ؟ شما در گذشته و در دوره هایی که خلافها و سوء استفاده ها و تخریب های گسترده رخ می داد همینطور اعتراض می کردید ؟‌آیا واقعا اساتید و گویندگان رسانه ها مجازند چنین مطالبی را عنوان کنند‌؟ آیا متهم به سیاهنمایی نمی شوند ؟‌

آقایی که مسول ساخت موتور ملی بوده می فرمایند که چرا ما برای سرمایه گذاری ساخت هواپیمای داخلی اقدام نکردیم و اینکه چرا ساخت داخلی قطعات هواپیمای وارداتی در نظر گرفته نشده است . جناب مهندس بنده هم در صنعت این مملکت کارکردم . شما خدا وکیلی صنعت خودرو کشور را نمی بینید ؟ بعداز بیش از چهل سال هنوز روی یک پلاتفورم قدیمی ده مدل ماشین می سازیم با نامهای ۱۱۱ و ۱۳۱ و ....... و قیمت آن هم که به یمن دولت پاکدست در هشت سال حدود سه ونیم برابر شد. سری به نظرات مردم بزنیم خواهیم دید که عمدتا معتقدند که کیفیت محصولات هر سال کاهش می یابد . واقعا جای تعجب دارد . آیا ما میتوانیم استاندارد صنایع هوایی را برای ساخت داخل قطعات هواپیما بگیریم ؟

خدایی هم هست . چرا بفکر آخرت خودمان نیستیم و برای وجیزه بی ارزش - و البته گویا گرانبهای ریاست - زبان خود را به دروغ می آلاییم . پناه ببریم به خداوند !!!!!
این متنه طنزه یا تحلیل؟ طرف NPT, MPT رو تشخیص نمیده موفقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شهر آفتاب رفت زیر آب و شهردار داره از مدیریت میگه؟؟موفقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس دلیل سکوت مرگ آور سرهنگ و قاضی جلوی اشاره به بیلبوردهای ضد برجام چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا دیگه از مبلغ یارانه و کارانه نمیگفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا دفاعی از برق زباله ای نمیکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درورد بر سید خراسان
همه کشور طرفدارشه
تمام مراجع بزرگ کشور پشتشن
ب امید خدا رییسی سید خراسان برنده خواهد شد و فساد رو ازین کشور ریشه کن خواهد کرد
عالی بود تابناک!
مخاطبایی که به زعم خودشون تصور میکردن تابناک زیر بیرق روحانی سینه میزنه فهمیدن باید برن سراغ همون خبرپراکنی های خودشون.
تابناک همیشه منصف و انقلابی بوده و خواهد بود!
اسمتو عوض
البته بسیار منطقی است
اولا از تابناك بسيار تشكر مي كنم كه نظر اكثر خوانندگان را چاپ مي كنه و در انتشار انتقاد ها سليقه اي عمل نمي كنه
دوم با نگاهي به تعداد نظر ها و همچنين نظر مردم، مي توان اين صفحه را به نوعي نظر سنجي دانست و برنده مناظره را از بين صحبت هاي مردم مشخص كرد
من نمیدونم اینجا جای این حرف هست یا نه ولی به طور کلی این برنامه مناظره ها یه چیزی و مشخص کرد اینکه کاندیداها هیچ برنامه ای برای اداره مملکت ندارند فقط با کوبیدن هم دیگه و گذشته و حرف های پپولیستی و اینکه حقمون و باید از ثروتمندان زورگو بگیریم و سو استفاده از قشر ضیف و کارگر و فریب اکثر مردم و زیر قبای این و آن قرار گرفتن میخوان رای کسب کنند
اين تحليل عين تحليل هاي هاله زوري سخيف و غير علمي وغير تخصصي بود بيشتر فريبكارانه و تخريبي بود و معلوم ميشود دانش و خرد و تخصص انطرفي عا در همين حد و اندازه هست
هههههههههههه!
واقعا خسته نباشید میگم خدمت دولت و طرفداراش که خوب نیرو ریختن تو فضای مجازی و به حرفایی که به نفعشون نباشه میتازند! خدا قوت!
با سلام و عرض ادب ..من فقط یک سوال دارم اگر کار اقای روحانی در طول این 4سال موفق و مثبت بوده ..چرا ملت ایران هر چه تمکن مالی داشتند از طلا و پول نقد گرفته وغیره ..در طی 4سال دولت ایران مثل جارو برقی تمکن مالی مردم ایران را بلعیده است ..و چرا ملت ما به فریاد و شیون افتادند و زندگی شان از صفر هم پایین تر است ..اگر 4سال دیگر اقای روحانی بخواهد بماند کشور ایران از ونزویلا هم بدتر خواهد شد .ودر این مرحله دوم مناظره اقای قالیباف صدای مردم ایران شدند و عملکرد دولت را همانطوری که ملت ایران می خواستند به نقد و بر رسی و غیره نمودند و در این مناظره 3 به 1 بوده است اقای جهانگیری و هاشمی طبا و روحانی یک طرف مناظره و اقای قالیباف در طرف دیگر مناظره و اقای میر سکوت را شکستند و کل محاسن صحبتش این بوده چرا کشور ایران را به اینجا رسانیده و همه ملت ایران چرا می نالند و شونات اسلامی را رعایت نکردید ..ما فرزندان گیل و دیلم همه یاران رضایی هستیم ..حمیدهیبتی ساداتی لشت نشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
جواب شما: مملکت رو محمود به این روز انداخت. تا 50 سال دیگه هم درست نمیشه. اگر اصولگراها دوباره رو کار بیان وضعیت رو بدتر هم میکنن که تا 100 سال دیگه هم درست نشه
باور نکنید نظر سازی است نه نظر سنجی. خود تابناک از ترس درصد بالای روحانی نظر سنجی نکرد و نشان از ترس این سایت است.در مناظره اول تابناک دیدید که کدامیک رای بالا را اورد
بد جوری بی انصاف هستید
آقا دم خروس زد بيرون
بنده خدا همه سرکاریم
آقای قالیباف در مورد معرفی اموال داره شانتاژ سیاسی میکنه
۴سال عمر و وقت خودتونو ازدست دادید
جدی بیاید عاقلانه و بابصیرت تصمیم گیری کنید
نباید ب حاشیه کشیده بشید
عمق کارو ببینید بعدتصمیم بگیرید
خوب معلومه که باید طرف آقای قالیباف رو بگیره
اگر از آقای روحانی و یا جهانگیری طرفداری میکرد عجیب بود
متاسفانه سایت تابناک وجهه بی طرفانه خود را در این انتخابات از دست داده و اعتماد مخاطبانش پایین آمده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسوز!
نظر سنجي ميذاشتي بد نبود تابي
اما نه بين هم حزبي هاي خودتون (قاليباف و رئيسي)
رای من به آقای رئیسی است
این تحلیلت رو کجای دلم بذارم :"میر سلیم با کتابی سخن گفتن و تسلط به زبان فرانسه تنیز وانسته بخشی از مردم را جذب کند"؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه آقایان از معلمها و حقوق آنها دفاع کردند در صورتیکه حقوق خوبی میگیرند و یک سوم سال تعطیلند ولی برای قشر کارگر با حداقل حقوق که امنیت شغلی هم ندارند چه کاری می کنند؟ اگر هم اعتراض کنند کارشان را از دست می دهند.
اینکه کی برنده بود اصلا ملاک نیست.
ملاک اینست که مردم شهرهای بزرگ و فرهیخته و روشن هرگز رای خود را به رییسی یا هرکس دیگر نمیدهند.
این تحلیل کاملا یکطرفه و به نفع اصولگرایان بود حتی من که از سیاست نمیدونم اینو متوجه شدم مردم رو چی فرض کردین؟ تفسیری بزارین بدون جناح گیری و طرفداری اینجوری بهتر میشه مخ زد
بسم الله الرحمن الرحيم.
سلام بر لشكر مجازي دولت:
خيلي دل خوش به مثبت و منفي هايتان و نظرهاي جانبدارانه تان از دولت ثروتمندان و سالمندان نباشيد. با مجاز و مجازي توقع نداشته باشيد واقعيت ها فراموش بشود. إن شاء الله به زودي نمايندگان مستضعفان و محرومان كه اكثريت اين مردمند دولت را در دست خواهند گرفت -- همان محروماني كه شايد پول نداشته باشند عده اي را اجير كنند در فضاي مجاز لشكر كشي كنند اما هر كدام يك رأي دارند كه دولت اغنياء و اشراف سياسي و اقتصادي را خانه نشين كنند.
جهانگیری اومده تا از روحانی حمایت کنه
چه تحلیل مشعشع و بی طرفانه ای واقعا !!!
اقای تحلیلی خیلی از مردم واصلاحات فاصله دارد دلواپس باش تا صبح دولت اصول گرا
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی