بازدید 4585

توزیع بنزین یورو ۴ در ۴۰ شهر ایران

کد خبر: ۶۹۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 04 May 2017
روز گذشته معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه در سال ۹۵، ۱۵ خط تولید خودرو جدید را به دلیل عدم رعایت استانداردها اجازه شماره‌گذاری ندادیم، گفت: در حال حاضر در ایران موتورسیکلت‌ها با استاندارد یورو سه و انژکتوری تولید می‌شوند. همچنین ۹۰۰‌هزار خودرو فرسوده را طی سه سال اخیر از رده خارج و با خودروهای استاندارد جایگزین کرده‌ایم.
 
به گزارش آرمان، معصومه ابتکار با اشاره به شعار روز جهانی (هوای بهتر، تنفس بهتر) گفت: عنوان این روز به معضل جدی جهانی آلودگی هوا اشاره می‌کند که تبعات گسترده‌ای مانند افزایش بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی دارد. او با تاکید بر رابطه کودکان با محیط طبیعی اظهار کرد: از اقدامات موثر سازمان حفاظت محیط‌زیست در این رابطه ایجاد مدارس طبیعت بوده است. در حال حاضر ۴۰ مدرسه طبیعت در ایران داریم که سبب افزایش رابطه کودکان با طبیعت شده است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در ایران در سال ۵۵ اولین گزارش آلودگی هوا را دکتر تقی ابتکار به دولت وقت ارائه داد، گفت: برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در سال ۷۹ تصویب شد. در سال ۷۴ وقفه‌ای در این برنامه اتفاق افتاد و ما مجددا از سال ۹۲ رسیدگی به این طرح را در اولویت کار خود قرار دادیم.
 
ابتکار با اظهار اینکه قرار بود بر اساس برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از سال ۸۴ تا سال ۸۶ استاندارد سوخت به یوروچهار ارتقا یابد، بیان کرد: در مقطعی به دلیل تحریم‌ها اقدام به تولید بنزین به منظورخودکفایی کردند که بنزن زیادی داشت و این میزان در هوای کلانشهرها بالاتر از حد استاندارد بود. از سال ۹۲ مجددا برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را بازنگری کردیم و بر اساس این برنامه توانسته‌ایم حدود مجازمعاینه فنی را اصلاح کنیم و سن معاینه فنی را از پنج به چهارسال کاهش دهیم، پالایشگاه‌ها را به استفاده از سوخت یورو چهار و نیروگاه‌‌های کشور را به استفاده از گاز طبیعی ملزم کنیم.
 
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سال ۹۲، ۴۵‌درصد از نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌‌کردند، تصریح کرد: این میزان در سال ۹۵ به هشت‌درصد رسید و امیدواریم که در سال ۹۶ به صفر کاهش پیدا کند. ابتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۴۰ شهر ایران بنزین یورو چهار توزیع می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس توزیع بنزین یورو چهار به تدریج به همه شهرها گسترش پیدا کند. بعد از اجرای برنامه‌هایی مانند توزیع بنزین یورو چهار و حذف بنزین پتروشیمی، وزارت بهداشت مطالعاتی را انجام داد و مشخص شد که روند بیماری‌های منتسب به آلودگی هوا رو به کاهش است.
 
او با اشاره به شرایط آلودگی هوا در اهواز گفت: به دلیل شرایط مختلف مانند تغییر اقلیم افزایش وقوع پدیده‌های گرد و غبار را شاهد هستیم. با پیگیری‌جمهوری اسلامی ایران سال ۲۰۱۵ اولین قطعنامه سازمان ملل در مورد مقابله با طوفان‌های گرد و غبار تصویب شد و امسال اولین اجلاس جهانی سازمان ملل در موضوع مقابله با گرد و غبار در تهران برگزار خواهد شد. ابتکار با بیان اینکه لایحه هوای پاک را به مجلس نهم فرستادیم، ولی جزو اولویت مجلس نبود، اظهار کرد: این لایحه در مجلس دهم آخرین مراحل خود را می‌گذراند و امیدواریم هفته آینده در مجلس، قانون هوای پاک تصویب شود. به گفته او همزمان با کاهش آلودگی هوا بیماری‌ها کمتر شده است. به گزارش ایسنا، ابتکار با اشاره به اینکه در تهران سه‌میلیون موتور سیکلت داریم، عنوان کرد: از این تعداد دو‌میلیون موتور سیکلت هنوز کاربراتوری هستند. تهران در سال ۹۲، ۲۰۵ روز هوای سالم و پاک داشت و این عدد در سال ۹۵ به ۲۷۷ روز ارتقا یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار