بازدید 6860
۶

راهکار زاکانی برای ایجاد ۵ میلیون شغل

کد خبر: ۶۹۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 02 May 2017
یک نماینده سابق مجلس در واکنش به وعده ایجاد 5 میلیون شغل توسط برخی کاندیداها گفت: باید گفت این حرفها جدی و شدنی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه‌ای تحت عنوان «ما می‌توانیم» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه جامعه امروز در حال طی کردن شرایط رکود است، اظهار کرد: دولت حاضر ایده‌ای را دنبال کرد که ابتدا تورم را در جامعه مهار کند و سپس از طریق سرمایه گذاری خارجی از مرحله رکود هم عبور کند.

وی با اشاره به اینکه دولت توانست با موفقیت تورم را مهار کند، ادامه داد: اما قیمت این مهار تورم قیمت بالایی بود، به طور مثال به عنوان یک پزشک وقتی با بیمار برخورد می کنیم که تب شدید دارد،آن را نشانه یک بیماری می‌دانیم، اما دولت برای این که این عارضه را درمان کند مریض را دچار مرگ مغزی کرد، یعنی ما امروز با یک پیکری مواجه هستیم که تب ندارد یعنی تورم آن پایین است اما عملا هیچ ارتباطی نمی‌شود با او برقرار کرد و زندگی نباتی‌اش را طی می کند که خروجی آن قابل لمس است و آن موضوع اشتغال است.

زاکانی با تاکید بر اینکه در اشتغال عدد و رقم های مختلفی داده می شود و نتیجه این عدد و رقم ها این است که در سال 95 شرایط اشتغال در کشور یک شرایط ناگواری بوده است، خاطرنشان کرد: ما با یک واقعیت به نام بیکاری مواجه هستیم که عامل رکود است که این بیکاری بالغ بر سه میلیون و 250 هزار به ازای یک ساعت در هفته و بالغ بر 6 میلیون نفر به ازای 44 ساعت در هفته است که زندگی این افراد با این 44 ساعت باید اداره شود.

وی با اشاره به صحبت های رئیسی و قالیباف برای ایجاد 6 و 5 میلیون شغل گفت: با توجه به صحبت های آقای روحانی که گفتند این حرف های شوخی به نظر می رسد و با توجه به صحبت های اخیر آقای جهانگیری که به تمسخر با این نامزدها برخورد کردند، این حرفها جایی برای ابراز و اعلام و حمایت ندارد، اما باید گفت این حرفهای جدی و شدنی است.

زاکانی با تاکید بر اینکه دولت محترم یا بی اطلاع از ظرفیت های کشور است و یا اگر اطلاع دارد در مقابل غارت‌گری‌هایی که صورت می‌گیرد چشمان خود را بسته و اگر می‌خواهد کاری انجام دهد حس و حال حرکت آن را ندارد، مدعی شد: دولت مستقر بر حسب شعار حرفهایش بر زمین باقی مانده است، اگر بخواهیم علت را پیگیری کنیم یکی مقوله فساد در کشور است که متاسفانه بخش هایی از همین آقایان درگیر این فساد هستند و مانع بحث کار و اشتغال و تولیداند، مساله دوم نگاه تجارت مابانه‌ای است که در مسئولین دولت به جای نگاه، کار، تولید و تلاش وجود دارد و علت سوم در بی دقتی و بی توجهی نسبت به ظرفیت‌های کشور است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: کشور ما بزرگترین مخازن گازی دنیا را دارد و از سالها قبل تلاش شد که صنعت پتروشیمی به عنوان یک مزیت نسبی و پیشگام ملی ایجاد شود، امروز در کشور 640 میلیون تن تولید پتروشیمی وجود دارد و از این میزان در سرانه بالادستی پتروشیمی در یک زنجیره پیوسته ، صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی بهره مند می‌شوند و محصول نهایی را خواهند داد اما در هر سطحی میزان اشتغال ما متفاوت است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه این کشور روی طلا خوابیده اما مسئولین ما با خوشحالی چشمشان را به خارج از مرزها دوخته‌اند، مدعی شد: نامه‌هایی به دولت داده شده که اگر موانع را از سر راه ما بردارید ما یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، معلوم است که دولت محترم علاقه‌ای نداشته شغل ایجاد کند و این نامه‌ها را بایگانی کرده و هیچ توجهی به آنها نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۶
ایشان زمانی که 800میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت نهم و دهم بدون برنامه هدر داده شد چرا دم برنیاوردند و بفکر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه پتروشیمی نیافتادند؟ دولت یازدهم یک هفتم دولت قبل از نفت درامد داشت و انتظار جبران عدم ایجاد اشتغال دولت قبل با یک هفتم درامد بجا نیست
640 میلیون تن
ایشان معنی این عدد را می دانند و این حرف را زده اند یا همینطوری مثل 96 درصد و 4 درصد فقط خواسته اند چیزی بگویند.
شدنی است:
2 میلیون پارکبان
2 میلیون بازیافت گر
1 میلیون با تغییر امار بیکاری و شاخص ها
ما این وعده ها و نظریه ها را در دولت به اصطلاح پر جنب و جوش و فعال آقای احمدی نژاد هم دیدیم، نتیجه آن را هم دیدیم!!!
کو راهکارت؟ فقط پتروشیمی؟؟؟
شدنی است !!! همه چی شدنی است !!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار