بازدید 4564
قیمت نفت:

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید لیبی

در روز سه شنبه، قیمت نفت به دلیل افزایش تولید لیبی و آمریکا کاهش یافت. این افزایش تولید موجب قوت گرفتن تردید هایی شده است که در توانایی اوپک برای راضی کردن تمام اعضا در جهت کاهش تولید وجود دارد، و این امر موجب کاهش قیمت نفت گردیده
کد خبر: ۶۹۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 02 May 2017
در روز سه شنبه، قیمت نفت به دلیل افزایش تولید لیبی و آمریکا کاهش یافت. این افزایش تولید موجب قوت گرفتن تردید هایی شده است که در توانایی اوپک برای راضی کردن تمام اعضا در جهت کاهش تولید وجود دارد، و این امر موجب کاهش قیمت نفت گردیده 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۶ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱.۴۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۸.۷۵ دلار صورت گرفت.

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید لیببی

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که با توجه به برنامه ای برای بالا نگاه داشتن سطح تولید، این کشور تولید نفت خود را به بالای ۷۶۰ هزار بشکه در روز رسانده است که این مقدار، بیشترین مقدار ثبت شده از دسامبر ۲۰۱۴ است.

این در حالی است که تولید نفت خام ایالت متحده آمریکا نیز در اوج خود از  زمان اوت ۲۰۱۵ به سر می برد.

دیروز، کاهش سریع تر از انتظارِ رشد بخش سازندگی چین در ماه آپریل بر قیمت نفت تاثیر گذاشت. گزارشی رسمی که در روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که نرخ تورم تولید کننده در چین کم شده است و تلاش سیاست گذاران برای کاهش خطرات مالی در اقصاد چین موجب کاهش تقاضا گردیده.

این در حالی ست که روز شنبه وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورهای عضو سازمان اوپک و همچنین تولید کنندگان بیرون از آن درباره تمدید کاهش تولید نفت چراغ سبز نشان داده اند و تهران نیز از این مسئله حمایت می کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت در ماه «می» نشستی برگزار خواهد کرد تا درباره سیاست عرضه نفت مذاکره نمایند. با وجود کاهشی که هفته گذشته در قیمت های نفت به وجود آمده بود، با این حال روز جمعه قیمت این محصول شاهد افزایش دوباره بود و دلیل آن نیز امید به تصمیم اوپک درباره تمدید قرارداد کاهش تولید نفت خام تا زمانی که اشباع جهانی نفت کاهش یابد می باشد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت در 25 می، نشستی در ژنو برگزار می کند تا درباره تمدید مهار عرضه با کشورهای بیرون از گروه خود مذاکره کند. این کشورها در نیمه اول امسال باید روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش می دادند که دو سوم این میزان سهم اوپک بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار