بازدید 22760
اندر خم اظهارات قهرمان سابق؛

احمدی‏نژاد هم همچون رضازاده تنها بنده است

از این حیث حسین رضازاده یا امثالهم با هر انگیزه‏ای چنین تعاریف و تمجیدهای نسبت به رئیس‏جمهور می‏نمایند، باید مدنظر داشته باشند، ملت ایران تا پیش از روی کار آمدن احمدی‏نژاد بی‏عزت نبوده که در طول چهار سال اخیر یا چند مدت پس از تصدی دوره دوم ریاست‏جمهوری، به واسطه رفتارها و تصمیمات یک شخص عزتمند شده باشد.
کد خبر: ۶۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸ 18 October 2009
"احمدی‏نژاد قوی‏ترین سیاست‏مدار جهان است." این جمله نه برآمده از یک نظرسنجی بین‏المللی و نه حتی نگاه یک کارشناس مسائل سیاسی است. حسین رضازاده به رسم سیاسیون که در ورزش ورود کرده‏اند در سیاست ورود می‏کند و چنین موضع‏گیری در خصوص محمود احمدی‏نژاد انجام می‏دهد و اینچنین جزو معدود ورزشکاران حامی رئیس دولت دهم در انتخابات دهم ریاست‏جمهوری می‏شود. اگرچه نقدهایی صورت می‏پذیرد اما رفتار قوی‏ترین مرد سابق جهان برای خودش و دوستدارانش قابل احترام است اما این آخرین گفته‏های وی نبود و او مجدداً مطلبی را بیان کرد که این بار قابل گذشت نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ انتخابات ریاست‏جمهوری تمام شد و قطعاً حامیان احمدی‏نژاد از جمله حسین رضازاده از پیروزی رئیس دولت نهم در انتخابات دهم مشعوف شدند و اینچنین بود که رضازاده مجدداً از این انتخاب دفاع کرد تا شنیده‏هایی در خصوص آینده کاری وی و همچنین پست احتمالی‏اش در رسانه‏ها درج شود اما این پایان کار نبود و پس از بیان این مطلب که اگرچه حاوی نگاهی تخصصی نبود اما به عنوان دیدگاه شخصی یک قهرمان سابق قابل احترام بود، مطلبی عجیب و غیرقابل هضم بیان شد.

مدیر تیم ملی وزنه‏برداری این بار پا را به مراتب فراتر می‏گذارد و در شرایطی مطلبی سوال‏برانگیز را با استناد به عملکرد رئیس دولت عنوان می‏کند: "احمدی‏نژاد به ملت ایران عزت هدیه کرده است". او قهرمان سابق ایران است اما آیا می‏توان از بیان جمله‏ای که دقیق برخلاف نص صریح قرآن است، به سادگی عبور کرد؟ آیا نباید اندر خم اظهارات جالب جناب رضازاده چند نکته را متذکر شد تا دیگران برای تعریف از دیگران در ورزش از حسین سرمشق نگیرند و تامل و توجه در ادای جملات حساسیت‏برانگیز بیش از پیش شود؟

هنگامی که خداوند متعال در آیه 26 سوره آل عمران به صراحت میفرماید: "قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ؛ بار خدايا، تويی دارنده ملک به هر که بخواهی ملک می دهی و ازهر که بخواهی ملک می ستانی هر کس را که بخواهی عزت می دهی و هر کس را که بخواهی ذلت می دهی همه نيکي‏ها به دست توست و تو بر هر کاری توانايی."، آیا بیان گفتاری که عزت ایران را متصل به رفتار احمدی‏نژاد یا هر شخصی به جز خدا سازد، به جز بیان گفتاری خلاف قرآن مفهوم می‏یابد؟


البته شاید رضازاده تعریف اشتباهی از رئیس جمهور دارد که برای رفع این ابهام باید به وی متذکر شد، دکتر محمود احمدی‏نژاد "نعوذ بالله" خدا نیست و مسلماً او هم بنده‏ای از بندگان خدا همچون حسین رضازاده است که هم‏اکنون مسئولیت دولت دهم را در اختیار دارد و رئیس قوه مجریه بوده که تاریخ مشخصی برای پایان این مسئولیت وجود دارد و در این دوره زمانی اختیارات و مسئولیتی نسبت به مردم دارد که درصدد پیگیری برخی مسائل است.

از این حیث حسین رضازاده یا امثالهم با هر انگیزه‏ای چنین تعاریف و تمجیدهای نسبت به رئیس‏جمهور می‏نمایند، باید مدنظر داشته باشند، ملت ایران تا پیش از روی کار آمدن احمدی‏نژاد بی‏عزت نبوده که در طول چهار سال اخیر یا چند مدت پس از تصدی دوره دوم ریاست‏جمهوری، به واسطه رفتارها و تصمیمات یک شخص عزتمند شده باشد، چه اگر عزت مردمان این مملکت به یک شخص گره خورده باشد، بنابر تاکید خدا آن شخص در قالب انسانی نخواهد گنجید و صاحب و دهنده عزت و ذلت به بندگان جز خدا در ید قدرت هیچ‏کس نیست.

قطعاً ملت ایران خشنود نخواهند شد که یک چهره محبوب عزتشان را که تماماً و صراحتاً در ید قدرت خالق است، به مخلوقی بسپارد و پارامترهایی همچون روابط دیپلماتیک یا انرژی هسته‏ای را وسیله‏ عزتمندی یا بی‏عزتی ملتی بخواند که اگر چنین باشد، باید ملت فلسطین که هر روز خونشان بر کف خیابان‏ها می‏ریزد، از لحاظ دیپلماتیک در سطحی پایین به واسطه لابی‏های صهیونیستی قرار دارد، قدرت نظامی و دفاعی اندکی در اختیار دارد و صهیونیست‏ها را هر روز متعرض به جان و امول خود می‏بیند، بی‏عزت خواند و ملت آمریکا را عزتمندترین ملت جهان دانست.

عزت معنایی متفاوت با اعتبار بین‏المللی و جهانی یک کشور و یا داشته‏ها یک ملت دارد و با کاهش و افزایش چنین معیارهایی، عزت ایران خدشه‏دار نخواهد شد، مگر آنکه خداوند متعال چنین اراده‏ای داشته باشد که اگرچه بی‏ارتباط با رفتار بندگانش نیست اما توسط یک بنده نیز که نه مقام عصمت دارد و نه خصوصیت خاص دیگر برای یک ملت حاصل نمی‏شود یا از یک ملت به همین سادگی زایل نمی‏شود. فتوحات دلاورمردان ایران در جنگ تحمیلی نشانی از عزتمندی این ملت و شکست‏ناپذیری‏اش در دشوارترین شرایط دارد و مشخص می‏سازد عزتمندی ملت متعلق به امروز و دیروز نیست.

از این حیث انتظار می‏رود قهرمانان، مدیران و مربیانی که برای آنها در این مملکت اعتباری به واسطه مدال‏آوری و برخی رفتارهای اخلاقی در نظر گرفته می‏شود به این حدیث نقل شده از امام موسی کاظم در اصول کافی، پایبند باشند تا در نگاه دیگران میان خردمندان جای گیرند: "عقل هیچ‌کس کامل نمی‌شود مگر با داشتن این صفات: کفر و شر از او دور باشد، خیر و رشد از او تراوش نماید، اضافه‌ اموالش را ببخشد، زیادی کلامش را برای خودش نگه دارد، بهره‌اش از دنیا تنها قوت اندکی باشد، در طول زندگی از علم سیر نشود، ذلت همراه خدا برایش بهتر از عزت با غیر خدا باشد، تواضع را بهتر از بزرگ بینی بببیند، کار خوب و کم دیگران را زیاد بیند و کار زیاد و خوب خود را اندک بشمرد، خود را بدترین فرد، و دیگران را بهتر از خود بداند."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
حالا قدر مرحوم جهان پهلوان تختی بیشتر دانسته میشود. روحش شاد که خود را به درم و دینار و جاه و مقام نیالود.
khayli akse ziba va ba mafhomi gozashtin to dele matn. har do nafar madahe dolati shodan!!!
آول برید درست تایپ کردن رو یاد بگیرید بعدش مقاله بدید
من باآقای رضا زاده کاملا موافقم
خیلی تابلو مخالفید
همون بهتر كه ورزشي ها به ورزش و سياست مدارها به سياست بپردازند.
سوال: رضازاده چندکلاس سواد داره؟
دوستان تابناکی لطفا چند تا از آن آبدار هاش را برای عبرت درج کنید.
حسادت تا چقدر؟
رضازاده نه قهرمان مليه و نه الگوي جوانان ، اين ملت اونقدر مرد بزرگ و جوانمرد داره كه نيازي به الگو قراردادن پهلوان پوشالي نداشته باشه .
مگه نون به نرخ روز خوردن هم وزن میشناسه نوکر سنکین وزن چه خوبه. بد جوری میچسبه."
از بشكه همان تراود كه در اوست
کاش آقایان رضا زاده و سوریان که با دلاوریهایشان مردم را خوشحال کردند حداقل کسی را مثل جهان پهلوان غلامرضا تختی را الگوی خویش قرار بدهند و ارزش ان دلاوریها را بدانند تا عزت و آبروی خویش را جاودانه کنند .
shire khoda o rostame dastanam arezoost ...
اول برید املا تون رو تقویت کنید!lol
شاید پیشنهاد ریاست فدراسونی دادن شایدم خونه ای زمینی چیزی؟
آقای احمدی نژاد عزت را برای ایران نه! بلکه بزرگترین خدمت را به صهیونیست کرده است؛زیرا که قصه تاریخی آنها را در سازمان ملل متحد به ثبت رساند.
زنده باد دمکراسی
تا بسوزد آنکه نتواند دید. حسین جان از ته دل دوستت داریم.
پيشنهاد مي كنم اين مطالبتان در مورد عزت ايران را به آقاي موسوي بگوييد كه در انتخابات ملت ايران در جامعه بين المللي بدون عزت معرفي كرد. شايد ايشان بفهمند فرق عزت و اعتبار بين المللي را. من چند تا نظر دادم اما مثل اينكه هيچ كدام در راستاي سياست شما نبود كه كار نكرديد.
با رضا زاده موافقم
دلیل ندارد هر کس زورش زیاد باشد عقلش هم زیاد باشد!!!
بهتره ایشون بره از اعراب پول بگیره تبلیغ کنه واسه املاک توی دبی یا ...
به جز نظرات سیاسی من متحیرم که چرا نگارنده دلش نیومده از دکمه space موقع تایپ استفاده کنه و همه کلمه ها رو سرهم بندی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوشم میاد هر چی احمدی نژاد محبوب تر میشه تابناکی ها عصبانی تر می شوند و خون خونش ون رو میخوره.
آقای رضا زاده من یک آپارتمان دو خوابه می خواهم توی دوبی چون شما آشنا دارین گفتم از شما بپرسم
این بابا در هرجایی محبوب باشد در این اردبیل محبوبیت ندارد. بی جنبه
دوستمون آقای رضازاده سوابق انکار ناپذیری از دادن اینجور سوتی ها دارد. . .
یادشون رفته که وقتی خودرو سازی سایپا بهش ماشینی رو طی مراسمی هدیه میکنه، ایشان باید به صورت نمادین سوار ماشین میشده! بعد از گذشت ساعتی میبینند از رضازاده خبری نشد! زنگ که میزنند آقا در جاده زنجان بوده و در راه اردبیل! راستی آقای رضازاده از دوپینگ چه خبر؟؟؟ این آدم باید هم چنین اظهار نظری کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار